Oprescu opereaza Capitala pe cord deschis

Sorin Oprescu are o misiune grea la Primaria Capitalei: trebuie sa prioritizezepentru a nu stiu cata oara, investitiile in infrastructura rutiera a orasului. Totul e regandit in functie de importanta lucrarilor, dar fara omiterea posibilelor efecte ale crizei economice. Iar cum toate proiectele de reabilitare si de modernizare stradala sunt absolut vitale pentru sistemul de transport, trebuie aleasa varianta optima. Bucurestiul este, asadar, operat pe cord deschis; unele dintre arterele sale trebuie neaparat largite pentru a permite circulatiei auto sa curga intr-un ritm normal. Altfel, risca sa faca stop cardiac.

Dupa ce, anul trecut, a reusit sa urneasca lucrarile pe care le-a gasit blocate pe santier cand a venit la Primarie, Sorin Oprescu a selectat, dupa o evaluare corecta, investitiile ce vor fi demarate in 2010.

„Cand am preluat mandatul de primar general, am gasit multe santiere blocate din cauza exproprierilor care nu s-au realizat inaintea inceperii executiei. Nu se mai lucra pe Str. Ghe. Ionescu Sisesti, nici la strapungerea Dna Ghica-Chisinau si nici la N. Grigorescu-Splai Dudescu. La Prelungirea Ghencea-Domnesti lipsea pana si Planul de Urbanism Zonal. Alte investitii au demarat haotic, astfel ca au aparut blocaje uriase in trafic, iar strazi proaspat reabilitate urma sa fie distruse pentru refacerea retelelor – cum e cazul sos. Colentina, Dna Ghica, Floreasca. Pentru a putea eficientiza, totusi, aceste lucrari, in care se investisera sume importante, a fost nevoie de prioritizarea proiectelor si de integrarea acestora intr-o strategie“, ne-a declarat edilul Capitalei.

Investitii 2010 in infrastructura rutiera

In urma analizei specialistilor Primariei Capitalei, a reiesit ca urmatoarele investitii sunt absolut necesare si vor fi incepute anul acesta:

– Diametrala N-S Buzesti – Berzei – Uranus, ce va uni Piata Victoriei cu Palatul Parlamentului. Lucrarea se va realiza etapizat, pe doua tronsoane: Piata Victoriei – Polizu – Stirbei Voda – Vasile Parvan si Str. Berzei – Palatul Parlamentului.

– Pasajul D-na Ghica, la intersectia cu sos. Colentina – lungime 500 m, cate 2 benzi/sens, termen executie 24 luni, cost 23 milioane de lei.

– Strapungerea D-na Ghica – Chisinau: lucrarile vor fi reluate dupa ce au fost oprite din cauza blocajului exproprierilor, fiind cheltuite deja 15 milioane euro.

– Strapungerea Autostrada A1

– Ciurel: va traversa zona Ciurel printr-un pasaj cu mai multe rampe, va ocoli lacul Morii si va ajunge in zona A1 prin spatele centrelor comerciale din Militari.

– Pasajul denivelat subteran Piata Presei Libere – in lungime de 550 m, investitia va costa 27 milioane de euro si va fi terminata in 18 luni.

– Inelul median de Autostrada (celebra „autostrada suspendata“) – primul tronson va avea 7,5 km si se va intersecta cu artere importante: Petricani, sos. Pipera, Bd. Aerogarii, DN1, Poligrafiei si Calea Grivitei, la Podul Constanta.

– Pasajul suprateran Basarab – 75% din lucrari sunt executate, va fi gata in toamna. Viaductul principal are o lungime totala de 1.450 de metri (din care 117 m podul pe arce peste raul Dambovita si 340 m pasajul peste zona Garii de Nord), cu bretele de acces la pasaj de 1.126 m si rampe de acces de 1.250 de metri. Valoarea lucrarilor – 560 milioane lei.

– Str. Avionului – strapungere si supralargire Str. Avionului intre sos. Pipera si Linia de Centura prin Drumul Nisipoasa, Str. Campul Pipera si Str. Vadul Moldovei, cu pasaj denivelat suprateran peste CF Bucuresti – Constanta si pasaj subteran pe sub pista Aeroportului „Aurel Vlaicu“.

– Strapungerea 1 Mai (fosta Compozitorilor)

– Modernizarea strazilor cu linii de tramvai: Iancului – Pantelimon

– Bd. Aerogarii

– Str. L. Rebreanu

„Aceste artere au, pe de o parte, rolul de a inchide inelul principal de circulatie, si anume Pasajul Basarab, asigurand atat fluidizarea din zona Garii de Nord, cat si o legatura rapida intre partea de vest a orasului cu partea centrala si de nord“, ne-a explicat primarul general.

– Strapungerea Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu

– Prelungirea spre Sos. Oltenitei

„Acestea din urma vor avea rolul de a fluidiza intrarea in Bucuresti a autostrazii A3 si legatura acesteia cu toate cartierele din Estul si Sudul orasului“, ne-a mai spus Sorin Oprescu.

Strazi largite la 3-4 benzi/sens

„Pentru a scadea presiunea pe arterele din Nordul orasului, au demarat lucrarile de supralargire a soselei Pipera, la 3 benzi pe sens, cu realizarea unui pasaj denivelat suprateran peste Bd. Barbu Vacarescu si Calea Floreasca. De asemenea, avem studiile de fezabilitate in vederea atribuirii lucrarilor de supralargire a arterelor Dimitrie Pompei si Fabrica de Glucoza“, ne-a precizat edilul-sef.

La ultima sedinta din luna februarie a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, au fost aprobate documentatiile tehnico-economice pentru alte 3 investitii importante:

– Supralargirea la 4 benzi a soselei Fabrica de Glucoza – lungime 1,8 km, 2 benzi de 3,5 m pe sens, plus trotuare de 4,5 m, durata 18 luni, cost 147 milioane lei (34,6 milioane euro) fara TVA

– Supralargirea Bd. Dimitrie Pompei si strapungerea Bd. Barbu Vacarescu – lungime 1.160 m, cu cate 2 benzi de 3,5 m pe sens, cale dubla de tramvai, durata lucrarilor 24 luni, cost total investitie 190 milioane lei (93 milioane euro) fara TVA

– Pasaj suprateran Mihai Bravu-Splai Unirii – lungime 313 m, durata de executie 24 luni, cost 127,4 milioane lei (31 milioane euro) inclusiv TVA.

Parkingul de la Universitate, in lucru

Primarul general ne-a mai spus ca, in luna martie, incep lucrarile pentru parcajul subteran Piata Universitatii.

„Este prima parcare subterana publica din reteaua ce se va naste sub administratia mea si va avea 2 nivele cu 325 de locuri de parcare, din care 300 auto si 25 moto. Lucrarile sunt realizate de consortiul Interparking Hispania SA, Terratest Cimentaciones SL, Alius Inversiones SL, Simex S.A. Perioada contractuala este de 18 luni, dar se incearca finalizarea proiectului in maxim 16 luni“, ne-a mai spus Sorin Oprescu.

In paralel, municipalitatea lucreaza la formalitatile necesare stabilirii situatiei juridice a amplasamentelor pentru alte 8 parcaje subterane, intocmirea documentatiei cadastrale si intabularea amplasamentelor.

Este vorba despre parcajele ce vor fi construite in urmatoarele zone: Esplanada Gara Baneasa – 99 de locuri; Piata Walter Maracineanu – 276 de locuri; Piata Presei Libere – 1.633 de locuri; Piata Alba Iulia – 2.190 de locuri; Edgar Quinet – 405 locuri; Piata Charles de Gaulle – 831 locuri; Piata Dorobanti – 246 locuri; Piata Revolutiei – Ateneul Roman -1.637 locuri.

La capitolul strazi, din totalul de 500 de artere aflate in administrarea municipalitatii, vor fi reparate anul acesta 54 de artere, 54 vor fi reabilitate (cu infrastructura cu tot), iar 96 de mari bulevarde sunt in programul de intretinere multianuala.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.