Optimizarea transportului unei sticle de apă

Jamnica (parte din Agrokor Group), cel mai important producător şi distribuitor de apă şi băuturi răcoritoare croat, caută în mod constant să îmbunătăţească nivelul de servicii şi să rămână în faţa competitorilor, asigurând, în acelaşi timp, o creştere durabilă a afacerii. Prin colaborarea cu ORTEC, compania doreşte să optimizeze reţeaua sa logistică, să creeze valoare adăugată pentru clienţii săi, trecând cu uşurinţă peste fluctuaţiile sezoniere.

„ORTEC ne-a ajutat să obţinem o creştere de 5% a cantităţii de produse livrate şi o reducere a costurilor de aproximativ 300.000 euro”, a declarat Marijan Vrandečić, Jamnica Supply Chain Manager.

Provocările afacerii constau în gestionarea complexităţii mai multor centre de distribuţie, împreună cu reţeaua principală de transport și lipsa unei imagini de ansamblu, fiecare centru de distribuţie acţionând ca o unitate separată, fără a interacţiona cu celelalte. Totodată, exista o utilizare ineficientă a flotei.

Printre măsurile de optimizare a afacerii, Jamnica și-a propus planificare automată, în concordanţă cu cele mai bune practici, centralizarea proceselor pentru planificarea transportului din centrele de distribuţie, reducerea numărului de camioane şi kilometri parcurşi, reducerea numărului de planificatori, creşterea controlului asupra resurselor şi a indicelui FTE.

Soluţia de optimizare ORTEC a constat în două produse: ORTEC Routing and Dispatch și ORTEC Tactical Routing.

„Era necesar să implementăm un software pentru standardizarea şi optimizarea procesului de planificare a transportului, iar ORTEC a fost singurul furnizor care a putut îndeplini toate cerinţele noastre. Clienţii noştri beneficiază de o fiabilitate mai mare a expedierii şi de servicii îmbunătăţite”, a mărturisit Marijan Vrandečić.

Investiţii în tehnologie

Făcând parte din Agrokor Group din 1993, investiţia inteligentă făcută de Jamnica în infrastructură modernă şi tehnologii inovatoare a transformat-o într-una dintre cele mai importante fabrici de îmbuteliere apă şi sucuri din Europa. Pentru a-şi asigura excelenţa operaţională, compania a creat propria sa reţea complexă pentru distribuţie şi vânzări, oferind clienţilor un nivel de servicii ridicat (livrare şi operaţiuni în magazin).

Soluţiile software ORTEC Tactical Routing (TR) şi ORTEC Routing & Dispatch (RD) au fost instalate pentru a optimiza planificarea la nivel strategic, tactic, operaţional şi în timp real.

Marijan Vrandečić a subliniat faptul că strategia Jamnica „Route-to-Market” se bazează pe rute predefinite de vânzări şi pe propria sa flotă de distribuţie. „Aveam nevoie să implementăm un sistem avansat de management al transportului, în primul rând pentru a avea o privire clară de ansamblu şi a reduce costurile. Folosind software-ul ORTEC pentru a centraliza planificarea, 15 locaţii au devenit un sistem unificat, creând, astfel, sinergii adiţionale”, a completat managerul Jamnica.

Rutare centralizată şi dinamică

Cea mai mare provocare logistică pentru Jamnica este gestionarea unui număr mare de centre de distribuţie diferite şi propria sa reţea primară de transport, care include încărcarea şi descărcarea în mai multe locaţii. Planificatorii din locaţii diferite trebuie să împartă resursele, să armonizeze comenzile şi să sincronizeze planificarea şi execuţia.

ORTEC a furnizat un sistem all-in-one, care este conectat în totalitate cu procesele operaţionale şi de afacere şi, în acelaşi timp, este capabil să prelucreze volume de date foarte mari.

Întreaga flotă călătoreşte aproximativ 200.000 km pe săptămână, livrând 6.000 de paleţi pe zi. Aşadar una dintre preocupările companiei a fost găsirea celei mai eficiente căi pentru alocarea rutelor către şoferii şi camioanele disponibile.

ORTEC TR creează zone de distribuţie şi de preluare bine echilibrate. Urmează împărţirea livrărilor în mod tactic, în perioada planificată, şi hotărârea celor mai potrivite rute principale, pentru a asigura cel mai eficient program.

ORTEC RD realizează optimizarea planificării rutelor din multiple locaţii şi a dispecerizării lor. Soluţia este folosită pentru toate operaţiunile zilnice Jamnica și îmbunătăţeşte reacţia planificatorilor la schimbări ad-hoc în cererea clientului. Prin modulul Dynamic Routing, Jamnica gestionează cu uşurinţă şoferii de pe teren, de unde rezultă mai puţini kilometri conduşi, mai puțin combustibil consumat şi emisii mai reduse de CO2.

Rezultate

Având o strategie solidă de optimizare, Jamnica se concentrează pe rute mai eficiente din punct de vedere al costului şi pe o sustenabilitate crescută. Scopul este obţinerea unor rezultate de afaceri pozitive, printr-o comunicare mai bună şi printr-o privire de ansamblu consecventă asupra planificării.

Jamnica a înregistrat o creştere de 5% în cantitatea de produse livrate, precum şi economii de aproximativ 300.000 EUR, datorită unei fiabilităţi mai mari în expediere (fără întârzieri), dar şi a folosirii aceloraşi proceduri în toate centrele de distribuţie.

De când a fost integrată soluţia ORTEC, au fost necesari mai puţini planificatori în 4 locaţii, iar angajaţii lucrează mai puţine ore suplimentare.

„Randamentul investiţiei a fost realizat din primul an. În plus, angajaţii noştri sunt mulţumiţi de manevrarea mai uşoară a procesului de livrare şi de reducerea orelor suplimentare. Putem fi mândri, de asemenea, de scăderea emisiilor de CO2, ce a rezultat din mai puţini kilometri conduşi”, a adăugat Marijan Vrandečić.

Cum vede Jamnica viitorul?

Jamnica plănuieşte să extindă sistemul prezent, prin folosirea optimizatorului de alocare a resurselor şi prin soluţia software ORTEC Load Building, pentru a obţine o serie de beneficii financiare mai avantajoase.

„Vom continua să minimizăm costurile logistice şi să îmbunătăţim serviciile oferite clienţilor, atât prin optimizarea alocării rutelor şi segmentelor din rute către şoferi, camioane şi semiremorci, cât şi prin folosirea optimă a paleţilor şi spaţiilor de încărcare. Ne aşteptăm la o colaborare îndelungată şi de succes cu ORTEC”, a concluzionat managerul Jamnica.

Rezultatele obţinute:

– Economisire totală de 300.000 €

– 5% creştere în cantitatea de produse livrate

– Scăderea supraîncărcărilor

– Reducerea numărului de ore de muncă

– Reducerea numărului de planificatori necesari

– Îmbunătăţirea nivelului de servicii la magazine (expediere fără întârziere)

Andreea ALECU

andreea.alecu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.