ORADEA TRANSPORT LOCAL: Investițiile sunt premisa calității

Csuzi Istvan, director general OTL
Csuzi Istvan, director general OTL

Fonduri europene, împrumuturi BEI, maximizarea veniturilor din vânzarea biletelor, subvențiile consiliului local – OTL a utilizat orice sursă posibilă pentru a asigura investițiile fără de care un serviciu de transport de calitate nu este posibil.

„Pentru a realiza un transport public la nivel european trebuia să se investească foarte mult, iar în ultimii 15 ani transportul public orădean a avut şansa de a fi finanţat substanțial“, a explicat Dr. Ing. Csuzi Istvan, director general OTL.

Astfel, dacă în anii 90, subfinanțarea și îmbătrânirea accentuată a parcului au făcut necesare achizițiile de vehicule second-hand, după anul 2000, pentru OTL a început o eră a modernizării, care a presupus cumpărarea unor autobuze performante Mercedes-Benz, Volvo, Solaris, Isuzu, Karsan.

Iar lucrurile nu s-au oprit aici.

„Investiţia la autobuze este simplă, pentru că achiziționezi mijlocul de transport şi infrastructura este a primăriei; partea de tramvaie este mult mai complexă. Aici, mai întâi trebuie investit masiv în infrastructură. Aproximativ 15 milioane euro s-au investit după anii 2000, ca în 2008 Oradea să fie primul municipiu din România unde s-au achiziţionat tramvaie noi. S-a accesat un împrumut de 33 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții, din care s-au luat 10 tramvaie noi şi 20 de autobuze“, a spus Csuzi Istvan.

La ora actuală, parcul companiei cuprinde 83 de autobuze și 73 de tramvaie, OTL având 600 de angajați.

„Ne bazăm pe tramvaie pentru că aproximativ 67% dintre călători circulă cu acest mijloc de transport şi restul cu autobuzele“, a precizat directorul general OTL.

Înnoirea parcului de vehicule a fost însoțită și de implementarea unor metode moderne de management flotă, e-ticketing, precum și un sistem de evaluare a angajaților. Introducerea uniformelor pentru angajații OTL reprezintă un alt pas pentru creșterea prestigiului transportului local orădean.

Proiecte pe fonduri europene

Deschiderea către proiectele europene, dialogul bun cu alte companii de transport din străinătate reprezintă unul dintre punctele forte ale OTL. De altfel, directorul general al companiei, Csuzi Istvan, ocupă poziția de vicepreședinte UITP (Uniunea Internațională a Transportului Public).

Siemens - C.Civic, OTL

În 2011, s-au accesat peste 4 milioane euro prin finanțare din fonduri europene în proiectul laboratorului de mecatronică, unic în România, care, prin dotările tehnice de excepție, devine centru de cercetare a creșterii siguranței circulației pentru transportul public.

Există și alte proiecte în care OTL s-a implicat alături de parteneri europeni.

„În prezent, avem deja trei proiecte europene în derulare cu parteneri din mai toată Europa. Unul pe dialog social, care analizează impactul social al transportului public față de călător şi impactul social în interior, către angajat. Participăm și la programul dedicat autobuzelor electrice ZEUS (Zero Emission Urban bus Systems) – un studiu de prefezabilitate pentru introducerea autobuzelor electrice în sistemele de transport public. Un alt proiect (acronim ELIPTIC) este legat de eficientizarea energetică a transportului electric, care include şi autobuzele electrice și tramvaiele“, a precizat directorul general OTL.

Transportul public orădean are o istorie lungă, de peste 110 ani, iar astăzi țintește recâștigarea prestigiului pe care îl avea altădată transportul de călători.

Csuzi Istvan, director general OTL
Csuzi Istvan, director general OTL

Csuzi Istvan, director general OTL: „Aprobarea, în 2015, a planului de mobilitate sustenabilă și a regulamentului de transport municipal, respectiv interconectarea curselor județene, cât și a celor regulate speciale cu transportul local prin realizarea a trei terminale la principalele intrări în municipiu reprezintă pași importanți pentru creșterea calității serviciului de transport oferit de OTL.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.