Pași pentru a fi prezent pe telefonul călătorului

Astăzi, aproape toată lumea deține un telefon smart, conectat la internet, iar aceasta reprezintă o oportunitate pe care nicio firmă de transport nu ar trebui să o neglijeze.

Date contact Autogari.RO:

Telefon: 0740.341.136

Email: parteneri@Autogari.RO

„Digitalizare” pare adesea un termen foarte complicat, însă, dacă privim lucrurile din punct de vedere al utilității… Este, pur și simplu, nevoie de o platformă, care să asigure vizibilitate pentru serviciile de transport oferite și, în același timp, să simplifice organizarea activității.

Din păcate, transportul de persoane a rămas mult în urmă, la acest capitol. În România, aproximativ 80% dintre firme nu au o prezență online – nu au nici măcar un site, iar adresa de e-mail a companiei este verificată foarte rar, asta dacă chiar se întâmplă acest lucru.

Însă lucrurile par să se schimbe.

„Este un început de an interesant, pentru că mulți dintre cei care erau reticenți atunci când venea vorba despre digitalizare fac acum acest pas. 2020 a fost un an mai slab, însă 2021 s-a ridicat aproape de nivelul lui 2019, iar anul acesta a început foarte bine și o parte dintre transportatori au înțeles că trebuie să facă pasul spre online”, a declarat Paul Cranja, director general Autogari.RO.

Tranzacția, direct prin telefon

Pe călător îl interesează acoperirea nevoii de transport pe care o are și va alege întotdeauna compania care oferă informații complete și ușor de accesat.

„Prea multe companii din România nu permit călătorului posibilitatea de rezervare și/sau vânzare online a biletelor. Aceste firme trebuie să treacă de bariera numită dispecer și șofer, pentru că încă sunt firme care își ajustează graficele de circulație în funcție de ceea ce le spun șoferii sau dispecerul. Iar trecerea de la analog la digital, de la clasic, la modern este la îndemâna oricui. Noi putem să îi învățăm tot ce au nevoie. Practic, întregul nostru know-how este pus la dispoziția firmelor care doresc să realizeze acest pas”, a spus Paul Cranja.

Utilizarea platformei REZMax dezvoltate de Autogari.RO înseamnă că firmele își administrează singure informațiile, beneficiind de o instruire prealabilă.

„Discutăm de o persoană sau mai multe din cadrul companiei, pe care le învățăm să utilizeze platforma, pe care noi o personalizăm, în funcție de nevoile firmei de transport. Respectiva persoană va trebui să verifice, zilnic, rezervările și să introducă pe platformă rezervările venite pe alte canale (telefon). Șoferul, când pleacă în cursă, are diagrama completă, cu toți pasagerii care au făcut rezervări. Practic, fiecare cursă în parte este ca un raft care trebuie umplut (un autobuz completat cu pasageri)”, a arătat directorul general Autogari.RO.

Interesant este faptul că vânzarea online poate însemna un site, sau o rețea de site-uri. Platforma oferită de Autogari.RO reprezintă, deja, mai multe site-uri care aduc pasageri. Poate fi construit și site-ul companiei și, totodată, pot fi utilizați și alți revânzători.

Toate aceste surse se conectează la aceeași platformă REZMax și, practic, la aceeași mașină, ocupând în timp real, în paralel, locurile disponibile, oferind transportatorului o imagine precisă asupra disponibilității.

„Să spunem că avem un traseu cu zece stații. Odată ce mașina a plecat, rezervările rămân deschise online și la șofer, până la ultima stație de pe traseu. Astfel, chiar și în ultima clipă, în penultima stație, un călător poate utiliza platforma pentru a achiziționa biletul. Iar șoferul vede prin aplicație, în timp real, locurile vândute. Lucrurile funcționează și invers – în momentul în care șoferul vinde un bilet, într-o stație intermediară, informația se actualizează și online. Dacă firma are propriul site, le punem la dispoziției un modul, care se încarcă în câteva minute, oferind platforma de rezervări și/sau vânzări. Bineînțeles, putem să oferim clienților noștri site-uri complete, predefinite, cu toate funcționalitățile necesare unei firme de transport”, a explicat Paul Cranja.

Pentru conducătorii auto, aplicația REZMax Șofer poate fi utilizată pe orice dispozitiv android, telefon sau tabletă. În plus, platforma poate interacționa cu orice casă de marcat, iar șoferul va utiliza comenzile aplicației, în loc să mai utilizeze direct casa de marcat.

Un serviciu vizibil

Odată configurată (durează aproximativ două ore), platforma tinde să devină principalul canal de vânzare pentru firmele care au început să o utilizeze.

„Statisticile arată foarte clar ponderea călătorilor pe care îi aduce platforma. Și nu discutăm doar de călători noi, ci, astfel, asigurăm un plus de confort și pentru călătorii tradiționali”, a precizat Paul Cranja.

Colaborarea cu Autogari.RO nu înseamnă doar utilizarea unei platforme stabile, dedicate activității de transport. La fel de importantă este și vizibilitatea asigurată.

„Este același principiu ca acela utilizat în magazine. Produsele așezate la nivelul ochilor sunt primele pe care le vedem și, astfel, au și cele mai mari șanse să fie cumpărate. Autogari.RO este la nivelul ochilor călătorilor din România. Călătorul alege o anumită companie pentru că o folosește în mod curent, sau alege nevoia de a călători la un anumit moment și, atunci, poate utiliza un alt operator mai convenabil. Nevoia de transport este dinamică și variabilă, iar factorul câștigător este disponibilitatea. În ultimii doi ani, am mai observat o tendință în rândul călătorilor: acolo unde găsesc disponibile online servicii de rezervare și vânzare a biletelor, au încredere că respectiva cursă există. Pentru că această problemă s-a acutizat, în ultima perioadă – curse anulate, fără ca acest lucru să fie anunțat. Însă, dacă biletul poate fi cumpărat, atunci cursa cu siguranță se va efectua”, a subliniat Paul Cranja.

Autogari.RO funcționează din 2004, fiind un integrator pentru piața de transport călători.

Paul Cranja, director general Autogari.RO: „Mulți patroni/manageri neglijează, încă, importanța internetului în ecuația afacerii lor. La ora actuală, companiile care oferă servicii de rezervare și/sau vânzare a biletelor online reprezintă sub 30% din totalul firmelor ce dețin licențe de transport regulat județean/interjudețean.”

„Noi nu avem zone pe care să le avantajăm, în detrimentul altora. Scopul nostru a fost întotdeauna ca pasagerul să ajungă cât mai ușor la serviciile de transport. Călătorul va face alegerea între diferiții transportatori care oferă serviciul de care are nevoie. Evident, firmele care oferă informații complete, corecte și actualizate la timp sunt, în majoritatea cazurilor, preferate”, a explicat directorul general Autogari.RO.

Informațiile pe care le apreciază și le solicită călătorii sunt: cursa cu toate stațiile, orele la care ajunge în fiecare stație mașina, geolocația stațiilor (foarte important), toate tipurile de tarif pe respectivul traseu, achiziționarea sau rezervarea călătoriei.

Platforma Autogari.RO asigură o flexibilitate ridicată și, astfel, firmele pot oferi serviciul de rezervare/vânzare online doar pe o parte dintre cursele efectuate, sau doar pe un număr parțial din totalul locurilor disponibile, în funcție de propriile strategii comerciale.

Paul Cranja: „În special generațiile tinere nu mai acceptă abordările clasice. Fără o prezență consistentă în mediul online, riști să îți pierzi afacerea. Căutarea pe internet este, deja, un instinct, iar informațiile găsite pe site-uri de încredere sunt direct accesate.” 

Platforma gestionează toată partea de grafice și curse (ocazionale sau regulate), partea de conducători auto și mașini (apar avertizări pentru evitarea erorilor – de exemplu o mașină alocată pe o cursă face ca platforma să nu mai permită alocarea aceleași mașini pe o altă cursă și la fel se întâmplă și cu șoferii). Planurile se pot realiza pe o perioadă mai lungă, sau de pe o zi pe alta.

Firmele de transport vor putea vinde bilete online utilizând platforma REZMax, personalizată pentru fiecare tip de transport (intern, internațional și charter). În plus, sistemul REZMax Șofer permite conducătorilor auto să vadă, în timp real, diagrama de călători și să vândă bilete de pe telefonul mobil sau tabletă.

„Putem lucra cu capacitate predefinită (știu că respectiva cursă o realizez, în general, cu microbuz de 19 locuri sau autocar de 49 locuri), sau se poate introduce parcul real. Bineînțeles, se păstrează un istoric al curselor, cu toate datele. Putem, inclusiv, să alocăm costurile legate de respectiva cursă, pentru a calcula rentabilitatea cursei și, chiar, a traseului, precum și gradul de încărcare”, a completat Paul Cranja.

Platforma REZMax poate fi utilizată cu succes de orice fel de firmă, indiferent de dimensiunile acesteia.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.