Pe un singur sens pe Podul Giurgiu-Ruse, până în 15 noiembrie

La solicitarea ministrului Matache, reprezentanții CNADNR şi ai Asocierii Collini Lavori S.p.A. – Tecnic Consulting Engineering au stabilit o prioritizare a lucrărilor de reabilitare a podului Giurgiu-Ruse.

Astfel, până la 15 noiembrie, trebuie să fie turnat un prim strat de asfalt pe toată lungimea podului aferentă părții române, care să permită deschiderea circulației pe ambele sensuri; să fie finalizat și deschis circulaţiei drumul de acces din PTF Giurgiu către pod; să fie funcțional sistemul de iluminat atât pe pod, cât și în parcările din punctul de frontieră.

Ministrul Iulian Matache a inspectat șantierul. „Am văzut că se lucrează la pod și îmi doresc ca ritmul să fie același până la terminarea lucrărilor. Tocmai din acest motiv țin la calendarul stabilit și acceptat de părțile contractante, cu termene clare, care să fie respectat, pentru că nivelul de disconfort este acum foarte mare în zonă. De asemenea, solicit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Bucuresti, dar și Primăriei Giurgiu să se organizeze și să asigure curățenia, în așa fel încât intrarea și ieșirea din țară să se facă în condiții civilizate, pentru că podul de la Giurgiu este o poartă de acces”, a declarat el.

De câteva luni, pe pod se circulă pe un singur sens, alternativ, iar cozile de TIR-uri se formează pe circa 10 – 15 km la intrarea în PTF Giurgiu. CNADNR le cere în zadar şoferilor să folosească variantele alternative de trecere a Dunării. Acestea sunt:

Căpitănia Portului Călăraşi

Pe cele 2 bacuri ale SC „Coslo Zinca” Călăraşi se pot îmbarca 4 camioane încărcate şi 6 goale – preţ 50,00 euro – 235,00 lei -, autoturism 18,00 lei, autocar 200,00 lei, pasagerii gratuit; pe cele 3 bacuri în cuplu (remorcher + bac de trecere) ale SC „Ostrovit” Ostrov se pot îmbarca 1 camion încărcat şi 2 goale, preţul pentru un camion fiind de 100,00 lei, autoturism 15,00 lei, autocar 100,00 lei, pasagerii gratuit. 

Oficiul de Căpitănie Zimnicea 

5 curse/zi, tonaj acceptat la intrarea pe bac, de maxim 35 t cursă: 6 TIR-uri, 8 auto şi 50 pasageri. Se admit 8 t/axă maxim 40 t/TIR. Tarife: TIR = 71 euro; camion >25 t = 63 euro; camion 12 – 25 t = 48 euro; camion 7,5 – 12 t = 36 euro; camion 3,5 – 7,5 t = 32 euro; microbuze <3,5 t =20 euro; autocar 44 locuri = 36 euro; autobuz cu 24 – 44 locuri = 27 euro; autobuz cu 9 – 23 locuri = 20 euro; microbuz 8+1 = 8 euro; turisme 7 locuri = 5 euro; auto cu 5 locuri = 4 euro; remorcă auto pentru 2 auto = 20 euro; remorcă platformă pentru 1 auto = 8 euro; miniremorcă cu 1 axă = 4 euro; motocicletă = 3 euro; pasageri = 2 euro.

Căpitania Portului Turnu Măgurele 

Trecerea cu bacul „EUROPA”, pavilion românesc, capacitate 234 tone (6 TIR-uri sau 24 autoturisme, 100 pasageri maxim); Bulgarian River Shiping cu bacul de trecere „Bdin”, pavilion bulgar cu capacitatea de 160 tone. Tarife: TIR/TIR cu remorcă = 67 euro; camion/autobuz = 39 euro; camion/autobuz cu remorcă = 67 euro; microbuz = 33 euro; microbuz cu remorcă = 39 euro; autoturism = 11 euro; autoturism cu remorcă = 17 euro; motocicletă = 2 euro; pasager = 1,5 euro.

Treceri rutiere: Calafat, Negru Vodă şi Vama Veche

Contractul de reabilitare a podului Giurgiu-Ruse a fost atribuit în octombrie 2014, iar o lună mai târziu a fost emis ordinul de începere a lucrărilor. Lucrările vor fi gata în primul trimestru al anului 2016, termenul prevăzut în contract fiind de 16 luni, din care 2 luni proiectare. Investiția este finanțată din Fondul European de Dezvoltare Regională, prin POS-T 2007-2013. 

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.