Planul Pirelli

Consiliul de Administratie al Pirelli a aprobat planul industrial pentru perioada 2011-2013, impreuna cu viziunea privind dezvoltarea companiei pana in 2015.

Producatorul italian de anvelope Pirelli va investi 1,9 miliarde euro pana in 2015, din care 1,2 miliarde intre 2011 si 2013 si 0,7 miliarde in 2014 si 2015, pentru a asigura dezvoltarea activitatii si valorificarea optima a tendintelor pietei.

Crestere si rentabilitate

„Pirelli a incheiat cu succes procesul de transformare intr-o companie pur dedicata productiei de anvelope si si-a indeplinit obiectivele inainte de termen. Intr-o lume care se transforma rapid si in care apar noi zone de dezvoltare, am creat un plan care plaseaza compania in cea mai buna pozitie posibila din punctul de vedere al competitivitatii“, a declarat Tronchetti Provera, presedinte al grupului Pirelli (foto). Acesta a adaugat ca actiunile avute in vedere „vor permite companiei Pirelli sa atinga o rata medie de crestere anuala de 8% pe durata planului, cu o rentabilitate intre 10,5% si 11,5% in 2013“.

Potrivit oficialului, rezultatul va fi obtinut in principal printr-o si mai mare concentrare asupra segmentului Premium, care inregistreaza o crestere mai rapida decat restul pietei, precum si in cadrul segmentului pieselor de schimb. Acesta din urma, care reprezinta 75% din veniturile Pirelli, reduce la minimum, in opinia oficialilor companiei, expunerea segmentului de anvelope la incetinirea cresterii din sectorul auto si ii confera o rentabilitate structurala mai ridicata decat cea a sectorului auto.

Investitii

Pirelli are in vedere marirea investitiilor si capacitatii de productie pe segmentul Premium, precum si o reechilibrare a productiei intre economiile cu crestere rapida, America Latina si pietele mature, prin modernizarea capacitatilor de productie si utilajelor, astfel incat, pana in 2015, 60% din productie sa se realizeze in fabrici cu o vechime de sub zece ani. „Aceste actiuni ne vor permite sa oferim produse reinnoite constant (in 2013, produsele noi vor reprezenta 30% din totalul vanzarilor), tot mai adaptate necesitatilor clientilor, cu un impact redus asupra mediului si un nivel sporit de competitivitate, gratie inovarii continue a materialelor si proceselor tehnologice. Iar toate aceste lucruri se vor realiza exploatand potentialul marcii si continuand sa lucram cu o echipa de management tanara si multietnica“, a adaugat Tronchetti Provera. Potrivit companiei, eficienta masurilor implementate in baza planului pe 2009-2011, ajutata de revenirea inregistrata de nivelul cererii la sfarsitul lui 2009, a permis companiei Pirelli sa isi mareasca obiectivele financiare de trei ori in cursul anului 2010 si sa isi indeplineasca mai devreme cu un an obiectivele prevazute pentru 2011 in planul industrial precedent, acesta fiind motivul pentru care conducerea a iesit cu un nou plan strategic de dezvoltare.

Dezvoltarea companiei Pirelli va fi sustinuta printr-o investitie totala de 1,9 miliarde de euro intre 2011 si 2015, inclusiv in capacitati de productie din Romania, in crestere fata de cei 1,5 miliarde de euro investiti intre 2006 si 2010. Aproape intreaga investitie (99%) va fi directionata catre sectorul anvelopelor, pentru a raspunde cererii tot mai mari a pietei, in special pe segmentul Premium, pe o piata pe care nu se anticipeaza un excedent al capacitatii de productie.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.