Pod feroviar și două tuneluri, gata în iulie

Într-o Românie în care lipsa autostrăzilor a devenit critica la zi a tuturor, iată că se întâmplă și lucruri salutare, pe șantierele de pe un tronson important de cale ferată: Sighișoara – Simeria (173,47 km).

Astfel, în luna iulie, va fi gata podul feroviar în formă de arc între Sighișoara și Ațel, ce asigură legătura cu două tuneluri de cale ferată dublă nou-construite. Tunelul Sighișoara (401 m) este finalizat 95%, iar Tunelul Daneș (969 m), cel mai lung tunel de cale ferată nou-construit în România după 1989, este finalizat 92%. Cele două vor permite atingerea vitezei maxime de circulație de 160 km/h, pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara – Ațel.

Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, a mers în inspecție pe șantierele operaționale de pe traseul Sighișoara – Simeria și i-a convocat pe teren pe toți reprezentanții firmelor de construcții și de consultanță, pentru a verifica împreună evoluția lucrărilor.

El le-a solicitat constructorilor care lucrează pe tronsonul Sighișoara – Coșlariu o mobilizare mai bună, pentru a se încadra în graficele asumate. Reprezentantului FCC Azvi l-a asigurat că, în luna iulie, va finaliza lucrările la podul feroviar în formă de arc, peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m și cu o deschidere de 125 m.

Natural și artificial

Podul este construit înaintea tunelului Sighișoara, între Gara Sighișoara și tunelul Sighișoara, amplasat între stațiile CF Sighișoara și Daneș. Tunelul subtraversează DN 13, la adâncimi cuprinse între 5 – 14 m, și are trei părți distincte, particularizate prin metoda de execuție: tunel artificial (intrare Sighișoara), de 20 m (km 299+910 – 299+930); tunel natural, de 325 m (km 299+930 – 300+255); tunel artificial (intrare Daneș), de 56 m (km 300+255 – 300+311).

sursă foto: Facebook CFR Infrastructură

Tunelul Daneș este amplasat între km 301+543 și km 302+512 și are tot trei părți distincte: tunel artificial (intrare Sighișoara), de 20 m, între km 301+543 – 301+563; tunel natural, de 862 m, între km 301+563 – 302+425; tunel artificial (intrare Daneș), de 87 m, între km 302+425 – 302+512.

„Tunelurile artificiale s-au realizat la adăpostul unor incinte de piloți de diametru mare, care au asigurat condiții pentru realizarea portalurilor de acces și a structurii tunelului, până la racordarea cu tunelul natural, iar tunelurile naturale s-au executat prin excavare în subteran pe toată secțiunea tunelului, parțial sub protecție de umbrele de micropiloți și / sau consolidarea frontului cu ancore de fibră de sticlă”, precizează CFR SA.

Reabilitare CF Simeria – Curtici – Frontieră

Un alt proiect major de investiții în infrastructura feroviară, derulat de CFR SA, a primit autorizația de construire. Este vorba despre reabilitarea liniei de cale ferată Simeria – Curtici – Frontieră (144 km), parte componentă a Coridorului IV Pan European. Valoarea lucrărilor autorizate, fără TVA, este de 2,91 miliarde lei (630 milioane euro). Proiectul, coordonat de Ministerul Transporturilor, este finanțat din fonduri europene prin programul POIM și prevede inclusiv realizarea unor lucrări de artă: 3 tuneluri, 1 polată, 46 de pasaje superioare și inferioare și poduri, precum și 54 podețe.

Durata de execuție este de 3 ani de la data începerii efective a lucrărilor. Autorizația de construire este valabilă pe toată perioada implementării proiectului, până la finalizarea executării lucrărilor, respectiv până la data semnării procesului-verbal de recepție finală a lucrărilor.

Lucrările autorizate sunt împărțite în patru contracte și vor fi realizate de Asocierea Astaldi SpA Italia – FCC Construccion SA Spania, Asocierea Aktor – Alstom – Arcada și Asocierea FCC Construccion SA Spania – Astaldi SpA Italia – Convensa Spania.

Pentru acest proiect, a mai fost emisă, în anul 2017, o autorizație de construire – Etapa I, prin care au fost autorizate lucrările care se desfășoară pe amplasamentul existent, pentru care nu erau necesare exproprieri.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.