Porturile – noile centre de producție

Sectorul industrial trece printr-o transformare. Avansurile tehnologice, cum ar fi printarea 3D, machine learning și robotica, schimbă, treptat, felul în care produsele sunt proiectate și construite și sfidează modelul tradițional al lanțului de aprovizionare care le dă naștere.

Cosmin Cârstea

Alte progrese în 3D printing și fabricație aditivă fac mijloacele de producție mai accesibile pentru afacerile care sunt tentate să-și aducă baza productivă in-house. IDC estimează că, până în 2020, 50% dintre toate lanțurile de aprovizionare industriale vor avea capacitatea – fie internă, fie externă – să livreze produsul direct la locația consumatorului.

Toate aceste posibile beneficii ale noii revoluții tehnologice în sectorul industrial pot deveni realitate doar dacă firmele vor alege să-și consolideze lanțurile de aprovizionare. Firmele vor avea mai puțină nevoie de depozite pentru mărfuri, mai multă flexibilitate pentru capital, datorită avansurilor în 3D printing și abilității de a produce imediat după comandă. Toate aceste schimbări încurajează firmele să își creeze baza de producție aproape de un centru logistic, cum ar fi un port.

În continuare, vă prezentăm cinci motive pentru care credem că porturile vor fi următorul hotspot industrial:

Timp de livrare redus

Este foarte simplu: cu cat mai repede îți poți duce produsele în port, cu atât mai repede vor fi transportate spre următorul pas în lanțul de aprovizionare, fie direct spre client, fie spre alte centre. Timpul mai scurt pentru fiecare pas în transportul produselor face lanțul de aprovizionare mai receptiv la cererea în creștere pentru livrare cat mai ieftină și rapidă. Acest trend de consum nu arată niciun semn de schimbare, iar lanțul de aprovizionare trebuie să se adapteze cât mai curând.

Adoptarea printării 3D și a fabricației aditive vor face mijloacele de producție ale firmelor mult mai receptive la cererea consumatorilor, mai ales în cazul produselor foarte specializate. Un lanț de aprovizionare robust are nevoie de capacitatea de a crea o gamă largă de produse în volum mai mic, alături de abilitatea de a distribui produsele repede și eficient.

Mai puțini pași în distribuție

Firmele care își bazează mijloacele de producție aproape de un centru de distribuție au oportunitatea de a elimina mai mulți pași sau stadii în distribuție. Acești pași, care pot fi eliminați în lanțul de aprovizionare, impun costuri mari pentru firme, pentru că transportul materiilor prime este complex și implică mai mulți parteneri – iar toți au un preț. Prin reducerea numărului de opriri pe care produsele trebuie să le facă în lanțul de aprovizionare, firmele pot opera mai eficient, ceea ce rezultă în prețuri mai bune pentru consumatori.

Dacă firmele își aduc baza de producție aproape de un centru logistic, pot reduce numărul de pași făcuți în distribuția produselor iar, în acest proces, își pot reduce portofoliul de risc, mulțumind atât investitorii, cât și consumatorii. Toate firmele care vor avantaje competitive trebuie să rezolve cât mai eficient problema distribuției pe prima și ultima milă. DP World operează porturi de tip Origine și Destinație, însemnând că suntem primul și ultimul port prin care trece marfa. Acest model oferă multe oportunități pentru a îmbunătăți călătoria navă – raft a produselor.

Un singur business hub, complet integrat

Într-o lume dominată de e-comerț, unde viteza este un factor cheie, firmele vor avea nevoie de un model de afacere integrat, care oferă flexibilitate. Având baza de producție aproape de un port, firmele pot integra producerea, rotația stocului și distribuția intermodală într-un singur loc.

Dacă adăugăm la cele de mai sus 3D printing și producție aditiva, firmele pot crea capacitatea de a produce la momentul cererii și a distribui aproape imediat – o combinație irezistibilă, pe o piață dominată de dorințele si cererile consumatorilor.

Mai verde

Integrarea producției aditive și a 3D printing în procesul afacerii face lanțul de aprovizionare mult mai ecologic. Aceste moduri de producție folosesc mai eficient resursele decât producția tradițională, reducând cantitatea de deșeu. Mai multă eficiență în 3D printing și producție aditivă înseamnă, de asemenea, că firmele au nevoie de mai puține materiale prime pentru a crea același volum de produse.

Mai mult decât atât, în cazul în care centrul tău de producție este situat într-un port ca DP World Logistics Europe, poți beneficia de transport pe cale ferată, mult mai ecologic, pentru produsele nou-asamblate.

Mai multă transparență

Cu cât comerțul global s-a extins spre toate colțurile lumii, cu atât mai mult lanțul de aprovizionare a devenit mai complicat, cu un număr mare de parteneri. Nicio firmă de e-commerce, oricât de curajoasă, nu poate spune că are supraveghere completă asupra întregului lanț de aprovizionare. Deși tehnologiile noi îmbunătățesc urmărirea produsului și creează mai multă transparență, tot procesul este, încă, opac pentru mulți actori. Dacă firmele aduc baza de producție aproape de un port, unde materialele prime pot fi sortate, pot elimina o serie de actori din lanțul de aprovizionare tradițional.

De asemenea, firmele pot beneficia în termeni de cost, dacă importă materialele prime și aduc baza de producție în același loc, datoria aceluiași regim vamal – ceva ce nu exista într-un lanț de aprovizionare tradițional. Firmele care au baza de producție într-un port se bucură de mai multă transparență în lanțul de aprovizionare și transparență în termeni de costuri, regim vamal și risipă de resurse.

Toate beneficiile listate mai sus arată de ce porturile vor deveni centre de distribuție, în viitorul apropiat. Dar, pentru a integra baza de producție a firmelor într-un centru logistic, companiile au nevoie de parteneri care înțeleg modelul lor de afacere și le pot ajuta să stabilească și să implementeze un lanț logistic robust, cu echilibrul perfect între costuri, eficiență și servicii pentru consumatori. DP World le poate face pe toate trei.

Cosmin Cârstea

Lucrează în industria terminalelor de containere de peste 16 ani, în trecut ca Director de Operațiuni la DP World London Gateway, înainte de a se alătura echipei DP World Constanța, în aprilie 2016, ca Managing Director.

După ce a pornit la drum ca Gate Manager la APMT România, în 2001, Cosmin s-a angajat la DP World în Constanța, în 2004, ca Planning Supervisor. Din 2008, a ocupat diferite funcții în cadrul Grupului DP World, printre care conducerea secțiunii de planificare pentru terminalele DP World din Jebel Ali – CT 1 și CT 2. Mai departe, a fost promovat, în 2011, pentru a supraveghea sistemele și aplicațiile și pentru a asigura optimizarea Sediului Central din Dubai. Cu experiența sa globală, conduce, acum, terminalul din țara sa natală, în momente interesante pentru grupul din care face parte, sprijinind DP World Constanța pe drumul succesului.

Cosmin Cârstea

Managing Director DP World Constanța

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.