Poteras inverzeste cu fonduri structurale Drumul Taberei

Cristian Poteras, primarul Sectorului 6 al Capitalei, a lansat in dezbatere publica „Planul Integral de Dezvoltare Urbana a Cartierului Drumul Taberei“ – zona delimitata de Str. Raul Doamnei, Prelungirea Ghencea, Str. Valea Oltului, Bd. Timisoara, Str. Brasov si Bd. Drumul Taberei. Tinta principala a proiectului este infrastructura, iar finantarea va fi asigurata din fonduri structurale. Pentru accesarea lor, edilul mai are un singur hop: aprobarea proiectului luna aceasta, in Consiliul local.

Planul de dezvoltare a zonei prevede regenerarea a aproape 7 hectare de spatii verzi, cu modernizarea a peste 25.000 de mp de alei, construirea a trei spatii de joaca pentru copii si montarea a 320 de banci si 245 de cosuri de gunoi. Valoarea nerambursabila a proiectului este de 55 milioane de lei, din care 1,2 milioane de lei va reprezenta contributia Primariei Sectorului 6. Proiectul prevede, totodata, achizitionarea si instalarea unui sistem de supraveghere video, in scopul cresterii sigurantei si prevenirii criminalitatii in parcul Drumul Taberei. „Prin instalarea a 13 camere de supraveghere video, va fi descurajata infractionalitatea din zona. Totodata, va creste gradul de confort, civilizatie si siguranta pentru vizitatorii parcului, prin supravegherea a 13 zone cu grad ridicat de predispozitie la comportamente antisociale si infractionale“, se mai arata in document.

Nu in ultimul rand, va fi redusa poluarea vizuala, prin postarea in subteran a celor peste 2.290 m de fibra optica.

„Consiliul Local al Sectorului 6 a fost de acord cu elaborarea, in anul 2006, a proiectelor de amenajare peisagistica si urbanistica complexa a marilor cartiere Drumul Taberei, Militari si Crangasi. Totodata, in Ghidul Solicitantului pentru Axa 1 a Regio-Programul Operational Regional «Sprijinirea dezvoltarii durabile a oraselor – poli urbani de crestere», domeniul major de interventie 1.1. «Planuri integrate de dezvoltare urbana» se specifica necesitatea actualizarii si aprobarii indicatorilor tehnicoeconomici pentru fiecare studiu de fezabilitate in parte. Prin defalcarea sumelor si evidentierea cotelor pe care Primaria Sectorului 6 le va suporta din bugetul propriu, se indeplineste, practic, una din cerintele stipulate in «Ghidul solicitantului». Totodata, in Ghid se precizeaza: «contributia proprie a beneficiarului va fi de minim 2% din valoarea eligibila a proiectului, cofinantarea fiind asigurata de la bugetul de stat (maxim 17,65%) si din FEDR (maxim 80,35%)». Deoarece dorim ca acest proiect sa fie considerat castigator in cadrul Programului, am ales sa cofinantam un procent de 2% din totalul cheltuielilor eligibile ale lui“, argumenteaza primarul Cristian Poteras, in expunerea de motive ce insoteste proiectul de hotarare inaintat spre aprobare Consiliului local.

Reabilitare continua si costisitoare a sistemului rutier

In Planul Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU) a intregului sector, elaborat pentru perioada 2009-2015, Primaria Sectorului 6 are in vedere si reabilitarea sistemului rutier de transport – operatiune ce se desfasoara, oricum, in continuu, din cauza degradarii permanente a asfaltului. „Calea de rulare a drumurilor necesita o activitate continua si costisitoare de intretinere si de reparatii, intrucat este supusa permanent uzurii si degradarii, din cauza utilizarii intensive sau a factorilor climatici. Acesta este si motivul pentru care sectorul de drumuri din Administratia Domeniului Public are conditia dezavantajoasa de a lucra fara sa i se vada, practic, realizarile. O alta cauza a degradarii continue a partii carosabile o reprezinta imprastierea de sare si nisip pe timpul iernii. Acestea produc o uzura rapida. In concluzie, s-au executat, se executa si se vor executa 52 de lucrari de modernizare a retelei stradale ce vor acoperi o suprafata de 9,339 km“, ne-a declarat primarul Cristian Poteras.

Suprafata totala a retelei stradale din Sectorul 6 este de 216,052 km. In documentul PIDU, se precizeaza, insa, si faptul ca, desi multe strazi sunt asfaltate, calitatea acestuia este scazuta, fapt ce duce la deteriorarea rapida a retelei stradale. In Sectorul 6, exista 557 de artere de circulatie – 430 cu trotuar si 127 fara -, clasificate astfel: 14 bulevarde, 5 sosele, 335 de strazi, 63 de alei, 97 de intrari, 35 de drumuri si o prelungire. Insa, din totalul acestor artere, numai 219 sunt asfaltate (45%), restul de 150 fiind acoperite cu balast, 16 cu piatra de rau si 8 cu pamant. In PIDU, se mai specifica faptul ca traficul rutier din Sectorul 6 este foarte aglomerat, mai ales in zonele bulevardelor Iuliu Maniu, Drumul Taberei si Virtutii.

Cat priveste Prelungirea Ghencea-Domnesti, artera va fi largita pana la soseaua de centura, cu pasaj suprateran la intersectia cu aceasta, dar proiectul apartine Primariei Capitalei si este prevazuta finalizarea lui in luna noiembrie 2011. Totodata, RATB va prelungi liniile de transport in comun pe aceasta artera (autobuzele 105 si 138), dupa ce autoritatea de sector va amenaja capete de linie, tragand retelele edilitare pana la viitoarele statii.

La capitolul transport public, acesta se face, la suprafata, cu mijloacele RATB, iar in subteran cu metroul. La nivelul Sectorului 6, exista 55 de linii de transport in comun: 12 de tramvai, 10 de troleibuz si 33 linii de autobuz, parcul vehiculelor aferente sectorului fiind compus din 82 de tramvaie, 65 de troleibuze si de 90 autobuze. Trebuie amintit ca, pe linia 41, circula tramvaiul rapid, o mare realizare la nivel de transport in aceasta zona a Bucurestilor.

In subteran, pe aria Sectorului 6, trec 2 magistrale de metrou: M3 Industriilor – Eroilor si M2 Dristor 1 – Gara de Nord – Republica, totalizand 8 statii de metrou (Industriilor, Pacii, Gorjului, Armata Poporului, Politehnica, Semanatoarea, Grozavesti, Crangasi).

Cristian Poteras, primarul Sectorului 6 al Capitalei:

Consider ca atragerea de fonduri nerambursabile sau partial rambursabile trebuie sa reprezinte prioritatea numarul unu a administratiei locale. Aceasta este singura cale prin care putem realiza, intr-un ritm accelerat, o dezvoltare durabila la nivelul intregului sector, fapt ce se va reflecta in cresterea indicilor de viata“.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.