PRE-IAA SETRA

O noua generatie de scaune, primul autobuz „Blue Angel“, numeroase echipamente inovative…

L a sfarsitul lunii iulie, Setra a prezentat la Neu-Ulm, Germania, noutatile pregatite pentru targul international de vehicule comerciale, IAA Hanovra, ce va avea loc in luna septembrie a acestui an. Trebuie precizat faptul ca, pentru prima data la IAA, autobuzele si autocarele Setra vor fi integrate in standul Daimler.

Mai usoare, mai confortabile

In primul rand, Setra va lansa, cu ocazia IAA, o noua generatie de scaune, mai confortabile, mai usoare si cu numeroase variante pentru a raspunde cat mai bine solicitarii clientilor. Este vorba despre doua serii de scaune avand la baza acelasi concept. Setra Route este destinata autobuzelor business-class si autocarelor, iar Setra Voyage pentru varful de gama al autocarelor turistice. Noile scaune sunt lansate dupa o munca de dezvoltare de aproape patru ani si vin cu un nou concept, nici un element al vechii generatii neramanand neschimbat.

Topul gamei Voyage, Voyage Plus si Voyage Supreme, ofera noi posibilitati in ceea ce priveste materialele utilizate si culorile. Amintim faptul ca producatorul german de autocare si autobuze isi realizeaza singur scaunele necesare, 95% dintre autobuzele si autocarele EvoBus fiind echipate cu scaune de fabricatie proprie. Noul design al scaunelor confera mai mult confort, iar utilizarea de noi materiale precum aluminiul asigura o reducere a masei. La un autocar de 12 m intr-o versiune de trei stele, se ajunge la o reducere a masei scaunelor cu 70 kg fata de generatia precedenta de scaune. Un accent important s-a pus pe asigurarea unor comenzi intuitive, usor de manevrat de catre pasageri inca de la prima utilizare, indiferent ca este vorba despre ajustarea pozitiei spatarului, ridicarea sau coborarea suportului pentru brat sau deplasarea scaunului catre culoar. Totodata, scaunele au fost gandite pentru a fi usor de reparat, accesul la mecanisme sau scoaterea pernelor realizandu-se rapid.

Scaunele vin dotate cu centuri de siguranta in doua puncte sau, optional, in trei puncte. In cazul in care a fost inclinat, spatarul scaunului revine automat la pozitia initiala dupa ce pasagerul a parasit scaunul. Astfel, interiorul autocarului va arata permanent ingrijit si ordonat, fara a fi nevoie de o munca suplimentara din partea soferului. De asemenea, optional, si suportul pentru picioare poate reveni automat.

Materialele utilizate, numeroasele culori, diferitele elemente ce pot fi montate (masute, suport pentru pahare, suport picioare etc) fac ca numarul combinatiilor posibile sa fie aproape nelimitat. Astfel, fiecare autobuz sau autocar poate fi unicat prin amenajarea sa.

La Neu-Ulm sunt realizate anual aproximativ 200.000 de scaune, nevoile EvoBus fiind completate de facilitatile de productie din Mannheim (Germania) si Turcia, ajungandu-se la o productie totala de 450.000 de scaune pe an.

Autocarele de la IAA

Confort, siguranta, eleganta si costuri de exploatare reduse sunt elemente pe care Setra le are permanent in vedere pentru produsele sale. In plus, la acestea se adauga si protectia mediului. Astfel, toate autovehiculele Setra echipate cu motoare cu sase cilindri in linie OM 457 pot sa se incadreze in standardele EEV, fara a avea nevoie de filtru de particule. La IAA vor fi expuse mai multe autovehicule apartinand tuturor seriilor – TopClass, ComfortClass si MultiClass.

Din seria TopClass, modelul S 416 HDH va prezenta o serie de elemente noi menite sa creasca confortul pasagerilor. Astfel, la intrare, exista un sistem ce asigura o perdea de aer proaspat. In compartimentul pasageri, a fost realizata o podea cu placaj din piatra veritabila, o premiera in industria autocarelor. Atunci cand coboara din autocar, calatorii pot fi serviti cu cafea sau bauturi racoritoare dintr-un minibar. Monitoare de zece inch ce se rabateaza de sub compartimentul bagajelor de mana si scaunele Voyage Supreme din piele alba si rosie sunt alte exemple de dotari ce completeaza confortul la bordul autocarului.

La IAA nu va lipsi S 431 DT. Amenajarea autocarului supraetajat a fost inspirata de la avioane sau trenuri. Etajul superior a fost gandit pentru a reprezenta clasa a II-a, iar jos spatiile sunt mult mai largi (clasa intai). La parter, a fost instalat un sistem electronic ce include monitoare ce se rabateaza din mese si posibilitatea de a rula programe de informare sau divertisment.

Din seria ComfortClass va fi prezentat modelul S 415 GT-HD. Acest autocar de 12,2 m este echipat cu numeroase elemente de siguranta, dintre care amintim FCG (Front Collision Guard), Adaptive Cruise Control, ABA (Active Brake Assist), Lane Assistant, sistem de detectare a incendiului… Aceste sisteme vor echipa standard autocarele Setra incepand cu 2011.

Seria MultiClass isi va demonstra versatilitatea, fiind prezente la standul Setra de la IAA nu mai putin de trei modele: S 415 NF – primul autobuz „Blue Angel“, S 417 UL si S 415 H.

Primul autobuz „Blue Angel“

S 415 NF este primul model Setra ce va purta emblema „Blue Angel“. Grija pentru protectia mediului in cazul acestui autovehicul este evidentiata nu numai prin respectarea normelor EEV dar si prin materialele utilizate si prin tehnologia de productie.

Radu BORCESCU

Neu-Ulm, Germania

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.