Pregătirea – principalul motor al reducerii consumului de motorină

Ca în fiecare an, în luna august, publicăm un supliment dedicat carburantului și, după cum veți observa, abordarea din această ediție este una diferită.

Produsele în sine, ofertele pregătite de către furnizorii de carburant sunt, bineînțeles, importante și alegerea corectă a acestora reprezintă în continuare prilej de scădere a costurilor, însă…

Adevărata revoluție vine din consumul spectaculos asigurat de noua generație de camioane. Deși, în continuare, există o mare reținere în a comunica consumul mediu în mod public (motivele fiind ușor de înțeles), transportatorii au aflat deja că noua generație de camioane are potențialul de a atinge un consum mediu de motorină pentru un camion încărcat, foarte aprope de ceea ce era acceptat ca și consum pentru autovehiculul gol în cazul generațiilor mai vechi.

Este meritul inovațiilor tehnologice implementate în ultima vreme de către producătorii de autovehicule? Fără îndoială! Totodată, școlarizarea șoferilor în număr tot mai mare a jucat un rol esențial. Practic, astăzi aproape că nu se mai vând camioane noi fără a include și un program de driver training. Să nu uităm și de programele de monitorizare a flotelor, implementate pe scară largă de către transportatori în ultimii ani…

Lucrurile au intrat pe un făgaș atât de stabil din punct de vedere al rețetei pentru optimizarea consumului de carburant, încât putem afirma cu siguranță faptul că, în următorii ani, consumul mediu va continua să scadă. Iar acest lucru se întâmplă pentru că întreaga piață a înțeles și a dorit rezolvarea sau măcar „îndulcirea“ celei mai mari probleme în transporturile rutiere – costul motorinei.

Îmi amintesc rezistența întâmpinată de către cei puțini care încercau să convingă transportatorii despre avantajele ce decurg din pregătirea șoferilor – discutăm doar de câțiva ani în urmă. Iar astăzi, transportatorii sunt cei care nu concep achiziționarea unui camion nou fără ca șoferul să parcurgă un minim program de pregătire. Pentru un deținător de flotă, primul sfat și cel mai important aspect care asigură scăderea consumului de carburant este pregătirea conducătorilor auto. Iar acest lucru trebuie să se desfășoare conform unei scheme care să asigure consecvență și continuitate.

Semnalele primite din piață ne fac să credem că 2016 va fi anul școlarizării, aspect care va determina în cea mai mare măsură scăderea consumului mediu de motorină, alături de înnoirea accelerată a parcului.

Suntem în fața unui mare succes obținut grație efortului fantastic depus de întregul sector.

Mă întreb care va fi răspunsul la următoarea mare problemă – lipsa șoferilor… Chestiunea a devenit atât de presantă încât mă aștept la ceva cel puțin la fel de spectaculos ca și în cazul diminuării consumului de motorină.

Până atunci însă… Consemnăm o nouă vară extrem de călduroasă, cu zile caniculare și… bineînțeles, restricții de circulație pentru camioane, pentru protejarea infrastructurii. Iar șoferii… „au petrecut“ câteva zile la umbra camionului, în cine știe ce parcare fără un minim de dotări, chinuindu-se să reziste la temperaturi care abia îți permit să respiri. Câți nu și-or fi promis, în acele zile, să renunțe la această meserie imediat ce apare prima oportunitate sau măcar să nu mai lucreze în România? Nu știu care este soluția corectă în aceste cazuri, dar, în mod cert, devine foarte dificil să lucrezi cu un om care are impresia că nimeni nu dă doi bani pe el.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Împreună mișcăm lucrurile!

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.