Pregătiți pentru reacții prompte

Neașteptata criză provocată de pandemie pune o presiune importantă și asupra importatorilor de camioane. Am discutat despre situația actuală cu Andrei Gagea, business director IVECO Romania.

Andrei Gagea, business director IVECO Romania

Ziua Cargo: IVECO, prin intermediul dealerilor săi, și-a întărit echipa, portofoliul de servicii și are noi modele de autovehicule. Care sunt punctele forte ale organizației și cum vor fi resimțite de către clienți?

Andrei Gagea: În primul rând, să discutăm despre noul IVECO S-WAY. Acesta este mai mult decât un camion, oferind o gamă de servicii și o nouă eră a conectivității. Iveco oferă, sub umbrela MyIveco Way Solutions, mai multe sisteme conectate, gândite să maximizeze profitabilitatea clienților săi. Orice vehicul din gama IVECO S-Way are în configurația standard un modul telematic, ce oferă clienților diferite niveluri de conectivitate cu vehiculul lor.

Serviciile oferite sunt de 2 tipuri: servicii gratuite, activabile doar cu acordul clientului, și servicii premium, care trebuie să fie plătite. Amintesc dintre serviciile gratuite sau Smart Pack: MyIveco Easy Way App, MyIveco Web Potal, MyIveco Vehicle Monitoring&Remote Assistance, MyIveco Smart Report, iar, în cazul serviciilor premium: Verizon/Astrata Fleet management, MyIveco Web API, Professional Fuel Advising, Contracte de Mentenanță și Reparații flexibile prin Serviciile Conectate și MyIveco Uptime Monitoring.

Cu acestea din urmă, Iveco face trecerea de la întreținerea de tip Reactiv a unui vehicul, la întreținerea de tip Preventiv, cu beneficii majore asupra costurilor și modului de întreținere ale unui vehicul.

Practic, IVECO S-way, în afara avantajelor palpabile, înglobate în condiția unui TCO (Total Cost of Ownership) cât mai redus, prin serviciile de conectivitate îmbinate cu partea de întreținere și reparație predictivă, oferă lucrul cel mai important pentru orice transportator: controlul asupra TIMPULUI. Impactul neprevăzutului pentru orice business, cu atât mai mult în transport, se traduce prin situații nedorite în lanț, cheltuieli adiționale, nevoi acute și stres asupra afacerii.

Referitor la punctele forte ale organizației: întotdeauna am susținut că forța noastră stă în rețeaua IVECO. Avem o rețea de dealeri puternică, care au o acoperite teritorială deosebit de vastă și personal calificat. Investim în factorul uman, punând la dispoziție traininguri tehnice, comerciale și soft skills. Toate trainingurile pe care le-am programat să le facem le derulăm chiar și în această perioadă, mutându-le evident în Virtual Classrooms.

Totodată, întreaga echipă IVECO a fost întărită, în cursul anului trecut, prin sosirea a trei noi membri. Astfel, avem un service zone manager – Eugen Marinescu, care se ocupă de managementul activităților și a indicatorilor de performanță a centrelor de service din rețea, service technical specialist – Marius Stania, care se ocupă de suportul tehnic oferit rețelei de dealeri, business line manager Heavy Range – Andrei Gustil, care se ocupă de managerierea tranzacțiilor cu vehicule din gama „grea”.

Care sunt perspectivele IVECO pentru acest an, în Romania?

Dacă îmi adresai această întrebare în luna februarie, puteam să îți spun cu exactitate care erau planurile noastre pentru 2020. Apariția pandemiei de COVID-19, și pentru IVECO, ca de altfel pentru tot spectrul economic, a însemnat schimbarea strategiei gândite anterior pentru anul în curs. Nevoile au devenit imediate, necesitatea unor reacții rapide și ferme a devenit o realitate.

Cât de mult credeți că va afecta planurile inițiale actuala situație provocată de pandemie?

Nu putem estima efectele acestei situații, însă în situațiile anterioare de criză, compania a demonstrat că este capabilă să reacționeze prompt, menținând, în permanență, o poziție fermă asupra situației financiare a grupului, cumulată de intervenția rapidă în suportul partenerilor noștri, fie că discutăm de entitățile care ne reprezintă, fie că discutăm de clienții noștri.

Cum împacă, astăzi, IVECO măsurile pentru protejarea sănătății angajaților și colaboratorilor cu o bună funcționalitate a serviciilor oferite?

Încă de la începutul acestei pandemii, am luat proactiv toate măsurile adecvate pentru a asigura sănătatea și siguranța angajaților; totodată, activitățile din service-urile din rețea au rămas deschise, operațiunile de furnizare de piese de schimb și operațiunile de vânzare a vehiculelor. Toate acestea se desfășoară, însă, în condiții de siguranță atât pentru angajați, cât și pentru clienți.

Toți dealerii au crescut gradul de protecție, folosirea dezinfectanților, a măștilor de protecție și a mănușilor a devenit, deja, o practică. Unii dintre dealeri aleg să rotească personalul la anumite intervale de timp, pentru a se asigura continuitatea în punctele de service.

Există modificări în portofoliul de servicii, pentru a ajuta transportatorii, în actualul context?

Noi, IVECO Romania, am pus la dispoziția rețelei de dealeri un plan de măsuri care să ne asigure continuitatea businessului și, în egală măsură, dorim să ne asigurăm că, la momentul terminării acestei situații complet neprevăzute, vom rămâne prima opțiune a clienților.

Ce sfaturi ați da, astăzi, operatorilor de transport? Sunt aspecte pe care trebuie să le aibă în vedere în relația cu IVECO?

În primul rând, vrem să le mulțumim pentru modul dedicat în care își respectă munca și pentru că au susținut și susțin comunitățile în aceste momente grele. Poate că de abia acum oamenii conștientizează, pe deplin, rolul vital al acelora care asigură conexiunea, circulația bunurilor atât de necesare pentru noi, fie că vorbim de alimente, medicamente, aparatură medicală etc. IVECO este alături de ei și deja implicat în proiecte concrete, destinate ajutorului comunităților afectate de COVID-19. Nu ne permitem să transmitem transportatorilor decât un singur îndemn: suntem aici, lângă voi și nu o să reușim decât ÎMPREUNĂ să depășim aceste momente!

Care este situația la nivel internațional – fabrici și rețea de service?

Având în vedere că fabricile noastre sunt situate în puncte afectate de COVID 19, s-a decis oprirea temporară a producției. Pe de altă parte, în această perioadă dificilă, când multe ateliere din Europa Centrală sunt închise sau fac doar reparații ANS24H și reparații de urgență, riscăm ca reparațiile vehiculelor care transportă mărfuri foarte importante (cum ar fi medicamente, ventilatoare, măști, alte echipamente medicale, gaz, combustibil, alimente, piese) să fie întârziate. Din acest motiv, am solicitat rețelei să facă tot posibilul pentru a asigura capacități adecvate de intervenție pe toate rutele principale și pentru a minimiza o eventuală întârziere a acestor transporturi.

dav

Sunt modificări în ceea ce privește termenele de livrare pentru vehicule noi?

În acest moment, pe stoc, în Romania, datorită numărului de vehicule existent, putem asigura sustenabilitatea vânzării și putem să oferim potențialilor clienți o multitudine de variante, cu livrare imediată. În cazul comenzilor de vehicule care fac obiectul fabricației și unde, implicit, există întârzieri în onorarea comenzilor, suntem alături de clienții noștri, cu scopul comun de a limita aspectele nedorite apărute ca urmare a impactului COVID-19. Profit de această ocazie pentru a le mulțumi că sunt alături de noi în continuare și că se dovedesc parteneri, în deplinătatea sensului acestui cuvânt!

IVECO România luptă cu COVID-19

IVECO România a stabilit ca toată flota de vehicule demo să fie pusă la dispoziția autorităților, pe întreaga durată a luptei contra COVID-19. Primele vehicule care și-au găsit utilizator sunt două IVECO Daily dotate cu box frigorific și un IVECO Daily dotat cu box izolat termic și lift pentru încărcare marfă, care au fost preluate de Crucea Roșie Română. Pentru că două dintre aceste vehicule sunt alimentate cu gaz natural comprimat, Engie România s-a alăturat proiectului și va furniza combustibil pentru toată perioada cât Crucea Roșie va folosi aceste vehicule. Cel de-al patrulea IVECO Daily furgon, de 12 mc, va merge la Grupul Comunitar Galați, în scopul transportului de alimente și materiale igienico-sanitare destinate persoanelor cu dizabilități, sau celor defavorizate.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.