Premiere electrice de la Renault

Energia electrica devine o alternativa de propulsie din ce in ce mai populara si in randul vehiculelor comerciale. Si pentru a demonstra ca este vorba despre o solutie viabila nu numai atunci cand este vorba despre autoturisme, dar si in privinta vehiculelor comerciale grele, Renault Trucks a oferit spre utilizare, la jumatatea lunii octombrie, companiei logistice STEF-TFE, un vehicul Midlum de 16 t, in intregime electric, marcand, conform producatorului, premiera mondiala a celui mai mare vehicul de transport marfa cu acest tip de propulsie.

Noul vehicul ofera o solu­tie silentioasa si ne­poluanta pentru li­vra­rile in interiorul ora­­se­lor, fiind perfect adap­tata mediului urban. Acesta va fi testat timp de un an in livrarea de produse proaspete catre ma­ga­zinele din lantul Carrefour in cen­trul si imprejurimile Lyon-ului (Fran­ta). Proiectul este rezultatul unui parteneriat tehnologic intre Renault Trucks, PVI si IFP Ener­gies Nouvelles, ca parte a pro­iectului Melodys.

Prin folosirea acestui camion ex­perimental, livrarile catre ma­ga­zinele din centrul orasului pot fi facute dimineata, devreme (intre orele 5 si 7 am), dupa care vor fi de­servite alte centre, cum ar fi Carre­four Planet, la Venissieux, vehiculul parcurgand, in total, o distanta de 75 km.

Midlum electric de 16 t ofera un confort acustic fara precedent soferului si rezidentilor din zonele deservite, fiind complet silentios. Pune la dispozitia beneficiarilor o sar­cina utila de 5,5 t, are o au­tonomie de 100 km, iar bateriile pot fi complet reincarcate in 8 ore.

Parteneri pentru ecologie

STEF-TFE este liderul euro­pean in domeniul operatiunilor logistice sub temperatura con­tro­lata, oferind servicii de transport, depozitare, comunicatii etc, in principal in domeniul produselor alimentare care necesita tempe­ra­turi cuprinse intre -25 si +18 gra­de C. Grupul dispune de 15.000 angajati in opt tari, 215 plat­forme si depozite si peste 4.000 combinatii de cap tractor-semi­remorca, jumatate dintre ele aflate in proprietate.

Carrefour este prezent in Fran­ta sub 4 forme: hipermarket, su­per­market, magazin si cash&carry, avand nu mai putin de 4.500 magazine in aceasta tara.

Misiunea IFP Energies Nou­velles este de a oferi instituti­i­lor publice si industriei din domeniul energiei, transporturilor si me­diu­lui solutii tehnologice eficiente, e­conomice, ecolog­ice si sus­te­nabile, in calitate de centru de cer­cetare, inovatie si training de domeniu public.

In fine, PVI este specializat in dez­voltarea si productia la scara mica si medie de vehicule comer­cia­le destinate utilizarii in mediu urban, cum ar fi pentru aplicatii de colectare a deseurilor me­na­jere, pentru livrari si pentru trans­port persoane. Experienta sa se bazeaza pe feed-back-ul obtinut prin intermediul a peste 1.000 de vehicule electrice sau pe gaz care opereaza in prezent in Franta si in alte tari europene.

Maxity Electric, testat in Suedia

Si pentru ca tot a venit vorba despre experimente cu vehicule electrice, companiile suedeze Re­nova si Swedavia au testat in utili­zarea de zi cu zi modelul Rena­ult Maxity Electric.

Swedavia, cel mai mare opera­tor aeroportuar din Suedia, a in­cer­cat modelul timp de trei sap­tamani, utilizandu-l pentru colec­­tarea de obiecte reciclabile de dimensiuni mici (in special hartie), pe aeroportul Landvetter din Göteborg. Apoi vehiculul a fost transferat catre Renova, o com­panie specializata in colec­ta­rea, procesarea si reciclarea de­seurilor, care a continuat sa il testeze pana la sfarsitul lunii sep­tembrie. In cadrul acestei com­panii, vehiculul a fost utilizat pen­tru colectarea de deseuri de la facilitatile de reciclare din cen­trul Göteborg-ului, cate o tona o data de mobila sau aparatura electro­nica de dimensiuni mari.

Aceste teste, cu un Maxity panel van cu oblon ridicator spate, sunt primele de pe piata nordica, dupa ce vehiculul a trecut prin incercari in utilizarea de zi cu zi si in cadrul unor companii frantu­zesti, cum ar fi Tafanel si Bruneau.

Pentru aceste teste, Renault Trucks a pregatit cate doi soferi din fiecare dintre companiile par­te­nere, fiind prima data pentru ei cand trebuiau sa conduca un vehicul electric. In total, pe pe­rioada testelor, Maxity a acoperit o distanta totala de 324 km.

Renault Midlum 16 t electric

– Arie de operare/autonomie: 100 km

– Timp de reincarcare: 8 ore

– Putere motor electric: 103 kW

– 3 baterii litiu-ion cu o capacitate totala de 150 kWh

– Sarcina utila: 5,5 t

– Caroserie: frigorifica

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.