PRIMELE DE RCA, AFECTATE NEJUSTIFICAT. FORT: Semnal de alarmă privind reparațiile minore

Reparații minore efectuate, în cadrul sistemului de asigurare, de unitățile service, la costuri greu de înțeles. O practică asupra căreia s-a atras atenția în mai multe rânduri, de-a lungul timpului, ca reprezentând o cauză pentru majorarea primelor de asigurare RCA. Viorel Boșoi, consilier FORT, atrage atenția asupra pericolului pe care îl reprezintă în continuare, după ce s-a lovit personal, recent, de o astfel de situație, care ridică mari semne de întrebare.

Viorel Boșoi, consilier FORT

Problema ridicată de consilierul FORT a pornit de la un accident minor, care a avut loc într-o parcare amenajată pe un trotuar, la o viteză evident redusă. „Am fost implicat, vinovat fiind, într-un accident minor. Am lovit un vehicul Skoda Rapid din 2016, rezultatul fiind reprezentat de o ușă înfundată (n.r. ușa față dreapta). Vă puteți da seama că avaria nu era una foarte serioasă, numai din faptul că, aflându-mă într-o parcare, viteza nu era una mare”, ne-a explicat Viorel Boșoi. Asigurătorul a stabilit, în procesul verbal de constatare, că ușa poate fi reparată sau înlocuită.

Peste 3.300 de lei pentru vopsitul unei uși

Semnele de întrebare au apărut în momentul în care a primit devizul lucrărilor. Unitatea service alesese varianta de înlocuire a ușii, iar costurile totale se ridicau la peste 9.000 de lei, inclusiv TVA.

„Devizul de reparație includea manoperă 1.790 de lei, costuri suplimentare 180 de lei, vopsitorie 3.314,42 lei și piese în valoare de 2.483,34 lei. Rezulta un cost de reparații fără TVA în valoare de 7.717,76 lei, care, după aplicarea taxei pe valoare adăugată, ajungea la suma, cel puțin semnificativă, de 9.184,13 lei”, a precizat Viorel Boșoi, subliniind că și doar în situația în care analizăm costul privind vopsitul unei singure uși (3.314,42 lei), lucrurile devin complicat de înțeles. „Valoarea este comparabilă cu tariful practicat pentru vopsirea unui autoturism Logan, în întregime, vehicul cu dimensiuni similare”, a subliniat consilierul FORT. În opinia sa, atunci când reprezentantul unei companii de asigurare aprobă o astfel de valoare pentru o ușă înfundată, apar suspiciuni, cu privire la relații ilicite cu service-ul.

O situație generalizată

„Din păcate, cred că situația este generalizată și este valabilă inclusiv pentru vehiculele comerciale. S-a tot presupus că majorarea artificială a costurilor RCA și, în consecință, a primelor, a fost cauzată, în mare parte, de facturile supraevaluate la reparații minore. De altfel, presa a atras atenția, de-a lungul timpului, asupra faptului că se preferă mașini cu reparații minore, ca să poată fi ridicată valoarea facturii la un plafon maxim acceptat de asigurător. Cu toții avem de pierdut din această situație și, mai ales, noi, asigurații, care trebuie să suportăm prime majorate nejustificat”, a mai afirmat consilierul FORT.

Viorel Boșoi ne-a declarat că va urmări această problemă, atât prin deschiderea unui dialog cu managementul societății de asigurare, cât și prin transmiterea informațiilor către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și, inclusiv, în justiție.

Ce este de făcut?

Reprezentantul FORT a atras atenția asupra importanței existenței unui supracontrol, la nivelul societăților de asigurare, cu privire la nivelurile de cost acceptate în relație cu unitățile service. „Inclusiv companiile de asigurare pierd bani, ca urmare a unor astfel de practici, dar îi recuperează, ulterior, din valoarea majorată a primelor. Resimt această situație ca pe o înșelăciune, de care mă lovesc într-un segment care ar trebui reglementat de stat. Mă gândesc, inclusiv, să fac o plângere penală, în acest sens”, a concluzionat consilierul FORT.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.