„Problemele nu trebuie să ajungă la clienți”

Transportul frigorific cere calitate și atenție la detalii, iar investițiile realizate într-o flotă modernă sunt esențiale.

Achizițiile de anul acesta ale Denis Spedition, unul dintre specialiștii pe „frig”, aduc câteva premiere interesante pentru piața românească.

Noua Scania, semiremorca Krone cu bitemperatură, agregatele frigorifice Thermo King, generația 2017 – sunt o parte dintre aspectele interesante ale acestei investiții.

Cu cele trei ansambluri achiziționate acum, Denis Spedition a ajuns la o flotă de 15 camioane. Toate capetele tractor sunt Scania și, în aceste condiții, achiziționarea noului model al constructorului suedez a venit ca un lucru firesc.

„Noua Scania a atins un nivel care m-a impresionat și acest lucru m-a convins să fiu primul care achiziționează această specificație – motorul nou de 500 CP, cutia de viteze nouă… Tehnologia modernă și produsele mai scumpe înseamnă, totodată, calitate, iar, de-a lungul timpului, camioanele Scania mi-au adus economii neașteptate. Am camion care merge și astăzi, la peste 2 milioane de km”, a declarat Florin Tudose, director general Denis Spedition.

În medie, flota Denis Spedition consumă, la ora actuală, 25 l/100 km.

Dacă alegerea capetelor tractor nu a reprezentat o surpriză, nu același lucru putem afirma despre semiremorci.

De ce Krone?

Denis Spedition a achiziționat pentru prima dată semiremorci Krone – o semiremorcă bitemperatură și două semiremorci frigorifice clasice.

„În urma discuțiilor purtate cu Dan Schnick și Iulian Gloabă, doi specialiști în lumea caroseriilor, am decis să achiziționez Krone. Acest produs, după șapte ani de la lansare și îmbunătățiri continue, a crescut ca un copil sănătos. Am mers la fabrică, anul trecut, am văzut cum sunt produse, de la primul punct de sudură și până la ultima lampă montată la final. Iar calitatea am putut să o apreciez după realizarea unor curse cu o semiremorcă luată în teste. Șoferii mi-au confirmat, la rândul lor, că este o semiremorcă de încredere”, a explicat Florin Tudose.

Investiția în cele mai moderne tehnologii și-a demonstrat eficiența, încă de la prima cursă.

„Pe o cursă de Irlanda, cu semiremorcile pe care le dețin în parc, agregatul frigorific a funcționat 56 de ore, iar, în cazul semiremorcii Krone, a funcționat doar 24 de ore – aceeași cursă, aceeași marfă, la o săptămână distanță”, a arătat directorul general Denis Spedition.

În ceea ce privește agregatele frigorifice, Denis Spedition este primul transportator din România care achiziționează Thermo King SLXi, generația 2017, mai silențios și având consum mai bun de carburant.

„Fără investiții nu poți oferi servicii de calitate, iar fără calitate nu poți rămâne în această piață. Clienții nu sunt interesați de problemele cu care te-ai putea confrunta. Am avut situații în care am trimis al doilea șofer cu avionul, în Germania, pentru a ne asigura că marfa ajunge la client în timp și, totodată, respectând legislația”, a precizat Florin Tudose.

Amănuntele care fac diferența

„Semiremorca frigorifică Krone a ajuns la maturitate, iar Krone a fost foarte receptiv în legătură cu fiecare situație cu care ne-am confruntat, în ultimii șapte ani, cu acest produs. Unul dintre colegii noștri cu experiență vastă, Iulian Gloabă, s-a implicat, în ultimii trei ani, în îmbunătățirea acestui produs. Practic, a devenit troubleshooter-ul lui Krone. Recepționează toate recomandările și problemele apărute în legătură cu utilizarea și servisarea produsului, rezolvă problemele semnalate și, în același timp, transmite către Krone recomandări legate de potențiale îmbunătățiri în zona de producție”, a declarat Sergiu Călinescu, Area Sales Manager CTEtrailers.

Astfel, reacțiile din piață au dus la modificări menite să crească fiabilitatea produsului. Dintre acestea, amintim podeaua, realizată din mai multe elemente, rezultatul fiind o întărire a acesteia și diminuarea riscului de deteriorare în timpul operațiunilor de încărcare/descărcare.

Șasiul este continuu, dintr-un capăt în altul al semiremorcii, fiind, astfel, bine preluate forțele antrenate de tracțiune.

În interior, în partea frontală, semiremorca Krone este prevăzută cu trei stâlpi, care nu permit amplasarea paleților lipiți de peretele frontal. Acest spațiu permite circularea corectă a aerului în semiremorcă și, astfel, păstrarea temperaturii setate pentru toată marfa. Acest artificiu tehnic nu are repercusiuni din punct de vedere al volumului disponibil – pot fi încărcați 33 de paleți.

De altfel, sistemul de circulație a aerului în interiorul semiremorcii este unic la Krone – aerul se dispersează uniform pe toate direcțiile.

Un alt aspect important este reprezentat de punțile Krone – o îmbinare între inovația acestui producător cu experiența fabricii Gigant, pe care Krone a achiziționat-o.

„Nu doar puntea, în sine, este un produs mai bun, ci faptul că, astăzi, axa este produsă de către Krone, duce la o coordonare mult mai bună, din punct de vedere constructiv, pentru obținerea unei funcționalități îmbunătățite a vehiculului”, a explicat Sergiu Călinescu.

Aceste aspecte pot fi resimțite și în timpul mersului.

„Am remarcat diferența, mai ales la zonele de pantă – comunicarea dintre cap tractor și semiremorcă s-a îmbunătățit și sistemul predictiv de recunoaștere a topografiei drumului funcționează mai bine”, a completat Florin Tudose.

Un alt aspect pe care Krone pune accent este legat de modul de îmbinare a elementelor constructive ale semiremorcii, care se face prin sudură, asigurând, astfel, o mai bună rigiditate și anduranță.

Semiremorcile achiziționate de către Denis Spedition sunt dotate cu Wabco SmartBoard, care oferă șoferului posibilitatea de a vizualiza, de la bord, încărcarea pe fiecare punte în parte.

Pentru creșterea siguranței, vehiculele au fost dotate cu un sistem de blocare a ușilor, furnizat, de asemenea, de Wabco.

În plus, ușile sunt prevăzute cu închidere dublă (câte două încuietori pe fiecare ușă). Se asigură, astfel, o închidere mai etanșă și pierderile de temperatură scad.

O atenție specială a fost acordată sistemului de iluminat. Luminile sunt cu tehnologie LED, iar numărul lămpilor a fost suplimentat la șase, în partea de sus, la acestea adăugându-se două lămpi pentru mers cu spatele și lămpi pentru ceață.

„Nu este doar o chestiune estetică. Să fii vizibil, mai ales în condiții dificile (noapte și ceață), are un mare impact asupra siguranței”, a explicat Florin Tudose.

Pentru protecția ramei spate, a mai fost adăugat un sistem de tampoane antișoc, pe toată lățimea ramei.

Semiremorcile au certificatul HCF pentru igienă, precum și certificatul XL pentru siguranță marfă, tot mai cerut, la nivel de UE.

Fiecare semiremorcă are în dotare câte patru blocatori verticali de marfă. Podeaua se finalizează, către interior, cu o tablă striată din aluminiu, iar pereții laterali beneficiază de o plintă de 450 mm de la podea, pentru protecție la încărcarea cu liză.

O inovație importantă a Krone este legată de pereții laterali. În interiorul acestora, pe toată lungimea semiremorcii, există o foaie de fibră de sticlă (de la podea până la 180 cm), între foaia de tablă și panoul de poliuretan. Acesta are rol de protecție în cazul deformărilor. Astfel, sunt prevenite străpungerile și/sau pierderea izolației.

„Este o fibră de 5 mm grosime, introdusă sub plinta de aluminiu și până la jumătatea peretelui. Protejează peretele împotriva loviturilor la operațiunile de încărcare/descărcare. Masa este nesemnificativă, rezistența crește foarte mult și, în plus, izolația termică este continuă. Efectul este superior panourilor”, a spus Sergiu Călinescu.

Tot la capitolul inovație, amintim și display-ul montat pe colțul stânga al semiremorcii – șoferul nu trebuie să mai coboare din cabină, deoarece vizualizează informațiile în oglinda din stânga (consum carburant, temperatură interior). Merită să amintim și sistemul antiefracție, montat pe rezervorul de carburant.

„Anul acesta, ne așteptăm la o creștere cu cel puțin 20% pentru vânzările la semiremorci frigorifice. Este un produs premium, care integrează subansamble premium”, a declarat Area Sales Managerul CTEtrailers.

Florin Tudose, director general Denis Spedition: „Indiferent de anotimp, condiții meteo sau condiții de trafic, clienții noștri știu că vom ajunge la timp, iar comunicarea pe timpul cursei este aproape inexistentă. Bineînțeles, clienții pot verifica oricând poziția camionului (le-am oferit acces la această informație).”

Sergiu Călinescu, Area Sales Manager CTEtrailers: „Strategia noastră se bazează pe relaționarea cât mai strânsa cu clienții noștri, pentru a le oferi soluția corectă și adecvată nevoilor lor de business, prin serviciile integrate pe care CTE Trailers le pune la dispoziție.”

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.