Renault Master H2-Tech

Proaspăt câștigătoare a distincției International Van of the Year 2025, utilitara Master de la Renault, ajunsă la cea de a 4-a generație, face un pas înainte. Master H2-Tech, o utilitară pe hidrogen, cu zero emisii și cu o autonomie de până la 700 km.

Din parteneriatul Grupului Renault cu Plug, a rezultat HYVIA, companie care activează în dezvoltarea mobilității cu hidrogen și care „a pus umărul” serios la dezvoltarea Master H2-Tech.

Prototipul, care a fost prezentat la IAA Transportation 2024, a prefigurat versiunea de serie, pe hidrogen, a noului Renault Master, versiune care va fi disponibilă, în Europa, începând cu sfârșitul anului 2025, conform producătorului.

Noua versiune pe hidrogen a Renault Master va fi disponibilă în mai multe versiuni: furgonetă, cabină-podea și cabină-șasiu. Beneficiind de o densitate ridicată de energie, acest vehicul este compatibil, în mod natural, cu cele mai specializate utilizări, cum ar fi vehicule frigorifice, platforme de lucru la înălțime, vehicule de mare volum etc.

Până la 700 km autonomie. Cum?

Master H2-Tech va putea oferi, în funcție de configurație, o autonomie de până la 700 km (ciclu WLTP, van L3H2 N2 9 kg H2), chiar și pe vreme rece, fapt ce face ca performanțele sale să fie de top, în segmentul său, de vehicule comerciale cu zero emisii.

„Inima” vehiculului este arhitectura „Dual power”, un sistem hibrid inteligent, care optimizează eficiența energetică. În plus, există un sistem care recuperează căldura produsă de pila de combustie, pentru confortul termic în cabină, păstrând autonomia vehiculului.

Cu o pilă de combustie de 47 kW și baterie de 20 kWh, de nouă generație, sistemul este proiectat pentru aplicații grele și oferă o soluție compactă, robustă și de înaltă performanță. Această configurație se bazează pe frânarea regenerativă, prelungește durata de viață a pilei de combustie și asigură cel mai bun echilibru posibil între consumul de hidrogen și energie electrică.

Un sistem multimedia integrat, fluid și intuitiv, permite gestionarea optimizată a autonomiei și consumului de H2. Noul Master H2-Tech va avea un sistem multimedia OpenR Link, cu un ecran de 10 inch, compatibilitate wireless pentru Android Auto și Apple CarPlay și conexiune la distanță a vehiculului cu aplicația My Renault.

Fuel Cell certificat

Fiabilitatea celulelor de combustie Plug este susținută de experiența a peste 65.000 de sisteme de celule de combustibil, vândute unor jucători internaționali importanți, precum Amazon, Walmart, Asda, Carrefour, BMW și Home Depot, de peste 10 ani. Pila de combustie este amplasată în compartimentul motor, în timp ce rezervoarele de hidrogen, de 7,5 sau 9 kg, sunt integrate in șasiu. Alte componente ale sistemului H2 sunt integrate compact, fie în compartimentul motor (filtru de aer, compresor, umidificator, sistem de răcire), fie în șasiu (convertor de mare putere, baterie). Aceste componente sunt produse în Europa.

Alimentare în 5 minute

Realimentare într-un timp echivalent cu cel al unui vehicul cu motor „clasic”, pe combustie, într-o rețea de stații publice de alimentare cu H2, aflată în permanentă expansiune în Europa. La finalul anului 2024, erau aproape 200 de stații H2 active.

HYVIA poate oferi, de asemenea, stații H2 de incintă, pentru clienții business, precum modelul de stație de realimentare HYWELL, dezvoltat împreună cu Atawey.

Cu o capacitate de 100 kg/zi de distribuție H2, această stație de realimentare poate alimenta 20, până la 25 de vehicule. Adaptată la nevoile de implementare rapidă a mobilității ușoare și intensive H2, misiunea stației HYWELL este de a însoți fazele succesive de decarbonizare a flotelor profesionale. Stația poate fi instalată rapid și ușor, pe cele mai restrânse locuri de instalare, datorită arhitecturii Compact & Plug & Play.

Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.