RENAULT OPTIFUEL CHALLENGE 2015: Spre Lisabona, înainte!

Cei mai buni şoferi profesionişti din România au avut ocazia să îşi testeze aptitudinile în materie de condus economic în cadrul concursului Renault OptiFuel Challenge, ediţia 2015. Primii doi şoferi pe ţară sunt reprezentanţii României în etapa internaţională a concursului, ce se va desfăşura la Lisabona.

Finaliștii

Concursul şi-a adunat finaliştii după mai multe etape zonale în România, în marea finală fiind prezenţi 11 şoferi, care s-au întrecut în a-şi arăta abilităţile pe International Truck of the Year 2015, Renault T Optifuel.

Competiţia Optifuel Challenge are ca scop obţinerea celui mai scăzut consum posibil la volanul unui camion Renault şi se adresează companiilor de transport interesate să testeze performanţa noului Renault T în reducerea consumului şi abilităţile de condus economic ale şoferilor lor.

Camionul utilizat în competiţie este noul model Renault T Optifuel, optimizat pentru un consum eficient, de 460 CP, care integrează cele mai avansate tehnologii şi servicii în ceea ce priveşte eficienţa consumului de combustibil. T Optifuel a fost de curând certificat TUV, omologându-i-se o reducere a consumului de 10,9 procente comparativ cu modelul T clasic, după ce conducătorii auto profesionişti au urmat cursul Optifuel Training, dedicat conducerii economice.

Etapele de calificare

Participanţii au condus în etapele de calificare autocamionul încărcat în conformitate cu legislaţia în vigoare. Traseele au fost alese de organizator, având lungimea de aproximativ 25-35 km, şi au trebuit parcurse într-un interval de timp maxim, cu un consum cât mai mic de combustibil.

Locurile 1 și 2

Probele de calificare s-au susţinut în perioada aprilie – iulie 2015 în Timişoara, Piteşti, Craiova, Constanţa, Buzău, Bacău, Braşov, Suceava, Baia Mare, Oradea, Cluj şi Bucureşti. Competiţia organizată de Renault Trucks îi premiază pe cei mai economici şoferi, dar şi companiile angajatoare. Astfel, conducând economic, şoferii pot câştiga, la nivel naţional şi internaţional, mai multe premii.

Eco-şoferii anului

Finala naţională s-a desfăşurat la începutul acestei luni la Snagov, unde au participat 11 finalişti, dintr-un total de aproximativ 150 de şoferi profesionişti ce au participat la calificări. Aceştia au fost punctaţi, în premieră, după metoda folosită la finala europeană, cu un algoritm care a înglobat consumul de carburant, viteza medie, timpul petrecut în „zona verde“, utilizarea frânei şi rularea liberă.

Eco-şoferul anului 2015 a fost Marius Filip, reprezentant al companiei clujene Transporters Filip, care a câştigat detaşat, totalizând 92,3 puncte. Acesta a obţinut un consum de 25,09 l/100 km, a avut o viteză medie de 66,39 km/h, 72,6% din timp camionul a rulat în „zona verde“, frâna a fost folosită de 17 ori/100 km, iar Optiroll-ul a reprezentat 22%. Locurile 2 şi 3 au fost ocupate de Costin Anghelescu, reprezentant al Costi Trans din Bucureşti, cu 73,7 puncte, respectiv Mihail Mihai, de la A&C Road Cargo din Piteşti.

Compania câştigătorului, Transporters Filip, primeşte în folosinţă, timp de o lună, un camion Renault T460, iar câştigătorul a primit un voucher de cumpărături în valoare de 1.000 euro. Ocupantul locului doi, Costin Anghelescu, a adus companiei sale, Costi Trans, un voucher pentru service valabil în reţeaua Renault Trucks din Romania, de 500 euro şi un voucher de cumpărături personale de 500 euro. Locul al treilea, Mihail Mihai, a primit, de asemenea, un voucher de service, cu valoarea de 300 euro, şi un voucher pentru cumpărături de 300 euro.

Finala internaţională aduce pentru compania reprezentată de câştigător un camion Renault T460 Optifuel pentru utilizare timp de 12 luni, iar şoferului titlul de Eco-Şoferul Anului 2015 şi un voucher de cumpărături de 8.000 euro. Aceasta va fi organizată la Lisabona, pe 7 octombrie, iar România îi trimite pe ocupanţii primelor două locuri din concursul naţional, Marius Filip şi Costin Anghelescu. Le urăm multă baftă!

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.