RENAULT TRUCKS: Camioanele electrice câștigă teren

În ciuda unui an atipic și a unei situații mondiale care a dat peste cap planurile multor companii, se pare că, totuși, preocuparea pentru protecția mediului și pentru decarbonizarea graduală a transporturilor a rămas constantă. Mulți operatori de transport, la nivel european, se gândesc să facă un pas în direcția electrificării, iar alții l-au făcut, deja. Iar Renault Trucks vine în sprijinul acestora cu produse și soluții atent dezvoltate.

Conform unui studiu al Asociației Europene a Producătorilor de Autovehicule (ACEA), vânzările de vehicule electrice în Uniunea Europeană au crescut, în ultimii ani, cu 110%, în ciuda faptului că infrastructura de încărcare nu ține încă pasul cu această dezvoltare. Deși studiul se referă, în special, la automobile, n-am putut să nu remarcăm o intensificare a acestei tendințe și în domeniul vehiculelor comerciale, mai ales în contextul în care gamele electrice ale producătorilor de camioane, destinate aplicațiilor urbane, se află, deja, în mare parte, în producția de serie.

Astfel, gama Renault Trucks Z.E., constând în Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. și Renault Trucks D Wide Z.E., de la 3,5 la 26 t, acoperă toată paleta de utilizări urbane, de la distribuție și livrare de mărfuri, la colectarea deșeurilor. Master Z.E. este disponibil deja din 2018, iar modelele D și D Wide Z.E. au început în ultimul an, să fie produse în fabrica de la Blainville-sur-Orne.

Versiune special proiectată, de 16 t, a Renault Trucks D Z.E. este ideală pentru livrările urbane și sub temperatură controlată. Renault Trucks D Wide Z.E. este disponibilă și în versiune de 26 t, pentru o colectare eficientă a deșeurilor.

Produse proaspete, cu zero emisii

În contextul popularității tot mai crescute a electromobilității, reamintim faptul că Grupul Delanchy, unul dintre cei mai mari operatori francezi de transport de fructe de mare și produse proaspete, a avut ambiția de a comanda primul camion de serie model D Z.E care a ieșit de pe linia de producție de la Blainville-sur-Orne (Calvados).

Renault Trucks și Grupul Delanchy colaborează, deja, de peste 50 de ani. Din 2017, Delanchy are în utilizare un prototip Renault Trucks D de 13 t integral electric, pentru a face livrări la Halele Lyon-Paul Bocuse. Livrările sunt realizate la anumite ore, pentru a nu deranja liniștea și pacea rezidenților.

Pentru Grupul Delanchy, ca și pentru Renault Trucks, transportul urban trebuie să se îndrepte rapid către mobilitatea electrică, pentru a îmbunătăți calitatea vieții în centrele orașelor și pentru a acționa împotriva emisiilor globale de CO2, astfel că specialistul în transporturi frigorifice a decis să comande primul camion de serie D Z.E. de 16 t, convins fiind nu numai de partea ecologică, ci și de eficiența și fiabilitatea acestui vehicul, testat în condiții reale de operare.

Și Carlsberg se decarbonizează

Nu este vorba despre lansarea unui nou tip de bere fără acid… ci de transportul fără dioxid de carbon. Renault Trucks a semnat, la începutul acestui an, un contract cu Grupul Carlsberg, pentru livrarea a 20 de unități D Wide Z.E. Aceste camioane 100% electrice, de 26 t, care au fost livrate gradual, pe parcursul anului, sunt operate de către fabrica de bere Feldschlösschen, subsidiara elvețiană a Grupului.

Aceste 20 de unități Renault Trucks D Wide Z.E. de 26 t parcurg rute zilnice de livrare între 100 și 200 km, pentru aprovizionarea clienților fabricii de bere de la cele 15 centre logistice ale producătorului, din Elveția.

Feldschlösschen și-a luat angajamentul unor operațiuni logistice cu zero emisii, lucru realizat parțial prin deservirea centrelor de producție prin intermediul căilor ferate.

Sprijin pentru operatori

Având în vedere aceste tendințe, pentru a le permite clienților săi din vestul Europei să-și îndeplinească mai ușor obiectivele de decarbonizare, producătorul francez de vehicule comerciale le oferă acestora o gamă de opțiuni de finanțare pentru achiziția unui camion electric, prin intermediul Renault Trucks Financial Services.

Costul unui vehicul electric trebuie privit ca pe un ansamblu și luat în considerare mai degrabă costul total de operare, decât cel de achiziție. Deși un camion electric este mai scump decât unul diesel, utilizarea sa este economică, necesitând mai puține operațiuni de întreținere, iar costurile cu consumul energetic fiind mai reduse.

Specialiștii Renault Trucks sunt de părere că problema finanțării și a asigurării pentru vehiculele electrice trebuie abordată de timpuriu în procesul de achiziție. Astfel, producătorul studiază soluții financiare personalizate pentru fiecare client, de natură să îi ofere un control optim asupra costurilor de operare.

Soluțiile de finanțare disponibile în Europa de Vest pot varia de la țară la țară, în funcție de specificitățile și regulamentele locale, dar, în principiu, există trei oferte generale: credit Standard (clientul devine proprietarul camionului la sfârșitul perioadei contractuale), leasing financiar (clientul poate decide să restituie vehiculul sau să îl cumpere, la finalul perioadei contractuale) și leasing operațional (clientul returnează vehiculul, la sfârșitul perioadei contractuale).

D și D Wide Z.E.

Un Renault Trucks Z.E. de gamă medie se poate lăuda cu o autonomie de până la 300 km, în funcție de utilizare și de configurația bateriilor. De fapt, pachetul de baterii este cel mai scump element, atunci când cumperi un camion electric.

Datorită încărcării rapide DC, bateriile litiu-ion ale Renault Trucks D Z.E. și Renault Trucks D Wide Z.E. pot fi încărcare complet în 1-2 ore, prin intermediul conectorului de 150 kW Combo CCS. Pentru încărcarea AC peste noapte, timpul de încărcare completă a unei baterii de 300 kWh este de 12 ore. În acest caz, este suficientă o priză trifazică industrială 380V 32A.

Pentru un grad maxim de flexibilitate în ceea ce privește utilizarea și carosarea, Renault Trucks D Z.E. și Renault Trucks D Wide Z.E. sunt echipate cu o priză de putere cu interfață mecanică standard.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.