RENAULT TRUCKS: Creștere substanțială, în 2017

În 2017, Renault Trucks a înregistrat, la nivel internațional, o creștere semnificativă a camioanelor livrate, cu un volum total de 49.930 vehicule vândute. Constructorul francez și-a consolidat poziția și a înregistrat cea mai mare creștere a cotei de piață în Europa și Franța.

Pentru Renault Trucks, anul trecut a marcat o creștere pe toate planurile, cele 49.930 unități vândute reflectând o creştere de 4%. Pe segmentul de piață al vehiculelor de peste 6 tone, volumele facturate au crescut cu 7%, Renault Trucks înregistrând, aici, cea mai mare creștere a sa, atât pe piața europeană, cât și pe cea franțuzească.

Astfel, în 2017, producătorul francez a facturat, în Europa (exclusiv Franța), 23.635 unități, în Franța – 21.409, iar, pe restul mapamondului, 4.886 unități.

Cu aceste rezultate, Renault Trucks a câștigat 0,6 puncte de cotă de piață în Europa, pe segmentul de camioane de peste 16 t.

Succes pe o piață constantă

În 2017, pe o piață europeană de vehicule de peste 6 t care a înregistrat o majorare de numai un procent, Renault Trucks a crescut cu 7,7% și a înregistrat cel mai mare avans în termenii cotei de piață, cu +0,5 (total: 8,4%).

Gama medie, cu mase cuprinse între 6 și 16 t, a scăzut ușor, la nivel european, dar Renault Trucks și-a menținut poziția, cota sa diminuându-se cu numai 0,1 puncte. Această ușoară scădere poate fi explicată în special prin retragerea D Cab 2 m de pe piața comercială, în 2017. Acest vehicul deținea 1,1 puncte de cotă de piață.

După patru ani de creșteri, piața europeană de camioane de peste 16 t, cu un avans de 1,4%, s-a întors la nivelul din 2008. Renault Trucks a evoluat remarcabil pe acest segment, înregistrând creșteri pe majoritatea piețelor europene și un avans general al volumelor de 9,1%. Producătorul francez a înregistrat cea mai mare creștere dintre toți fabricanții de camioane, cu 0,6 puncte procentuale, atingând o cotă de piață de 8,7%.

Recâștigarea piețelor internaționale

La nivel internațional, Renault Trucks este activ în principal în Africa și Orientul Mijlociu. În 2017, volumele au scăzut cu 4%, facturându-se 4.886 unități. Acest declin poate fi explicat prin introducerea cotelor de import, în Algeria. În ciuda acestui fapt, Renault Trucks rămâne lider în rândul constructorilor europeni în regiunile africane de limbă franceză, cu 40% cotă de piață în Algeria, pe segmentul de peste 16 t.

Renault Trucks și-a crescut, de asemenea, volumele cu 40% în Turcia, pe o piață care rămâne destul de lentă. În 2017, producătorul a deschis patru noi puncte de vânzări și servicii, la Izmir, Istanbul, Denizli și Ankara.

În Iran, Renault Trucks și-a reînnoit colaborarea cu Arya Diesel Motors, care vizează importul gamelor T, C și K, precum și asamblarea gamei T.

În fine, 2017 a marcat lansarea gamelor T, C și K în Chile.

Vehiculele uzate, o afacere strategică

În ceea ce privește vehiculele uzate, pe o piață dificilă, Renault Trucks și-a menținut volumele relativ constante, cu 6.846 vehicule facturate anul trecut. Producătorul a deschis două noi centre de vehicule rulate, în Dubai și la Budapesta, și a inaugurat un atelier pentru conversia vehiculelor uzate, în inima sitului său industrial de la Bourg-en-Bresse, denumit Used Trucks Factory.

În acest atelier, constructorul modifică vehiculele, astfel încât acestea să îndeplinească în întregime necesitățile clienților săi: capetele tractor sunt convertite în autoșasiuri și vehiculele destinate transportului de lungă distanță – în unități destinate activității de șantier. În 2017, au fost convertite 230 vehicule uzate, obiectivul fabricantului fiind transformarea a 1.000 unități anual.

Renault Trucks a lansat o platformă online pentru listarea vehiculelor uzate disponibile. În timp ce astăzi este focalizat doar pe expunerea acestora, intenția este de a-l transforma într-un site de e-commerce, până în 2020.

Servicii post-vânzare

Serviciile post-vânzare reprezintă un domeniu cheie pentru Renault Trucks, deoarece de acestea depinde succesul clienților săi. În 2017, constructorul a înregistrat o creștere de 2,6% a cifrei de afaceri realizate în domeniul pieselor de schimb. De asemenea, a dezvoltat o gamă de contracte de întreținere, al cărei grad de penetrare a crescut cu 4 puncte procentuale.

Renault Trucks ar trebui să profite în continuare de mediul favorabil de afaceri și de rezultatele eforturilor pe care le face. Constructorul tocmai a recrutat 500 noi angajați (dintre care 300 în domeniul operativ) și 175 reprezentanți de vânzări, în rețeaua sa. În plus, a deschis 35 noi puncte de vânzări și servicii, în 2017.

Anul acesta, Renault Trucks se va concentra pe pregătirile pentru lansarea unei game de camioane 100% electrice și pe implementarea unei linii dedicate de producție pentru acestea, în uzina sa de la Blainville-sur-Orne.

Renault Trucks în România, în 2017

În România, Renault Trucks a livrat, anul trecut, 405 unități, marcând o creștere de 12,8% față de 2016, în condițiile în care piața totală de vehicule comerciale a înregistrat o scădere de 25%. Producătorul și-a crescut cota de piață cu aproximativ un punct procentual, în condițiile în care nu a înregistrat înmatriculări în România în contul unor mari companii externe.

Unul dintre cele mai remarcabile contracte realizate anul trecut este cel încheiat în urma licitației publice pentru 200 de autospeciale de pompieri Renault Trucks K, pentru IGSU, prin intermediul partenerului său, Grădinariu Import Export, acestea urmând să fie livrate pe parcursul a patru ani.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.