RENAULT TRUCKS: Oferta E-Tech… și două noi camioane electrice

Renault Trucks și-a dezvăluit noile ambiții în domeniul mobilității electrice, cu o ofertă care are ca obiectiv un suport de 360° pentru clienții săi, redenumit E-Tech. Totodată, producătorul a anunțat, pentru 2023, startul vânzărilor pentru două noi modele de până la 44 t, și anume Renault Trucks T E-Tech, pentru transportul regional, și Renault Trucks C E-Tech, pentru activitatea de construcții.

De mai mulți ani deja, Renault Trucks oferă o gamă în expansiune constantă de camioane electrice, iar volumele sale de vânzări reflectă acest progres rapid: în 2021, au fost livrate 249 de camioane electrice și au fost comandate 613.

Renault Trucks îmbunătățește strategia și își crește ambițiile. Producătorul plănuiește ca 50% din vânzările sale să fie vehicule electrice până în 2030 și, până în 2040, 100% dintre vehiculele vândute să fie neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon.

Pentru a sprijini aceste ambiții, Renault Trucks începe o nouă eră, prezentând o ofertă concepută să ofere un suport extins transportatorilor, în tranziția lor către neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Această nouă oferă electrică, denumită E-Tech și care se concentrează pe un suport de 360° pentru clienți, este concepută pentru a înlocui actuala ofertă de camioane electrice Z.E.

Oferta Renault Trucks E-Tech include atât o gamă de vehicule electrice de înaltă performanță, cât și suport complet pentru clienți în tranziția lor energetică, de la achiziția inițială, la monitorizarea operațiunilor camioanelor lor electrice.

Suportul de 360° este structurat în patru faze

  1. O fază inițială, pe parcursul căreia Renault Trucks își ajută clienții să-și contureze planurile de decarbonizare și să își analizeze și definească nevoile. Producătorul își oferă experiența în soluțiile disponibile pe piață și în înțelegerea constrângerilor impuse de afacerile clienților.
  2. O a doua fază, de diagnoză, bazată pe o înțelegere precisă a activității clienților, inclusiv pe analiza flotei și a rutelor și o analiză a facilităților electrice ale amplasamentelor. Aceasta implică utilizarea unor instrumente de simulare, pentru a-i ajuta pe clienți să adopte deciziile corecte și să-și monitorizeze activitatea, cum ar fi simulatorul de reducere a emisiilor de carbon și un simulator de autonomie. Ca urmare a acestor diagnoze, Renault Trucks îi oferă clientului recomandări detaliate, care includ un program de introducere și o prognoză privind reducerea emisiilor de CO2 pentru anii următori.
  3. Urmează o fază pe parcursul căreia Renault Trucks devine arhitectul proiectului de decarbonizare și construiește noul ecosistem de mobilitate electrică împreună cu clientul. Soluția include finanțare, luarea în considerare a subvențiilor locale sau guvernamentale, definirea și setarea camionului complet, cu echipament li caroserie, a facilităților de încărcare, a înțelegerilor de mentenanță etc. Aceasta este etapa în timpul căreia Renault Trucks îi furnizează clientului un camion electric, pentru a fi testat în condiții reale de operare.
  4. În faza finală, Renault Trucks acționează ca manager de proiect pentru soluția de decarbonizare a clientului: instalarea facilităților de încărcare la sediul clientului, training pentru șoferi și administratorii de flotă etc. Nu în ultimul rând, Renault Trucks și rețeaua sa sprijină clienții în monitorizarea operațională a flotelor, datorită conectivității vehiculelor. Aceasta implică faptul că producătorul monitorizează facilitățile de încărcare, urmărește conducerea și consumul și face sugestii de optimizare, recomandând rute și optimizând operațiunile de mentenanță.

T E-tech și C E-Tech

De la începutul anului 2023, Renault Trucks va demara comercializarea a două noi modele de până la 44 t: Renault Trucks T E-Tech, pentru transport regional, și Renault Trucks C E-Tech, pentru activitatea de construcții.

Aceste noi modele din gama grea Renault Trucks vor fi echipate cu două sau trei motoare electrice, care furnizează o putere combinată de până la 490 kW (echivalentul a 666 CP). Vehiculele vor fi echipate și cu o cutie de viteze Optidriver.

Camioanele Renault Trucks T și C E-Tech vor avea între două și șase pachete de baterii litiu-ion, cu o capacitate între 180 și 540 kWh. Bateriile vehiculelor pot fi complet încărcate în 9,5 h prin curent alternativ (AC) de până la 43 kW, sau în 2,5 h prin curent direct (DC) până la 250 kW. Aceste camioane vor fi capabile să parcurgă până la 300 km cu o singură încărcare și până la 500 km cu o încărcare intermediară rapidă de o oră (250 kW).

Cinci configurații de axe și trei prize de putere

Pentru a se adapta cu ușurință oricărui tip de caroserie și, în consecință, oricărei utilizări, modelele Renault Trucks T și C E-Tech pot fi echipate cu trei tipuri de prize de putere (PTO): electrică, electromecanică sau pe cutia de viteze.

Aceste noi camioane electrice vor avea o masă totală de 44 t și vor fi disponibile în versiuni de cap tractor 4×2 și 6×2, precum și în versiuni rigide de 4×2, 6×2 și 8×2 tridem.

Renault Trucks T și C E-Tech vor fi puse în vânzate în primul trimestru al anului 2023. Ele vor fi produse la fabrica Renault Trucks de la Bourg-en-Bresse.

Cu o gamă integral electrică extinzându-se de la 3,1 la 44 t și cu suport de 360° pentru client, Renault Trucks își îmbunătățește strategia și își înalță ștachetele: producătorul intenționează să vândă 50% din vehiculele sale în versiune electrică, în 2030.

adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.