RENAULT TRUCKS: Puternică orientare către electromobilitate

Mulți operatori de transport, la nivel european, se gândesc să facă un pas în direcția electrificării, iar alții l-au făcut, deja. Iar Renault Trucks vine în sprijinul acestora cu produse și soluții atent dezvoltate.

Astfel, gama Renault Trucks Z.E., constând în Renault Master Z.E., Renault Trucks D Z.E. și Renault Trucks D Wide Z.E., de la 3,5 la 26 t, acoperă toată paleta de utilizări urbane, de la distribuție și livrare de mărfuri, la colectarea deșeurilor. Master Z.E. este disponibil deja din 2018, iar modelele D și D Wide Z.E. au început, anul trecut, să fie produse în fabrica de la Blainville-sur-Orne.

Tot mai mulți transportatori și operatori de distribuție din Europa încep să se orienteze către vehiculele electrice, ca parte a politicii lor de decarbonizare. Unii dintre ei merg, chiar, mai departe.

Rhyner Logistik instalează panouri solare…

Un camion Renault Trucks D Wide Z.E. de 26 t integral electric s-a alăturat flotei de o sută de camioane a transportatorului elvețian Rhyner Logistik. Acesta aprovizionează, acum, supermarketurile Denner din Zurich și suburbii, respectând, în același timp, mediul și calitatea vieții rezidenților locali.

Pentru a duce această abordare mai departe, Rhyner Logistik a decis să monteze panouri solare pe caroseria vehiculului, pentru a furniza energie verde unității frigorifice. Sistemul este potrivit în mod particular transportului sub temperatură controlată, deoarece, tocmai atunci când temperaturile exterioare sunt ridicate – și soarele este puternic – este cea mai mare nevoie de răcire.

Convinsă fiind că mobilitatea electrică este cea mai eficientă modalitate de a obține neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon, Rhyner Logistik a achiziționat, de asemenea, o stație de încărcare rapidă. Pentru a optimiza autonomia, camionul este încărcat cu electricitate la depozit, în timpul operațiunilor de încărcare a mărfii. Deoarece camionul este condus în mediu urban, care necesită frânări repetate, recuperarea energiei conduce la economii de 20-30%, care se traduc prin kilometri adiționali. Este o abordare globală care obține un rezultat optim.

Alte exemple demne de urmat

Grupul Delanchy, unul dintre cei mai mari operatori francezi de transport de fructe de mare și produse proaspete, a avut ambiția de a comanda, anul trecut, primul camion de serie model D Z.E care a ieșit de pe linia de producție de la Blainville-sur-Orne (Calvados). Din 2017, Delanchy avea deja în utilizare un prototip Renault Trucks D de 13 t integral electric, pentru a face livrări la Halele Lyon-Paul Bocuse.

De asemenea, Grupul Carlsberg a contractat, anul trecut, 20 de unități D Wide Z.E. Aceste camioane 100% electrice, de 26 t, au fost livrate gradual, pe parcursul anului și sunt operate de către fabrica de bere Feldschlösschen, subsidiara elvețiană a Grupului.

Aceste 20 de unități Renault Trucks D Wide Z.E. de 26 t parcurg rute zilnice de livrare între 100 și 200 km, pentru aprovizionarea clienților fabricii de bere de la cele 15 centre logistice ale producătorului, din Elveția.

Oferta electrică Renault Trucks

Renault Trucks Master Z.E.:

  • GVW: 3,1-3,5 t
  • Motor electric de 57 kW
  • Cuplu maxim: 225 Nm
  • Viteză maximă: 100 km/h
  • Stocare energie: baterii Li-Ion de 33 kWh
  • Autonomie în ciclu NEDC: 200 km
  • Autonomie în condiții reale de operare: până la 120 km
  • Încărcare 7 kW AC

Renault Trucks D Z.E.:

  • GVW: 16 t – Masă: 16,7 t.
  • Ampatamente disponibile: 4.400 și 5.300 mm
  • Motor electric 185 kW (130 kW continuu)
  • Cuplu maxim motor electric: 425 Nm
  • Cuplu maxim axă spate: 16 kNm
  • Cutie de viteze cu două trepte
  • Stocare energie: baterii Li-Ion totalizând între 200 și 400 kWh
  • Autonomie în condiții reale de operare: până la 400 km
  • Încărcare 20 kW AC și 150 kW DC

Renault Trucks D Wide Z.E.:

  • GVW: 26 t – Masă: 27 t.
  • Ampatamente disponibile: 3.900 mm și altele, la comandă
  • Două motoare electrice totalizând 370 kW (260 kW continuu)
  • Cuplu maxim motoare electrice: 850 Nm
  • Cuplu maxim axa spate: 28 kNm
  • Cutie de viteze cu două trepte
  • Stocare energie: baterii Li-Ion, 200-265 kWh.
  • Autonomie în condiții reale de operare: până la 180 km
  • Încărcare 20 kW AC și 150 kW DC.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.