RENAULT TRUCKS: Sistemul Optitrack evoluează

Renault Trucks adaugă noi elemente sistemului său Optitrack, proiectat să crească puterea de tracțiune a vehiculelor și să mențină un nivel înalt de performanță, indiferent de teren. Constructorul oferă, de asemenea, o versiune Optitrack+, care încorporează noi motoare hidraulice pentru clienții care lucrează în condiții extreme.

Optitrack a fost dezvoltat, în 2009, de către Renault Trucks, în parteneriat cu Poclain Hydraulics, și este disponibil pe gama de vehicule C2.5, oferind o putere adițională de tracțiune, datorită a două motoare hidraulice, instalate la nivelul roților față. Sistemul oferă posibilitatea de a beneficia de tracțiune integrală temporară, în caz de necesitate, depășind constrângerile unui sistem „convențional” de tracțiune integrală, în special în termenii consumului de combustibil, ai înălțimii de încărcare, ai costurilor de întreținere și ai masei suplimentare.

Renault Trucks își consolidează, acum, sistemul Optitrack, prin încorporarea unor noi elemente.

Putere de tracțiune remarcabilă

Presiunea hidraulică a sistemului a fost crescută de la 420, la 450 bar, conducând la o augmentare cu 7% a cuplului maxim la nivelul roții. Acest nou element crește puterea de tracțiune, permițându-le șoferilor să facă față dificultăților inerente în manevrarea vehiculelor cu sarcini utile mari sau pe teren accidentat.

Pentru a asigura o putere maximă la pornirea de pe loc, în cele mai solicitante situații, precum și un control total al vehiculului, Renault Trucks a adăugat o funcție de „boost”. Atunci când este activată de către șofer, aceasta crește presiunea în pneurile față la maximum (450 bar), pentru a obține un cuplu maxim de pornire.

Sistemul Optitrack se deconectează atunci când viteza vehiculului atinge 50 km/h (comparativ cu 40 km/h, în cazul versiunilor anterioare) și se reactivează automat la 20 km/h, fără să mai fie nevoie de intervenția șoferului.

În fine, un dispozitiv de auto-calibrare ajustează setările sistemului Optitrack, asigurând o performanță crescută pe toată durata de utilizare a vehiculului, și a fost adăugată o treaptă suplimentară de viteză pentru marșarier (R2), pentru manevrabilitate optimă pe toate tipurile de teren.

Agilitate pe orice teren, cu Optitrack+

Camioanele care operează în condiții extreme pot beneficia, acum, de funcțiile versiunii îmbunătățite Optitrack+. Acest sistem dispune de noi motoare hidraulice, care cresc cuplul la nivelul roților din față cu 30%.

Această versiune îmbunătățită oferă o putere de tracțiune fără rival, pentru a face față umor sarcini utile ridicate, pante abrupte și suprafețe de sol moale. Optitrack+ este recomandat în special pentru aplicații de transport pământ sau agregate, în condiții dificile.

O gamă largă de servicii și vehicule

Reamintim faptul că, beneficiind de moștenirea a peste un secol de know-how franțuzesc în domeniul camioanelor, Renault Trucks le oferă profesioniștilor din domeniul transporturilor o gamă largă de servicii și vehicule (de la 2,8, la 120 t), adaptate distribuției locale sau regionale, activităților de construcții și celor de transport de lungă distanță. Vehiculele Renault Trucks sunt solide și fiabile, cu un consum redus de combustibil, care le permite să ofere un grad înalt de productivitate și un control al costurilor de operare. Renault Trucks își distribuie și își servisează vehiculele prin intermediul unei rețele de dealeri care include peste 1.500 de centre. Proiectarea și asamblarea vehiculelor Renault Trucks, precum și producția majorității componentelor, se realizează în Franța.

Renault Trucks este parte a Grupului Volvo, unul dintre cei mai importanți fabricanți de camioane, autobuze, echipamente de construcții și motoare maritime și industriale. Grupul oferă, de asemenea, soluții complete de finanțare și service. Grupul Volvo, care are aproximativ 95.000 angajați, deține facilități de producție în 18 țări și își comercializează produsele pe mai mult de 190 de piețe. În 2017, vânzările nete ale Grupului Volvo s-au cifrat la aproximativ 335 miliarde SEK (35 miliarde EUR).

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.