Extinderea tehnologiei electrice pe baterii pentru noi aplicații necesită dezvoltarea unor soluții personalizate. Transportul de beton, care solicită o sarcină utilă mare, este impactat direct de masa bateriilor. Pentru a „împăca” performanța economică și eficiența operațională cu obligativitatea decarbonizării, Renault Trucks și carosierul german Schwing-Stetter au dezvoltat o inovație dublă: un camion Renault Trucks E-Tech C cu 5 axe, echipat cu un mixer integral electric, capabil să transporte până la 10 mc de beton.
Producătorul francez de vehicule comerciale Renault Trucks, un pionier în electromobilitate care oferă cea mai extinsă gamă de soluții decarbonizate de transport de pe piața europeană, și carosierul german Schwing-Stetter, lider în domeniul sistemelor de transport de beton, și-au combinat experiența. Împreună, au dezvoltat o soluție 100% electrică, oferind o alternativă cu zero emisii, pentru profesioniștii din industria construcțiilor.
Renault Trucks E-Tech C 10×4
Transportul de beton necesită o sarcină utilă mare, atât din motive tehnice, cât și economice. De exemplu, un camion diesel echipat cu un mixer convențional poate transporta până la 8 mc de beton, în majoritatea țărilor europene, în funcție de reglementările naționale în vigoare. Tranziția către electric, din cauza masei bateriilor, reduce această capacitate. Pentru a aborda această problemă, Renault Trucks a proiectat un model unic, cu 5 axe, Renault Trucks E-Tech C 10×4, capabil să transporte până la 10 mc de beton.
În ciuda faptului că are o axă în plus, acest camion menține o manevrabilitate excelentă, care este esențială pentru navigarea mediilor urbane și accesarea unor șantiere dificile de construcții. Datorită unei arhitecturi reproiectate – care include repoziționarea verticală a bateriilor, în spatele cabinei –, spațiul eliberat pe șasiu permite un ampatament mai scurt și o rază redusă de bracare.
O soluție competitivă și economică
În plus, Schwing-Stetter a dezvoltat un mixer de beton integral electric, alimentat direct de la bateriile camionului. Această soluție integrată permite emisii zero de CO₂, în timpul operării.
Cu o autonomie de până la 140 km cu o încărcare intermediară de 45 de minute (sau 110 km cu o singură încărcare), acest camion poate realiza patru curse zilnice de 35 km, o distanță care se potrivește rutelor tipice între stațiile de betoane și șantiere.
Renault Trucks își sprijină clienții pentru selectarea numărului corect de baterii și optimizarea strategiei de încărcare, pentru evitarea supracapacității, care poate reduce sarcina utilă, crește costurile de operare și extinde inutil amprenta asupra mediului.
Datorită dimensionării optime a bateriilor, sarcinii utile crescute și costurilor mai reduse cu energia, acest nou vehicul electric asigură un cost competitiv per metru cub transportat, comparativ cu cel al vehiculelor diesel, în conformitate cu cele mai severe reglementări de protecție a mediului.
Renault Trucks E-Tech C 10×4 va fi disponibil în Elveția, Irlanda, Țările de Jos, Luxemburg, Finlanda, Slovacia și Lituania, unde reglementările permit camioanelor rigide cu 5 axe să opereze cu până la 42 de tone (legislația națională). Renault Trucks pledează pentru armonizarea reglementărilor europene, pentru accelerarea adoptării tehnologiei electrice pentru transportul de beton.
Cu această inovație comună, Renault Trucks și Schwing-Stetter își reafirmă angajamentul față de decarbonizarea transporturilor, îndeplinind, în același timp, cerințele de productivitate și competitivitate ale industriei betonului.
Acest vehicul va fi prezentat în exclusivitate la standul Schwing-Stetter, în timpul următoarei ediții a târgului Bauma, care se va desfășura între 7 și 13 aprilie, la München.
Despre Schwing-Stetter
Cu produsele sale, Grupul SCHWING este unul dintre liderii de piață din domeniul utilajelor de construcții, utilizabile în domeniul betonului și al tehnologiilor de pompare.
Portofoliul de produse include pompe de beton montate pe camion, autobetoniere, mixere cu pompă, pompe staționare de beton, stații de betoane, stații de reciclare beton, pompe industriale etc.
SCHWING are 10 subsidiare și aproximativ 5.000 de angajați la nivel mondial și se poate lăuda cu peste 90 de ani de experiență în dezvoltarea de produse și soluții pentru piața globală.
traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro