RENAULT TRUCKS. Un milion de camioane, la Bourg-en-Bresse

Un milion de camioane produse. Milioane de povești de transport. Milioane de provocări depășite, la nivel mondial. Fabrica Renault Trucks de la Bourg-en-Bresse, locul de naștere al producției de camioane de transport de lungă distanță și construcții, din 1964, a atins o bornă simbolică.

Această realizare este o mărturie a experienței industriale și a capacității de inovație a acestui sit, încă de la deschidere. Camionul cu numărul un milion, un Renalut Trucks T, va fi livrat către transportatorul portughez TJA, un partener pe termen lung al producătorului. Acest eveniment vine după sărbătorirea a 60 de ani de activitate, în septembrie 2024.

Șase decenii de modele iconice

Timp de șase decenii, fabrica Renault Trucks de la Bourg-en-Bresse a jucat un rol-cheie în industria auto din Franța. Ea a „dat naștere” unor modele iconice, de la Berliet GBC, GLR, și CBH, la Renault Trucks T, inclusiv legendarul Renault Magnum. Din 2023, fabrica și-a început tranziția către transportul decarbonizat, cu producția de serie a camioanelor electrice Renault Trucks E-Tech T și C.

Contrar fabricilor din domeniul auto în care vehiculele sunt produse în serii mari, fiecare camion asamblat la Bourg-en-Bresse este personalizat, pentru a îndeplini cerințe specifice ale clienților. Astăzi, uzina produce în medie 25.000 de vehicule anual.

Fabrica Berliet GLM, Bourg-en-Bresse, 1965

Renault Trucks T: un reper pentru transportul de lungă distanță

Camionul cu numărul un milion produs la Bourg-en-Bresse este un Renault Trucks T. În producție din 2013, acest model a fost proiectat să ofere eficiență, confort și eficiență energetică, afirmându-se rapid ca un reper pentru transportatorii europeni. De la lansare, a trecut prin numeroase transformări tehnologice avansate, pentru reducerea semnificativă a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. În versiune 100% electrică, Renault Trucks E-Tech T, lansat în 2023, este asamblat pe aceeași linie de producție.

Camionul cu numărul un milion produs la Bourg-en-Bresse poartă, de asemenea, numărul 126.600 al gamei T asamblate în această uzină.

Berliet TR350, 1978

TJA, partener cu tradiție al Renault Trucks

Acest camion se va alătura flotei TJA, un jucător important în transportul iberic. Fondată în 1985, compania s-a dezvoltat în jurul serviciilor de transport multimodal, acoperind atât distribuția națională, cât și pe cea internațională. Angajată față de tranziția energetică, TJA investește în vehicule mai eficiente din punctul de vedere al consumului și mai prietenoase cu mediul. Acest Renault Trucks T, având un consum de combustibil optimizat, este parte a unei comenzi majore, de 120 de vehicule Renault Trucks.

Berliet Gazelle GBC, 1959

Milionul care a dat o formă istoriei transporturilor

Timp de 60 de ani, fabrica de la Bourg-en-Bresse s-a aflat în „inima” evoluției transporturilor rutiere, producând medele istorice, care combină inovația, performanța și robustețea:

  • Gama grea de cosntrucții Berliet: dumpere TL8, T25, T45 și T60 (1964-1972).
  • Gama de construcții: Berliet GLM (1964-1974), Berliet GBO (1964-1974), Berliet TLM (1965-1982), Berliet TBH (1967-1990).
  • Gama militară Berliet: Berliet TBU (1964-1975), Berliet GBU (1964-1975), Berliet GBC (1965-1976), Berliet GCH (1965-1971), Berliet GBD (1973-1981).
  • Vehicule speciale: transportor macara Berliet (1965-1971), Berliet VIMP (vehicul aeroportuar de stins incendii, 1968-1972), Berliet FF (vehicul forestier de stins incendii, 1968-1972), Berliet VXB (vehicul amfibiu blindat, 1972-1976).
  • Din 1970: Berliet TR 300, echipat cu primele cabine rabatabile pentru camioane grele, s-a remarcat prin confortul pentru șofer și prin spațiul generos. Gama Berliet GR/TR a introdus o cabină complet nouă cu control către față, lansată la Salonul Auto de la Paris, în octombrie 1970. În Franța, modelul GLR (1971-1986) a fost votat Camionul Secolului 20.
  • Din 1983: producția gamei de vârf Renault R Major, a gamei de construcții Renault C și a gamelor intermediare G (1983-1990) și G Manager (1988-1993).
  • 1990-2013: Renault AE Magnum – o adevărată revoluție, primul camion cu podea plată și cabină înălțată, separată față de motor. Acest design îndrăzneț a câștigat titlul de „Camionul Internațional al Anului 1991”.
  • 1996-2013: Renault Premium Route – proiectat pentru optimizarea profitabilității transportatorilor, este recunoscut pentru eficienta consumului de combustibil.
  • 2004-2013: Renault Premium Lander – versiune Premium orientată către construcții, care combina confortul unui camion de lungă distanță cu robustețea vehiculelor de construcții.
  • 1997: Renault Kerax – proiectat pentru condiții extreme de ytansport și pentru cele mai dificile terenuri, a depășit limitele durabilității.
  • Din 2013: Renault Trucks T, C, și K. Cu introducerea reglementărilor Euro VI, Renault Trucks și-a reînnoit complet gama – o premieră în industrie. S-a născut o nouă generație de camioane, optimizată pentru transportul de lungă distanță (Renault Trucks T), construcții și aplicații conexe (Renault Trucks C) și pentru cele mai dificile aplicații (Renault Trucks K). Renault Trucks T a primit titlul de „International Truck of the Year 2015”.
  • Din 2023: Renault Trucks E-Tech T și C. Marcând un nou pas în transformarea fabricii, aceste modele, proiectate pentru distribuție regională și construcții urbane, completează gama 100% a producătorului.

traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

Berliet GLR8, 1952

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.