Routier European Transport: 10 ani de continuă perfecționare

Drumul parcurs de Routier European Transport în cei zece ani de existență este departe de a fi unul clasic, compania transformându-se, aparent, dintr-un logistician „pur sânge”, într-un transportator autentic.

Rareș Retegan, director general RET: „Vrem să creăm plus valoare, să creștem activitatea în Germania și Italia, să găsim clienți noi acolo. Astfel, și flota va trebui să crească.”

Atitudinea modernă afișată de Routier European Transport a impresionat, încă de la apariția companiei clujene. Concentrarea pe asigurarea unui serviciu cât mai bine adaptat clienților a dus la dezvoltarea rapidă a expediției și la acumularea unui număr mare de subcontractori stabili. Apoi, însă… RET a început să investească în propria flotă, ajungând, astăzi, la 50 de capete tractor și 125 de semiremorci. Numai în 2016, au fost realizate investiții de aproximativ 3 milioane de euro, fiind achiziționate 26 de capete tractor și 52 de semiremorci.

Însă cel mai interesant lucru îl reprezintă reacția RET în fața lipsei acute de șoferi.

Un proiect altfel

RET și-a dorit, încă de la început, maximizarea performanțelor pe zona de transport, ținând aproape în permanență camioanele în mișcare. Acesta este și motivul pentru care flota de semiremorci depășește cu mult numărul capetelor tractor. De asemenea, compania clujeană își propune să schimbe camioanele la fiecare trei ani, pentru a nu ajunge în zona costurilor ridicate pentru întreținere și a imobilizărilor neprevăzute (cele mai vechi camioane RET depășesc cu puțin vârsta de doi ani).

Însă, pentru toate acestea, este nevoie de un număr mare de șoferi. Astăzi, compania are 90 de șoferi angajați, ceea ce înseamnă 1,8 șoferi pe camion, iar ținta este de 2,3 șoferi pe camion.

Cum reușești acest lucru? Cel mai simplu răspuns este creșterea cuantumului diurnei, însă RET nu este o companie obișnuită să aleagă calea cea mai ușoară. Alte companii au apelat la flyere împărțite prin parcări, agenții de recrutare, anunțuri pe site-uri, bonusări pentru șoferii care aduc și alți conducători auto… și lista poate continua.

Proiectul RET merge mai departe… mult mai departe.

„Colaborăm cu două școli de șoferi. Noi finanțăm toate costurile legate de școală și atestate și, ulterior, respectivul cursant este angajat ca începător, iar, în cazul în care rămâne angajat pe o perioadă de minim un an de zile, nu trebuie să restituie companiei nici un ban pentru formarea profesională”, a arătat Rareș Retegan, director general RET.

Mai mult decât atât, compania este dispusă să asigure plecarea mai departe a șoferilor, către alte firme.

„Mulți tineri șoferi vor să meargă pe Comunitate, pentru câștiguri mai mari, însă nu sunt angajați, pentru că nu au experiență. RET poate deveni o rampă sigură de lansare. Dacă șoferii își vor dori să plece pe Comunitate, nu ne propunem să găsim modalități de a-i ține cu forța, ci dimpotrivă, vom căuta să dezvoltăm colaborări cu transportatori care fac acest tip de activitate și să funcționăm ca agenție de forță de muncă pentru aceștia”, a completat directorul general RET.

Interesant este faptul că mulți șoferi se întorc, realizând importanța unui program care îți permite să ajungi mai des acasă și a siguranței din punct de vedere al veniturilor obținute.

Grija permanentă pentru a asigura un mediu de lucru plăcut, completată de acest nou proiect, permite companiei clujene dezvoltarea flotei proprii, în ciuda crizei de pe piață.

În plus, compania a dezvoltat o paletă largă de măsuri, menite să stimuleze conducătorii auto. Astfel, diurna se majorează la fiecare an de vechime acumulat la firmă, iar, pentru cursele care depășesc 15 zile în afara țării, șoferii primesc compensații. În plus, primii cinci șoferi sunt premiați pentru stilul de conducere.

Iar lucrurile nu se opresc aici.

„Deja avem mulți studenți care fac practică la noi și apoi se angajează aici. Din păcate, sunt destul de puțin pregătiți și, de aceea, am început o colaborare și cu Facultatea de Transporturi, pentru introducerea unor materii care să fie cu adevărat folositoare”, a arătat Rareș Retegan.

Printre proiectele de viitor ale RET, se numără dezvoltarea filialelor din Germania și Italia, prin atragerea de noi clienți, realizarea unui nou sediu și dezvoltarea softului utilizat.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.