RPTCY 2015. ATLASSIB: Opţiunea PREMIUM

Indiferent de provocările pieţei, Atlassib şi-a menţinut poziţia concentrându-se pe a răspunde cât mai fidel nevoilor românilor din străinătate. Astăzi, direcţia principală de dezvoltare o reprezintă creşterea accentuată a confortului pentru călători.

Daniel Micu, director general Atlassib

An de an, compania sibiană a reușit să obţină performanţele ţintite în materie de număr de pasageri transportaţi şi rezultate financiare, în ciuda schimbărilor care au loc pe piaţa transportului internaţional de călători.

Practic, Atlassib arată astăzi aşa cum a arătat şi acum un an sau doi: 170 de autocare, 640 de şoferi, 45 milioane km pe an parcurşi, 600.000 pasageri…

„Am realizat nişte statistici şi, din 2012 încoace, am reuşit să păstrăm o constanţă a rezultatelor. Încercăm să ne menţinem pe aceste cifre şi, spre mulţumirea noastră, reuşim. De 4-5 ani achiziţionăm 10-15 vehicule în fiecare an, menţinând flota la un nivel de calitate apreciabil, cu care să mulţumim clienţii. Trebuie să avem în vedere faptul că, în ultima perioadă, pretenţiile pasagerilor de pe cursele internaţionale cu autocarul au crescut“, a arătat Daniel Micu, director general Atlassib.

Pe lângă investiţiile permanente în flotă, Atlassib a căutat permanent să preia şi să interpreteze dorinţele călătorilor. De exemplu, durata călătoriei, care reprezintă marele dezavantaj al autocarului, faţă de avion.

„Am încercat prin calitatea parcului auto să reducem durata călătoriei şi, totodată, printr-o deservire mai bună a autocarelor, printr-o optimizare mai bună a intrărilor-ieşirilor din staţii, din oraşe etc. Spre deosebire de concurenţii noştri, avem destul de multe situaţii în care circulăm cu 2-3 sau mai multe autocare pe aceeaşi cursă. În aceste cazuri, optăm pentru a dispeceriza autocarele în aşa fel încât să nu intre fiecare prin toate staţiile şi astfel reducem timpul de transport“, a explicat directorul general Atlassib.

Călătorii solicită confort

Într-o măsură din ce în ce mai mare, pasagerii de internaţional solicită creşterea confortului, fiind dispuşi să plătească în plus pentru acest lucru.

Astfel, Atlassib a lansat anul trecut un concept nou: cursa „Premium“. Iniţial a fost vorba doar de destinaţia Italia, urmând ca acest concept să se extindă şi pentru celelalte ţări.

„Este vorba despre o cursă care se aseamănă cu clasa business de la avion. Sunt autocare noi, cu un grad de confort ridicat, dintre opţionalele alese făcând parte scaune de clasă business, distanţă mai mare între scaune, monitoare cu diagonală mai mare, convertoare şi prize la 220 V pentru a permite încărcarea dispozitivelor electronice, routere wireless pentru a asigura internet la bordul autocarului… Avem şi un plus de viteză, deoarece se circulă fără remorci. De asemenea, asigurăm la bordul autocarelor cafea, băuturi răcoritoare, apă şi mai oferim pe traseu o masă caldă“, a precizat Daniel Micu.

Noul concept a trecut printr-o perioadă de tranziţie de 3-4 luni, iar spre finalul verii 2014 şi-a demonstrat succesul. Compania a considerat oportună configurarea unor autocare complete pentru cursele premium pentru a nu exista diferenţieri între pasageri. În viitor, Atlassib va dezvolta conceptul pe toate relaţiile.

Sisteme IT tot mai performante

Atlassib a dezvoltat un sistem IT integrat care acoperă atât partea de vânzări, cât şi managementul flotei şi contabilitatea.

„Operăm propriul nostru sistem, echipa IT a Grupului Atlassib fiind formată din 7-8 persoane. Pe partea de vânzări, pe lângă agenţiile noastre, avem în jur de 230-240 de comisionari care vând pentru noi şi utilizează sistemul. Vindem bilete cu loc, dar nu reuşim întotdeauna să păstrăm aceste locuri. Dacă se merge cu mai multe autocare pe o cursă, repartizarea finală pe locuri se realizează numai după dispecerizare“, a explicat Daniel Micu.

Programul de rezervări este centralizat şi astfel se poate vedea în timp real tot ce se vinde.

Bineînţeles, poziţia autocarelor este în permanenţă cunoscută şi monitorizată. Totuşi, din motive de confidenţialitate, s-a decis ca această informaţie să nu devină publică.

Dispeceratul companiei lucrează în acelaşi program, iar alocarea numărului de maşini se face în funcţie de numărul de pasageri.

Deciziile sunt luate rapid, pe baza informaţiilor care circulă în timp real şi corect între departamente. Structura creată asigură operativitate, un control bun al costurilor, precum şi respectarea prevederilor legale.

„Avem opt dispeceri, repartizaţi pe ţări. Şefii de coloane au fiecare în subordine între 25 şi 30 de autocare, cu şoferii aferenţi. Apoi sunt impiegaţii de coloană care gestionează partea de documente, începând de la evidenţa expirării documentelor, evidenţa lucrărilor de întreţinere şi reparaţii scadente… Avem inclusiv un modul care ne permite să gestionăm lucrările de întreţinere şi reparaşii. Practic este vorba despre acelaşi soft integrat dezvoltat de noi, cu secţiuni diferite, inclusiv contabilitate. Tot timpul îmbunătăţim câte ceva la acest sistem informatic, în direcţia interconexiunii dintre departamente, a transmiterii şi centralizării datelor. La nivel de top management, avem acces la toate datele din sistem“, a precizat Daniel Micu.

Costuri în creştere

Principalele provocări ale pieţei de transport sunt reprezentate de creşterea costurilor.

„Carburantul ajunsese la un moment dat şi la 1,70 euro în Italia anul trecut, costurile cu combustibilul ajungând la 40-42%. Este adevărat, în ultima perioadă, au scăzut preţurile. Pe Austria sau Slovenia preţurile sunt foarte atractive şi încercăm să ne adaptăm cu alimentările. Şi România a rămas pentru noi încă atractivă din acest punct de vedere. Avem contracte bune şi pe vrac, şi pe staţii“, a spus directorul general Atlassib.

Chiar dacă preţul motorinei a scăzut, presiunea pe costuri rămâne ridicată.

Amintim, de asemenea, costurile cu autostrada. Taxele în Ungaria au crescut începând de anul acesta, iar Austria a modificat cuantumul taxelor în funcţie de nivelul de poluare.

În Germania a apărut legea legată de plata şoferilor.

„Legat de plata şoferilor în Germania, va trebui să ne adaptăm sistemul informatic, pentru evidenţa foarte strictă a orelor de conducere pe teritoriul german“, a arătat Daniel Micu.

În mod evident, transportul devine tot mai complicat în Europa, iar operatorii sunt forţaţi să îşi organizeze activitatea cu precizie, atât pentru a se asigura că respectă toate regulile, cât şi pentru menţinerea costurilor la un nivel cât mai coborât. Iar identificarea unor potenţiale soluţii inovatoare trebuie să reprezinte o preocupare permanentă.

„Biodieselul reprezintă o posibilitate la momentul acesta şi va deveni o variantă interesantă în momentul în care va creşte din nou preţul motorinei. Şi, cu siguranţă, va creşte din nou“, a declarat Daniel Micu.

Daniel Micu, director general Atlassib:

„Vedem viitorul pe două coordonate: scurtarea timpului de călătorie şi creşterea calităţii serviciilor. Vom încerca în continuare optimizarea rutelor noastre, pentru că românii încă nu sunt aşezaţi în Europa, sunt multe fluctuaţii.“

„Ceea ce facem deosebit faţă de alţi operatori de transport este faptul că 99% dintre agenţiile noastre din străinătate oferă un pachet de servicii. Clientul poate să îşi cumpere bilet de călătorie, să trimită un colet sau bani. În acelaşi punct, are şi Atlassib şi Poşta Atlassib şi serviciul de transfer rapid de bani Meridiana.“

„La început am crezut că nu se umple un autocar întreg configurat pentru cursele Premium, dar am fost contrazişi de clienţi. Am ajuns să avem câte două autocare pe fiecare plecare şi chiar mai multe solicitări decât locuri disponibile pentru cursele Premium.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.