RPTCY 2015: Călătorul în centrul atenției

Tabita Tour este compania de transport pasageri a anului 2015, obținând 169 de puncte din 200 posibile. Locul al doilea a fost ocupat de Atlassib (122 puncte), pe poziția a treia clasându-se, la egalitate, Rombus Transport și Regia Autonomă de Transport Brașov (117 puncte).

La această ediţie a RPTCY (Romanian Passenger Transport Company of the Year), au fost nominalizate în finala competiţiei şapte companii de marcă pentru piața românească de profil: ATLASSIB, IONESCU, LIVIO DARIO, R.A.T. BRAȘOV, ROMBUS TRANSPORT, SIMPA TRANS şi TABITA TOUR.

Aspectul principal care s-a desprins atât din dosarele completate de către finaliști, cât și din prezentările realizate în fața juriului competiției, este legat de relația cu pasagerii. Astfel, clientul devine centrul în jurul căruia se clădește întreaga structură a companiei de transport. Nu sunt doar cuvinte, fiecare dintre companiile prezente la RPTCY a detaliat modul în care a făcut ca acest principiu să prindă viață.

Creșterea continuă a calității serviciului de transport presupune un nivel ridicat de atenție chiar și la cele mai mici schimbări survenite pe piață, investiții consistente pentru a asigura confortul, siguranța și, uneori, chiar surprinderea pasagerului și, bineînțeles, o structură bine definită în interorul companiei, care să ofere garanția repetitivității serviciului de transport, la același nivel de calitate.

Flota de autovehicule reprezintă în continuare „mândria“ operatorilor de transport, iar aceasta trebuie să asigure raportul corect între costurile reduse de exploatare, prețul de achiziție, confortul și siguranța pentru pasageri și șofer.

Instrumentele IT își fac loc încet, dar sigur, în activitatea operatorilor de transport rutier de călători. Și este vorba atât de zona de monitorizare, în acest sens controlul activității atingând nivele de precizie imposibile cu câțiva ani în urmă, cât și de relația cu pasagerii, aceștia beneficiind de o serie de instrumente notabile: rezervarea biletelor și plata online, alegerea locului în autocar la cumpărarea biletului, instrumente de fidelizare (carduri), wi-fi în interiorul autovehiculelor…

Totuși, în ciuda modernizării accelerate pe care o cunoaște transportul de pasageri (în special în zona sa de top), există probleme importante care trebuie înfruntate.

Lipsa șoferilor bine pregătiți creează serioase dificultăți de a menține standardele, chiar și în cazul companiilor bine organizate.

De asemenea, profitabilitatea scăzută rămâne în general un factor de îngrijorare pentru întregul sector, aspect care pune sub semnul întrebării capacitatea firmelor de a putea menține și chiar accelera ritmul investițiilor pentru modernizare, în concordanță cu cerințele pieței.

O concluzie importantă care se desprinde cu ocazia acestei ediții a RPTCY este aceea că pasagerii sunt pregătiți să plătească mai mult, dacă astfel au acces la servicii cu o calitate superioară.

Tabita Tour este câştigătorul RPTCY 2015

Compania bistrițeană a câștigat competiţia „Romanian Passenger Transport Company of the Year“ (RPTCY), după ce a obţinut cel mai bun punctaj din partea juriului format din reprezentanţi ai autorităţilor, ai asociaţiilor patronale din transporturi şi specialişti în domeniile financiar şi al asigurărilor.

Tabita Tour este Romanian Passenger Transport Company of the Year 2015. Directorului general al companiei, Ioan Sighiartău, i-a fost oferit trofeul de către Libor Doubek, Area Sales Manager Iveco Bus Balcan, România, Bulgaria, Polonia

Pornind de la conceptul serviciilor de excelență, Tabita Tour a dezvoltat o structură ce își dovedește din plin eficacitatea. Practic, compania a gândit strategia de dezvoltare pe patru direcții principale, botezând-o sugestiv „FAST“. Pe scurt, este vorba despre o flotă modernă care beneficiază constant de investiții importante (F), furnizori de marcă meniți să asigure cele mai înalte standarde disponibile pe piață (asociere cu branduri puternice – A), un sistem informatic care eficientizează activitatea pe fiecare departament în parte (S) și pregătirea continuă a personalului (training – T).

Reprezentanții Tabita Tour au fost de acord să postăm pe site-ul ziuacargo.ro dosarul lor realizat pentru concurs. Este un material pe care vă invităm să îl parcurgeți, acesta încadrându-se perfect în spiritul concursului organizat de Ziua Cargo – oferirea unor exemple de bune practici.

De asemenea, în cadrul galei, Tabita Tour a primit premiile speciale pentru Siguranţă Rutieră, IT și Stabilitate Financiară.

Bogdan Aldea, director vânzări autobuze și autocare Mercedes-Benz România, a înmânat premiul pentru siguranță rutieră directorului general al Tabita Tour, Ioan Sighiartău
Premiul pentru IT a fost adjudecat tot de către Tabita Tour și a fost oferit de Marius Vanghele, manager clienți UTI Grup

Curajul de a fi altfel

Pe podiumul concursului a urcat, de asemenea, Atlassib – care a obţinut premiul al II-lea. Compania sibiană a confirmat prestigiul de care se bucură la nivel național. Flota modernă, cu un program constant de înnoire (10-15 autocare noi sunt achiziționate în fiecare an), deschiderea către tehnologiile moderne și inovația sunt atuuri importante ale Atlassib.

Locul al doilea a fost ocupat de compania Atlassib iar premiul a fost înmânat directorului general Daniel Micu.

Cu un parc de peste 160 de autocare și o rețea dezvoltată în toată Europa, Atlassib a urmărit în permanență nevoile românilor plecați în străinătate, completând oferta de transport călători cu cea de colete și transfer de bani.

Compania a dezvoltat un sistem IT propriu, care asigură transferul de informații în întreaga organizație, în funcție de nevoile fiecărui departament în parte, de la zona comercială, la cea operațională.

Lansarea curselor „Premium“, în care pasagerii se bucură de facilități suplimentare, sunt o dovadă clară a faptului că tot mai mulți oameni sunt gata să plătească mai mult, dacă astfel obțin servicii superioare.

Pentru juriu, a reprezentat o misiune foarte grea să diferențieze companiile de pe primele locuri.

O premieră, statistic aproape imposibilă, s-a înregistrat pentru locul al treilea.

Rombus Transport (companie membră a grupului Eurolines) şi R.A.T. Braşov au obținut același număr de puncte, împărțind astfel premiul al III-lea.

Pe a treia poziție, la egalitate de puncte, s-au clasat două companii: Rombus Transport (membră a grupului Eurolines) și Regia Autonomă de Transport Brașov.
Pe a treia poziție, la egalitate de puncte, s-au clasat două companii: Rombus Transport (membră a grupului Eurolines) și Regia Autonomă de Transport Brașov

Pentru Rombus Transport discutăm de o reconfirmare a calității serviciului de transport prestat. „Obsesia pentru client“ se află la baza deciziilor luate în interiorul companiei și, în acest sens, merită subliniate achiziționarea noilor autocare ce oferă clase diferențiate de confort, precum și sistemul pus la punct pentru soluționarea reclamațiilor. Relația cu clienții atinge un nou nivel, Rombus Transport fiind gata să își asume eventualele neplăceri cauzate călătorilor și să le „răspundă“ prin pachete (ce pot îmbrăca diferite forme) menite să repare situația. Discutăm de un buget financiar alocat anual de către companie în această direcție și, astfel, clienții nemulțumiți se transformă în adevărați „suporteri“.

Premiul pentru popularitate a fost oferit directorului companiei R.A.T. Brașov, Cristian Radu, de către Magda Peșu, director general Anadolu Automobil Rom

Pe lângă premiul al treilea, R.A.T. Braşov și-a adjudecat și Premiul pentru Popularitate, obţinând cele mai multe voturi din partea publicului. Iar acest aspect vorbește cel mai bine despre conceptul pus la punct de către transportatorul brașovean. Regia Autonomă de Transport Brașov și-a asumat faptul că un transport de calitate înseamnă plasarea călătorului pe primul plan – respectarea unui grafic precis de circulație, terminale moderne la ieșirile/intrările importante din municipiu, wi-fi în toate mijloacele de transport sunt câteva elemente care vorbesc despre realizările R.A.T. Brașov.

Înnoirea flotei de autobuze precum și implementarea unui sistem modern de taxare fac parte din planurile de dezvoltare pentru acest an.

Există un aspect pentru care toți candidații la concursul RPTCY de anul acesta au fost apreciați – curajul de a fi diferiți. Chiar dacă acest lucru presupune eforturi suplimentare și dislocarea unor resurse financiare suplimentare, candidații pun accent zi de zi pe conceptul serviciilor de excelență, pe un nivel de calitate care să devină principalul argument pentru fidelizarea clienților.

Gala Premiilor de Transport a avut loc vineri, 28 martie, la Târgu Mureş (Hotel President).

Concursul RPTCY îşi propune să premieze companiile al căror management, profesionalism şi imagine reprezintă un exemplu pentru lumea transporturilor rutiere de călători din România.

Desemnarea câştigătorilor acestei competiţii a avut la bază, pe de o parte, votul cititorilor Ziua Cargo, cu o pondere de 50% şi, pe de altă parte, votul juriului, care a analizat companiile participante pe baza unui dosar, completat de fiecare finalist în parte. Votul juriului are, de asemenea, o pondere de 50%.

Juriul concursului a fost alcătuit din reprezentanţi ai autorităţilor, specialişti şi asociaţii patronale: Florin Iordache – Autoritatea Rutieră Română, Gabriel Ştefănescu – Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Virgil Radu – Registrul Auto Român, comisar şef Florin Pană – Poliţia Rutieră, Călin Tăut – PwC Romania, Ştefan Ichim – Marsh, Paul Cranja – Autogari.RO, Eugen Costan – COTAR, Doru Marian Crăc – FORT, Lorena Sandu – UNTRR, Dănuț Viorel Voinea – URTP, Radu Borcescu – Ziua Cargo.

Printre criteriile care au fost luate în considerare de către juriu sunt: imaginea globală a companiei; calitatea dosarului şi a documentelor de sprijin; viziunea de viitor a companiei şi a directorului; managementul de resurse umane; managementul flotei; implicarea companiei în apărarea intereselor breslei.

Pasagerii sunt pregătiți să plătească mai mult, dacă astfel au acces la servicii cu o calitate superioară.

Dosarul Tabita Tour, realizat pentru concursul RPTCY, este disponibil pe ziuacargo.ro – secțiunea „Evenimente“.

Oana Stoenescu, director vânzări Garanti Leasing, a înmânat premiul pentru stabilitate financiară directorului general Tabita Tour

Ioan Sighiartău, director general Tabita Tour:

„Am intrat în această competiție încrezători, la fel cum, probabil, au intrat și ceilalți competitori. Știam cu cine concurăm și cât de serioasă este această competiție, așa că am tratat cu maximă seriozitate modul nostru de prezentare. Cu toate acestea, faptul că am obținut patru premii din șapte ne-a depășit așteptările. Titlul de Transportatorul de Pasageri al Anului 2015 și cele trei premii speciale obținute au venit ca o confirmare a faptului că investițiile sunt garantul unui business de succes. Să fim pe poziție de top pe piață, la nivel național, a fost unul dintre principalele vise atunci când am înființat această companie. Dacă în urmă cu 13 ani părea un obiectiv îndrăzneț, iată că acum am reușit să ne îndeplinim acest vis. Nu vrem să ne oprim aici. Suntem hotărâți să impresionăm, ani la rând de acum încolo, printr-o evoluție constantă și servicii de excelență.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.