RTCY 2015. ASEXPRESS: În permanentă dezvoltare

Faţă de ediţia de anul trecut a Romanian Transport Company of the Year, compania lugojeană Asexpress nu a bătut pasul pe loc, întărindu-şi poziţia în piaţă şi profitând de oportunităţile ivite.

Privind din afară, Asexpress este o companie atipică, care face transport naţional aşa cum puţini mai fac, dar începe să îşi „arunce ochii“ şi peste gard, în Europa.

Hiper-specializare

Condusă de Ady Szabo, un „haiduc modern”, compania a fost pusă pe picioare în 1993 și efectuează un transport de nişă – temperatură controlată, specializându-se în mare măsură pe transportul la cârlige. De curând a fost inaugurată şi o staţie ITP în curtea proprie, ce completează zona de reparaţii tahografe, piese de schimb şi service.

„Alături de acestea, vrem să mai facem o spălătorie, un atelier de strung pentru construcţia anumitor repere, precum şi o magazie de piese. În ceea ce priveşte transportul, din acest an tratăm mai serios internaţionalul, mai exact Bulgaria, Grecia, Italia şi Spania, acolo unde ne solicită clienții. Pe lângă cârlige, oferim şi bi-temperatură, tri-temperatură sau podea“, a precizat Ady Szabo, director general Asexpress.

Deşi transportul frigorific reprezintă un segment de nișă, ceea ce face Asexpress este cu atât mai specializat. „Am încercat să ne specializăm pe acest tip de transport (cârlige) cât mai mult şi mai bine pentru că are un potențial ridicat de a crea parteneriate pe termen lung. Este greu şi pentru transportator, dar şi pentru client să găsească un partener specializat fix pe ce are nevoie. Piaţa are un potenţial mare, în principal datorită retailerilor care sosesc în România, iar noi încercăm şi reuşim să ne pliem pe cererile lor“, a explicat directorul general Asexpress.

Compania dispune de un parc propriu de 35 de camionete şi 20 de camioane de 20 t, însă a dezvoltat colaborări și cu alte firme de transport, gestionând astfel o flotă totală de 80 – 100 de camioane de 20 t.

Ady Szabo, director general Asexpress

„Am dezvoltat şi partea de expediţie, căutând mici transportatori, pe care i-am specializat, cărora le-am oferit un tarif bun şi pe care îi plătim la timp. Acest tip de colaborare a devenit un model de business pentru transportatorii din România“, a spus Ady Szabo. Compania acoperă cu succes şi segmentul de distribuţie, folosind atât camionete de 3,5 t, cât şi de 7,5 t, pentru o flexibilitate crescută.

Investiţii şi dezvoltare

„La acest tip de transport nu-ţi poţi permite să rămâi cu marfa în drum, de aceea avem nevoie de service și piese de cea mai bună calitate, la fel şi în ceea ce priveşte anvelopele. Astfel, am şi pus bazele depozitului propriu de piese şi dorim să achiziţionăm un service mobil“, a precizat Ady Szabo.

Totodată, la solicitarea clienților, compania va extinde activitatea de distribuţie în jurul Clujului şi în jurul Bucureştiului.

„Flota la care ne gândim pentru acest proiect este de 10-15 camionete pentru capitală şi 10 pentru Cluj”, a conchis directorul general Asexpress.

Ady Szabo, director general Asexpres:

„Nu ne-am dus către alte ţări mai «fierbinţi» din Europa pentru că vesticii sunt încă ostili la adresa românilor. Maşinile se prezintă mai bine tehnic după un drum în Europa, mulţumită infrastructurii, dar cu cât camionul este mai departe de baza firmei, cu atât este mai mic nivelul de control pe care îl ai. Oricum, pentru a ne feri de evenimente neplăcute, intenţionăm să achiziţionăm câteva maşini noi, pe care să ne bazăm pe distanţele mai lungi.“

„Pe această nişă este greu să ai mărfuri de 20 t la fiecare transport, dar prin specializarea noastră şi prin folosirea de semiremorci cu tri-temperatură, putem să transportăm în același timp atât marfă congelată, cât şi proaspătă sau ambientală.“

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.