RTCY 2018: Provocarea noilor modele

Concursul Romanian Transport Company of the Year (RTCY) a ajuns la cea de-a noua ediție, marcând o nouă etapă de dezvoltare pentru piața de profil.

An de an discutăm despre schimbările care au loc în transporturi, iar concursul RTCY reprezintă cea mai bună modalitatea de a lua pulsul pieței.

Situația continuă să fie bună și, aparent, cerea de transport este greu de acoperit. Mai mult decât atât, marii expeditori sunt în căutare de noi colaborări cu transportatori din România, aspect care întărește încrederea în dezvoltarea pieței de transport și pentru următorii ani.

Bineînțeles, nu toate aspectele sunt pozitive – modificările legislative la nivel european creează multă îngrijorare, aspect care a temperat semnificativ elanul investițional. De asemenea, lipsa șoferilor afectează întreaga piață și, practic, reprezintă principalul aspect care „reglează” nivelul de dezvoltare a fiecărei firme de transport în parte.

Veniturile șoferilor au crescut tot mai mult și pachete tot mai complexe de motivare și atragere de noi șoferi au fost implementate la nivelul companiilor de transport.

Momentul parteneriatelor

Creșterea cererii de transport aduce stabilitate pentru multe firme de profil și nu puține sunt companiile care folosesc această oportunitate pentru a crea un nou impuls de dezvoltare. Cu alte cuvinte, identifică și dezvoltă colaborări cu acei clienți pe care îi consideră „de cursă lungă”.

Iar această direcție se împletește cu o altă tendință tot mai întâlnită – prima generație de administratori (în general cei care au înființat firma) „învață” să se dea la o parte. Indiferent dacă discutăm de schimbul de generații sau angajarea unei echipe de manageri, aceste companii par să cunoască un nou imbold de dezvoltare.

În ultimii ani, s-a investit tot mai mult în soluții IT pentru monitorizare și control și, de asemenea, încet dar sigur, s-a dezvoltat conceptul de training, cursurile de pregătire fiind destinate tuturor angajaților, și nu doar șoferilor.

La ora actuală, „cifrele” care definesc performanțele firmei și ale angajaților acesteia nu mai sunt doar monitorizate, ci au devenit premisele ce stau la baza deciziilor de îmbunătățire. Totul este evaluat: clienți, curse, șoferi, dispeceri, camioane, anvelope… Astfel, apare și posibilitatea unei specializări profunde. Departamentele companiilor de transport sunt ajustate pentru a răspunde cât mai bine structurilor întâlnite la clienți. Politica investițională este, de asemenea, concentrată pe nevoile precise ale acestora.

Această hiperspecializare creează premisele creșterii profitabilității și întăririi parteneriatelor pe termen lung, însă există și un neajuns – atragerea de noi clienți devine o misiune mai dificilă.

Poate acesta este motivul pentru care întâlnim multe companii care lansează proiecte noi, aparent fără nicio legătură cu activitatea anterioară.

Nișele asigură, în general, tarife superioare, însă profitabilitatea este afectată dacă apar prea mulți km parcurși pe gol și/sau respectiva industrie cunoaște fluctuații pronunțate. Găsirea simbiozelor între mai multe nișe ar putea duce afacerea la un nivel superior. La acest capitol, o atenție specială trebuie acordată și inovațiilor tehnice, lansate cu o viteză tot mai accelerată de către producătorii de vehicule comerciale.

Votați compania de transport a anului, accesând www.ziuacargo.ro.

Finaliști Romanian Transport Company of the Year 2018 – Hankook: Asexpress, H.Essers, Ilonbob, Licurici Impex, Logistic E. van Wijk, Tramar, Vectra International.

Concursul RTCY a ajuns la cea de-a noua ediție.

Câștigătorii edițiilor precedente sunt:

2010 – Com Divers Auto Ro

2011 – Edy Spedition

2012 – International Lazăr Company

2013 – Dianthus

2014 – Com Divers Auto Ro

2015 – Vio Trans Grup

2016 – International Lazăr Company

2017 – International Alexander

Gala Ziua Cargo are loc în data de 15 noiembrie, la Club Face, București. Puteți confirma participarea pe www.ziuacargo.ro.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.