RTCY 2020. TN LOGISTIKA SK-RO: Încredere în generația tânără

Formată în interiorul unui grup mare, cu rădăcini în Italia, TN Logistika SK-RO și-a început activitatea în 2013, pornind de la 2 camioane și ajungând, în prezent la 52 de unități. Iar Grupul Torello, ca entitate principală, pune la dispoziția companiei din România clienții, cel mai important fiind o companie de comerț online la nivel mondial.

Criza generată de coronavirus a amânat, poate, câteva dintre planurile operatorului, dar, după cum ne povestește Eduard Florea, director general TN Logistika SK-RO, activitatea continuă pe un trend pozitiv. „Chiar dacă a fost greu, în această perioadă am învățat foarte multe lucruri, cum să ne comportăm, cum să reacționăm în situații de criză… Eu zic că, pentru noi, criza asta a avut mai mute părți pozitive decât negative, din punct de vedere educațional și relațional, al oamenilor de business, fiind un alt moment de maturizare accelerată”.

Dar, într-o anumită măsură, situația pieței a adus la suprafață și anumite avantaje. „Nu ne-am bucurat de dificultățile celorlalți, dar am profitat de faptul că s-a creat un plus de forță de muncă pe piață”, spune Eduard Florea, precizând că, în martie, compania a trebuit să angajeze foarte mulți șoferi, pentru că s-a schimbat metodologia de lucru pe clientul principal, chiar dacă pe aceeași flotă, de 52 de camioane. La momentul de față, putem discuta despre o dublare a numărului de șoferi, 46 de camioane fiind cu echipaje și aproximativ 100 de șoferi în permanență în curse. Inevitabil, acest lucru se leagă și de productivitate; clientul cere o anumită specificitate a ansamblului, dar, automat, vine cu plus-valoare, iar rata de profit crește semnificativ.

Cu șoferii, 90% se comunică prin intermediul aplicației puse la dispoziție de către client, prin e-mail în special, dar și voce. Șoferii au un program pe care îl primesc de la începutul săptămânii și care se actualizează în timp real, semnalând orice modificare. Sistemul este intuitiv și s-a actualizat, în ultima perioadă, introducându-se aproape peste tot codul de bare, la încărcări și descărcări, iar interacțiunea umană este redusă din ce în ce mai mult.

Șoferii trec prin traininguri regulate și și-au asumat partea de siguranță, pe de o parte din cadrul companiei TN Logistika, pe de altă parte de la client, care realizează, la rândul său, sesiuni de pregătire cu fiecare șofer nou.

Firma continuă să asigure servicii de dispecerat pentru toți șoferii români angajați în cadrul grupului, atât în Italia, cât și în Slovacia, iar, pe dispeceratul de noapte, are, la momentul de față, în pregătire încă doi tineri, pentru extinderea echipei. „Nu avem probleme în a ne găsi personal, cred în tineri și, în 90% dintre cazuri, angajez tineri fără experiență, care, foarte probabil, își regăsesc primul loc de muncă la noi, venind direct de pe băncile școlii. Nu întotdeauna experiența face diferența. Voința, inteligenta pot schimba mult mai multe, cu suportul nostru, al celor care avem experiență. Am interacțiuni foarte dese cu mediul academic și este uimitor câți tineri care urmează cursurile unor facultăți și-ar dori să poată să lucreze în domeniul transporturilor”.

Lucrurile sunt în evoluție firească

„Performanțele sistemelor pe care le folosim sunt mult upgradate față de ceea ce utilizam anul trecut. Dacă, la vremea respectivă, ne puneam în plan să sincronizăm platformele cu care lucrăm, baza de date, sistemul de urmărire GPS și platforma clientului principal, acum acestea au devenit un tot unitar. Transmiterea de date între cele 3 sisteme se face în mod automat, la fel și transmiterea către utilizatorul final – conducătorul auto are claritate în activitatea desfășurată, iar controlul și eficiența sunt cu mult peste ceea ce aveam anul trecut, pe vremea asta. Iar acest lucru ne ușurează foarte mult munca”, subliniază directorul general TN Logistika SK-RO.

Eduard Florea, director general TN Logistika SK-RO: „Media lunară parcursă este de 18-19.000 km per camion, cu doi șoferi eficienți, pentru un client eficient. Kilometrii la gol sunt zero, timpii morți la fel. Nu este strict meritul nostru, ci al sistemului în care lucrăm cu clientul.”

În afara eliminării greșelilor și a reducerii timpului alocat de către un dispecer fiecărui camion, prin integrarea sistemelor IT, se urmărește eficientizarea activității și eliminarea costurilor inutile. Lucrurile trebuie analizate până la cel mai mic detaliu, inclusiv din punctul de vedere al alimentării cu combustibil.

„Încercăm să alimentăm în propriile parcări ale grupului în Europa, unde carburantul are un preț mult mai scăzut. Rețeaua este foarte bine dezvoltată pe teritoriul Italiei, pentru că acolo este baza, și pe măsură ce se dezvoltă punctele de lucru ale grupului pe teritoriul Europei, vor apărea tot mai multe parcări, în diferite țări. Iar acolo unde nu există astfel de parcări, încercăm să descoperim cele mai eficiente soluții de alimentare cu putință”, a spus Eduard Florea.

Stabilitatea contează

Directorul general al TN Logistika SK-RO precizează că, în ultima perioadă, compania a crescut salariile șoferilor. Calitatea și cantitatea sunt în concordanță, adică dacă dorești să ai niște șoferi de valoare, corecți, trebuie să îi plătești în consecință.

Eduard Florea nu consideră că merită să „faci economie” plătind mai puțin un șofer de calitate îndoielnică și care, pe termen mediu și lung, îți creează pierderi mai mari decât ai fi plătit la adevărata valoare un profesionist în adevăratul sens al cuvântului. Și în zona de TESA au crescut salariile cu aproximativ 20%.

„În ultima perioadă, conducătorii auto nu caută doar o diurnă mare, ci și seriozitate și continuitate. Au început să își schimbe optica, mai ales în contextul în care s-a schimbat puțin și generația, iar acum șoferii știu să se folosească de resursele internetului, verifică firmele, consultă recenzii”, a arătat Eduard Florea.

Prezent… și viitor

„Dacă noi, pe România, din mai multe motive cumulate, COVID-19, PM 1 etc., am blocat puțin dezvoltarea din punct de vedere al mijloacelor de transport, entitatea din Italia își înnoiește și extinde, în continuare, flota. Ultimele achiziții au fost de aproximativ 200 de camioane, înmatriculate pe teritoriul Italiei. Sucursalele din Estul Europei au preferat, la rândul lor, să rămână în expectativă. În primele zile ale lui 2021, urmează a se livra niște camioane și pe Slovacia. Dar, din tatonările pe care le avem cu diferiți dealeri, în mod cert, investiții în camioane se vor face, până la 1 martie anul viitor, și pe România, din estimările mele, între 30 și 50 de unități. Practic, se va dubla flota”, a declarat Eduard Florea.

De asemenea, TN Logistika SK-RO are în vedere dezvoltarea unui punct logistic, la Pitești, un proiect care include spații de 10-12.000 mp, de depozitare, antrepozitare, distribuție locală și regională, în domeniul automotive.

„Pentru restul de proiecte, suntem în expectativă, iar părerea mea este că marile decizii se vor lua atunci când se vor liniști lucrurile, în urma celui de-al doilea val al pandemiei. Oamenii încă așteaptă să vadă repercusiunile, pentru că, din punct de vedere economic, cu toții am fost afectați, la nivel global. Nu este suficient că eu, ca entitate, încă respir bine. Dacă cei din jurul meu au probleme, automat nu mai pot interacționa cu ei”.

Eduard Florea, director general TN Logistika SK-RO: „Anul trecut, grupul Torello a finalizat reînnoirea flotei de remorci frigorifice, care era puțin învechită. Acum, dacă lucrurile vor decurge normal, prima la rând la reînnoire ar fi flota companiei din România, care are o medie de vârstă de aproximativ 4 ani.”

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.