RTCY 2024. INTERNATIONAL LAZĂR COMPANY: Calea spre succes

International Lazăr Company este o companie de logistică și transport cu ștate vechi în competiția Romanian Transport Company of the Year, fiind câștigătoare a edițiilor din 2012, 2016 și 2020.

Compania înființată, în 1994, de către Ion Lazăr a debutat pe piață făcând comerț cu piese de schimb pentru camioane autohtone, dar și cu activitatea de transport pentru distribuție la nivel local. După 30 de ani, compania oferă atât servicii de transport național și internațional, transport agabaritic, transport frigorific, transport intermodal, cât și servicii de logistică, iar veniturile totale estimate ale grupului, în 2023, au fost de 73 de milioane de euro.

Mai mult decât o companie de transport

În momentul de față, Internațional Lazăr Company, firmă cu 100% capital românesc, operează una dintre cele mai cuprinzătoare flote de vehicule comerciale din România, ce totalizează 1.055 de unități de transport. Discutăm despre 415 capete tractor, 566 de semiremorci și 74 de vehicule între 1,5 și 12 t, atât proprii, cât și ale subcontractorilor. Întreținerea și reparațiile vehiculelor se execută în service-ul propriu, iar inspecțiile tehnice periodice sunt realizate în stația proprie ITP, omologată RAR.

Totodată, au fost dezvoltate centre de operațiuni în mai multe regiuni din țară: Sud-Muntenia (Pitești și București), Est (Buzău), Centru (Deva), Vest (Timișoara) și Nord-Vest (Zalău). În ceea ce privește experiența în transport, aceasta este una vastă, destinațiile spre care se efectuează curse fiind: Bulgaria, Benelux, Cehia, Croația, Franța, Germania, Iran, Italia, Marea Britanie, Maroc, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Turcia și Ungaria.

Internațional Lazăr Company este mai mult decât o companie de transport, iar echipa este una dedicată și ambițioasă, fiind construită după nevoile tot mai complexe de competență pe care le are mediul economic actual. Scopul este dezvoltarea și realizarea de lucruri durabile, alături de partenerii săi.

De-a lungul vremii, ritmul de creștere a fost unul remarcabil, bazat pe munca în echipă, pe profesionalism, responsabilitate, viziune, adaptabilitate și, mai ales, pe servicii de calitate oferite clienților. Aceste valori sunt cele pe care compania le promovează și dorește să le ducă mai departe, în relația și în proiectele realizate alături de partenerii săi.

Dezvoltarea logistică

După consolidarea transportului, a urmat dezvoltarea serviciilor logistice, printr-un depozit în Bascov, județul Argeș, aflat la 200 m de intersecția Autostrăzii A1 București-Pitești cu DN7 Pitești-Rm. Vâlcea-Sibiu, cu o suprafață de 8.300 mp. O investiție de 4 milioane de euro într-un depozit modern, construit pentru a satisface o gamă variată de cerințe.

Depozitul destinat materialelor grele, cu o suprafață de 6.200 mp, situat în incinta BAT Bascov, este, probabil, unicat în România. Structura construcției este integral metalică, detașabilă, având o podea de beton cu rezistența de 40 t/mp, cale ferată proprie (287 m) și două poduri rulante, ce au capacitatea de 20 t și deschiderea de 23 m, respectiv 32 t, cu deschidere de 34 m. Investiția, în valoare de 3,4 milioane de euro, a fost finalizată în decembrie 2011.

În 2012, a fost construită o nouă hală de producție și depozitare, cu suprafața de 19.000 mp și 5 rampe, în continuarea depozitului de logistică Bascov, pentru a facilita accesul la rețeaua națională de transport rutier și feroviar. Parcul logistic a fost extins cu încă 13.000 mp, în 2015, în prezent fiind închiriat, pentru activități de producție.

În 2017, a demarat construcția halei de la Găești, jud. Dâmbovița, cu suprafața de 5.000 mp, fiind, în prezent, închiriată producției de componente pentru Arctic Găești.

Mai departe, în octombrie 2017, au început lucrările pentru construcția unui terminal de cale ferata industrială, în lungime de 900 m, proiect în valoare de 700.000 de euro, iar, în august 2018, s-a demarat proiectul, în parteneriat cu ML Logistic Parks, care presupunea construcția unui depozit cu suprafața de 16.730 mp, pentru activități de producție și depozitare. Valoarea proiectului depășește 8 milioane de euro.

În 2021, Lazăr Real Estate a construit un depozit built-to-suit, de 23.000 mp, pentru Corteva Agriscience, o investiție de 15 milioane de euro. Depozitul este situat strategic, în satul Șindrilița, la 6 km distanță de fabrica de producție Corteva și la 14 km de Centura București, beneficiind de un acces facil către regiunile Muntenia, Dobrogea și Moldova, cele mai dezvoltate din punct de vedere al activității agricole.

În 2022, ca răspuns la dinamicitatea sectorului logistic, dar și la cererea consumatorilor, din perioada 2020-2021, a fost accelerat procesul de extindere a depozitului din București cu încă 15.000 mp.

La început de 2023, International Lazăr Company a achiziționat un depozit logistic, în Bradu, jud. Argeș, cu o suprafață de 27.000 mp, din care 2.000 mp birouri, pretabil atât pentru depozitare, cât și pentru producție, cu acces din DN65, care leagă Pitești de Slatina și Craiova, la doar 2 km de intersecția cu Autostrada A1 Pitești-București.

Utilaje și echipamente

Grupul de companii Lazăr dispune de o gamă variată de echipamente pentru construcții, amenajare terasamente și extracție a pietrișului și nisipului, începând de la buldoexcavatoare, continuând cu excavatoare pe șenile, excavatoare pe roți, buldozere, dumpere, încărcătoare frontale, dragline, cilindre compactoare, Manitou, trailere, autobasculante, vehicule de transport beton și automacarale.

Soluții de ultimă generație

Începand cu 2018, compania a lansat un proiect informatic integrat avansat, în colaborare cu Windsoft, destinat optimizării și integrării fluxurilor informaționale și operaționale ale activităților specifice de transport și logistică. Acest proiect a inclus implementarea unor soluții complete, care facilitează o coordonare eficientă și automatizată între diversele procese ale companiei, contribuind la creșterea performanței și a transparenței operaționale.

Pentru managementul flotei, compania utilizează tehnologii de ultimă generație oferite de Transics-ZF, prin intermediul sistemelor dedicate Tx-Sky. Aceste computere de bord sunt instalate pe întreaga flotă și sunt complet integrate atât cu sistemul ERP WindNet, cât și cu platforma de vizibilitate în timp real Shippeo, oferind o vizibilitate detaliată asupra întregului proces de transport. Aceste soluții tehnologice permit monitorizarea în timp real a consumului de combustibil, a vitezei și a comportamentului șoferilor, sprijinind, astfel, inițiativele de reducere a amprentei de carbon, în contextul angajamentului companiei pentru un transport mai eficient și mai sustenabil.

Instalarea, gestionarea, întreținerea și service-ul echipamentelor GPS sunt efectuate intern de către departamentul IT & GPS al companiei, asigurându-se astfel o supraveghere constantă și o intervenție rapidă, în cazul eventualelor necesități de ajustare sau reparație. Acest model integrat de gestionare a flotei contribuie substanțial la reducerea timpilor de nefuncționare, optimizarea rutelor și creșterea productivității.

Planuri 

„Ne propunem să facem un pas strategic important spre transportul intermodal, integrând noi soluții de mobilitate prin combinații de transport rutier și maritim, cât și feroviar și maritim”, spune Cătălin Lazăr, director comercial International Lazăr Company. „Această tranziție are ca scop crearea unui sistem de transport flexibil și sustenabil, menit să răspundă provocărilor actuale ale pieței și să deschidă noi oportunități de transport pe distanțe lungi și transfrontaliere. În sprijinul acestui obiectiv, am efectuat, deja, teste de succes alături de un client important, confirmând eficiența și fiabilitatea acestui model de transport intermodal, atât în termeni de timpi de livrare, cât și în optimizarea costurilor.”

Pe de altă parte, compania se pregătește activ pentru viitoarele oportunități de integrare a terminalului feroviar de 900 de metri din Bascov, care va reprezenta un pilon central în extinderea rețelei sale de transport intermodal. Acest terminal va facilita tranziția rapidă și eficientă între transportul feroviar și rutier, permițând transportul de mărfuri în volume mari și contribuind la reducerea timpilor de tranzit.

În plus, nu este neglijată nici digitalizarea completă a operațiunilor, și nici optimizarea rutelor și reducerea consumului de combustibil, compania aliniindu-se la obiectivele globale de decarbonizare.

Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.