Șapte companii au intrat în finala din acest an a concursului Romanian Transport Company of the Year 2025.

Sunt șapte modele de business diferite, care arată nivelul și direcțiile pe care le ia transportul românesc, în această perioadă.
Celebrul film western din 1960 spune povestea a șapte pistolari talentați, rapizi și cu o țintă perfectă… iar acestea sunt și atuuri pe care se bazează tot mai mult zona de top a business-ului de transport românesc. Astăzi, nu mai discutăm de un model clasic și nici de sectoare accesate cu predilecție. Indiferent că este vorba despre transport național, internațional sau pe comunitate, firmele de transport românești reușesc să realizeze performanță. Iar specializarea atinge noi cote, nu doar prin țintirea unor anumite segmente, ci inclusiv prin țintirea unor clienți. Astfel, se poate ajunge la un nivel de acoperire a nevoilor respectivilor clienți și, implicit, o calitate a serviciului de transport ce permite nu doar asigurarea unor tarife semnificativ superioare mediei pieței, dar și negocierea mai facilă, pentru acoperirea eventualelor creșteri de costuri.
Companiile de top își aleg cu grijă direcțiile de dezvoltare și reușesc să crească rapid, în ciuda mediului de afaceri volatil.
Putem observa, de asemenea, numeroasele oportunități tehnologice, iar automatizările asigurate de soft-urile specializate pentru acest domeniu sunt utilizate din plin, pentru a asigura acuratețea operațională, dar și o comunicare și un nivel de transparență față de clienți greu de atins cu câțiva ani în urmă.
Apar de asemenea oportunități importante de a dezvolta relații în afara spațiului UE – direcție deja țintită și confirmată inclusiv de către companii aflate în această competiție.
Și camioanele electrice încep să își facă loc, creând noi linii de business, dar și o bază experimentală pentru o viitoare dezvoltare rapidă, atunci când piața va solicita acest tip de transport la scară largă.
Colaborările pe orizontală și dezvoltarea unor forme de subcontractare cu alte firme de transport constituie, în continuare, un model utilizat cu succes de unele companii de transport – model care pare să cunoască o dezvoltare în această perioadă. Iar atunci când discutăm de flote „captive”, utilizate în exclusivitate, putem observa o balanță tot mai echilibrată. Pe un taler, avem proiectarea unui cadru operațional și nivel tarifar care să asigure costuri optimizate pentru subcontractori și venituri care să permită dezvoltarea. Pe celălalt taler, avem pretențiile tot mai ridicate privind calitatea serviciului și respectarea unor reguli tot mai stricte.
Pe partea de tehnologie, aparent intrăm într-o nouă perioadă de evoluție rapidă, care implică noi forme de automatizare și, chiar, AI. Unul dintre principalele scopuri este utilizarea optimă a timpului angajaților, care vor putea gestiona mai multă activitate cu ajutorul noilor generații de softuri.
Totuși, putem observa, în continuare, că o comunicare corectă și respectarea angajamentelor față de clienți, dar și față de propriii angajați rămân elemente-cheie, care constituie, încă, un important avantaj competitiv.
Din păcate, acest lucru se întâmplă pentru că piața (în mare parte) se confruntă în continuare cu probleme de integritate și responsabilitate. Iar acest aspect reprezintă principalul pericol care stă în calea dezvoltării coerente a sectorului de transport din România în viitor.
Vă invităm să votați compania favorită din finala concursului RTCY 2025, aflat la a 15-a ediție.
Câștigătorii vor fi premiați în cadrul Galei ZIUA CARGO, ce va avea loc pe 20 noiembrie, la București.
Votează Transportatorul Anului 2025, AICI:
Express Euroscan
International Lazăr Company
Kreiss Transport & Logistics
MLK Trans
Oprean
Transcom
Tuțu Trans
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro














