RTCY: Trofeele „Echipamentul Anului în România – 2015“ au plecat către Toyota

Cu ocazia Galei Ziua Cargo, desfăşurate la Willbrook Platinum Business & Convention Center (Bucureşti), au fost decernate, în prezenţa a peste 350 de specialişti din domeniile de transport şi logistică, în premieră, trofeele „Echipamentul Anului în România“ pentru categoriile TRANSPALETĂ ELECTRICĂ, STIVUITOR şi REACH TRUCK.

Câştigătoarele anului 2015 au fost BT LEVIO LPE 200, TOYOTA TRAIGO 48 şi BT REFLEX RRE160, distribuite de Toyota Material Handling Romania.

Punctajele acordate de juriu echipamentelor din concurs au fost extrem de echilibrate, diferenţa care a aşezat echipamentele Toyota pe primul loc fiind una deosebit de mică, în special la categoria REACH TRUCK.

Echipamentele aflate în concurs în 2015 au fost (în ordine alfabetică): DOOSAN (distribuite în România de Rădăcini Equipment), JUNGHEINRICH (distribuite în România Wylze Logistik), STILL (distribuite în România de Still Motostivuitoare) şi TOYOTA (distribuite în România de Toyota Material Handling Romania).

Mai mult decât o competiţie, concursul „Echipamentul Anului în România“ a scos în evidenţă importanţa pe care furnizorii de echipamente o acordă beneficiarilor lor, oferind soluţii inovative care ţin cont de nevoile reale ale clienţilor. La fel de atent este abordat și segmentul de service, care a avut un cuvânt important de spus în rezultatul final al concursului.

Vă reamintim, competiţia Echipamentul Anului în România are ca partener Asociaţia Română de Logistică (ARILOG), iar din juriu fac parte reprezentanţi ai unor companii ce beneficiază de un know-how indiscutabil: Antalis, CEVA Logistics, Coca Cola, Dacia Grup Renault România, Delamode, FM Logistic, Gebrüder Weiss, GTI Logistic, H. Essers, KLG, Kuehne + Nagel, Lagermax AED, ND Logistics România, OTZ, Schenker Romtrans şi XPO Logistics.

Membrii juriului au realizat teste în depozitele proprii şi au punctat, pe baza unei grile, fiecare echipament. În evaluare au fost avute în vedere două criterii principale:

  1. Productivitatea/Plus valoarea pe care echipamentul o aduce companiei
  2. Total Cost of Ownership (TCO).

Elemente de măsurare a plus valorii…

Pentru primul criteriu, au existat o serie de subcriterii (punctate de la 1 la 10), care au stat la baza stabilirii punctajului pe care echipamentele le-au primit pentru plusul de valoare adus companiei:

– Eficienţă energetică

– Viteză şi caracteristici privind acceleraţia

– Caracteristici de frânare

– Siguranţă

– Intrarea şi ieşirea în/din echipament

– Ergonomie

– Elemente hidraulice şi de absorbţie a şocurilor

– Uşurinţă în conducere

– Vizibilitate

– Versatilitate

– Calitatea execuţiei echipamentului (materiale, finisaje)

– Sustenabilitate

– Un criteriu subiectiv – opţiunea stivuitoristului privind echipamentul care i-a plăcut cel mai mult.

… şi TCO

În acelaşi timp, pentru calculul TCO, reprezentanţii juriului au solicitat furnizorilor de echipamente înscrişi în concurs o ofertă de închiriere pe termen lung, care a inclus full service.

Cum arată însă echipamentele care au câştigat ediţia 2015 a concursului Echipamentul Anului în România?

BT Levio LPE 200

BT Levio este un echipament inovator, compact, pentru maximum de manevrabilitate în spaţii înguste de operare şi vizibilitate perfectă de jur împrejur. LPE200 poate dezvolta o viteză maximă de 10 km/h, viteză care se reduce automat la virare sau atunci când braţele laterale de protecţie sunt coborâte şi când platforma este ridicată. Vitezele sunt programabile, putând fi programate 6 valori diferite, în funcţie de modul şi de direcţia de deplasare. În plus, echipamentul dispune de pornire şi oprire asistată în rampă, precum şi de opţiunea Click-2-Creep, pentru manevrarea în spaţii extrem de aglomerate.

BT Levio LPE 200 este dotat cu un motor puternic, de curent alternativ, fix (nu se roteşte cu roata de direcţie), precum şi de contacte Micro Quadlock Systems şi carcasă din High-tech XENOY. Sistemul automat de ajustare a presiunii pe roata de tracţiune BT Powertrack oferă o presiune optimă în orice situaţie, aderenţă maximă, uzură minimă a roţii de tracţiune, precum şi o stabilitate excelentă cu şi fără sarcină pe furci. În acelaşi timp, roţile de sprijin se rotesc în interiorul şasiului, protejând picioarele operatorului, iar şasiul compact implică o vizibilitate excelentă a furcilor şi de jur împrejur. Dimensiunile echipamentului sunt (L x l x h) – 666 x 730 x 780 mm.

Accesul prin PIN Code previne operarea neautorizată, servind, în acelaşi timp, la programarea parametrilor de funcţionare pentru fiecare operator. De asemenea, poate fi setată oprirea automată a transpaletei, după o perioadă ce se poate programa. Înălţimea braţului de comandă este reglabilă, existând 3 variante de lungimi, astfel încât să se potrivească oricărui operator.

BT Levio LPE 200 este ultra silenţios, dispune de platformă rabatabilă pentru operator, cu sistem de preluare a vibraţiilor, iar braţele laterale de protecţie sunt uşor de ridicat şi coborât (one-touch). Bateria este montată pe pat de role şi se poate înlocui rapid prin lateral. Echipamentul poate fi echipat cu baterii standard cu capacităţi de 225 Ah – 400 Ah, respectiv cu baterii Li-Ion cu capacităţi de 100 Ah – 150 Ah.

Toyota Traigo 48

Toyota Traigo 48 este cel mai compact stivuitor de 48-volţi din gama producătorului. Echipamentul este conceput pentru a oferi siguranţă la cel mai înalt nivel. Operatorul, dar şi bunurile, sunt protejaţi în mod activ de cele mai avansate tehnologii şi caracteristici de siguranţă din industrie, inclusiv prin Sistemul de Stabilitate Activă: Toyota SAS.

Toyota Traigo 48 oferă o vizibilitate remarcabilă de jur împrejur, până la vârful furcilor, atât la deplasare cât şi la manipularea sarcinilor de la sol la înălţime. Traigo 48 este echipat cu un catarg triplex, de 4.300 mm, scaun rotativ cu suspensii pentru vizibilitate perfectă la mersul în marşarier şi oglindă retrovizoare panoramică. Şasiul cu 3 roţi este deosebit de agil, având cea mai mică rază de virare: 1.650 mm. Stivuitorul operează la fel de eficient între rafturile din depozit precum lucrează afară, în curte, sau la rampa de încărcare.

Traigo 48 dispune de tehnologie AC2: controler-ul optimizează performanţa ambelor motoare, asigurând o operare constantă, indiferent de greutatea sarcinii, chiar şi când gradul de încărcare al bateriei este scăzut. De asemenea, echipamentul se remarcă printr-o accelerare lină şi rapidă şi o viteză maximă de 16 km/h. Furcile sunt cu amortizare hidraulică, pentru manevrare fără şocuri, au o lungime de 1.200 mm şi sistem de deplasare laterală integrat.

Modelul Toyota Traigo 48 are un exterior robust din oţel, sistem de frânare regenerativ cu discuri umede şi pedală mare de frână şi senzor de şoc pentru o mai bună protecţie a componentelor stivuitorului. Acest stivuitor oferă intervale extinse de service.

Manevrabilitatea electrostivuitorului Toyota Traigo 48 este îmbunătăţită de ecranul multifuncţional, care oferă informaţii cheie, la îndemână. Mini-manetele standard permit controlul lin, fără efort şi precis, asupra mişcărilor de ridicare, coborâre, înclinare şi deplasare laterală a furcilor

Operator Restraint System (ORS) este caracterizat de un scaun cu spătar înalt pentru confort sporit, cu protecţii laterale şi suport lombar. Coloana de direcţie ajustabilă şi sincronizatorul de virare asigură cele mai naturale poziţii de operare. Stivuitorul este echipat cu girofar, lumini de lucru faţă şi spate, avertizor acustic la deplasarea în marşarier şi sistem de control automat al vitezei.

BT REFLEX RRE160

BT REFLEX este primul echipament de stivuit dotat cu motoare de curent alternativ. Acestea oferă viteze şi acceleraţii considerabil îmbunătăţite, în tandem cu sistemul de frânare regenerativă, care contribuie la creşterea autonomiei. Datorită eliminării unui număr considerabil de componente (perii motoare, contactoare, componente hidraulice şi ale sistemului mecanic de frânare), fiabilitatea echipamentului a fost mărită, în timp ce costurile de service au fost reduse semnificativ.

Cabina înclinabilă este o soluţie unică, ce reduce în mod considerabil tensiunea spatelui şi a gâtului operatorului, crescând vizibilitatea şi ajutând la o operare sigură şi eficientă. Deplasarea laterală şi înclinarea furcilor se face acţionând doar căruciorul care susţine furcile, asigurând astfel un control mai fin al mărfii şi ajutând la creşterea autonomiei echipamentului. Toate funcţiile hidraulice sunt asistate electronic.

Sistemul BT Control permite programarea unui număr impresionant de parametri funcţionali pentru a se adapta la operator şi la aplicaţie.

Sistemul de direcţie de 3600 este programabil şi progresiv. Cu cât viteza creşte, cu atât trebuie rotit mai mult de volan pentru a vira. Virarea la 3600 permite o operare mult mai lină şi precisă, fără opriri pentru schimbarea sensului de mers.

Echipamentul BT REFLEX RRE160 dispune de un sistem de frânare programabil şi progresiv, frână de parcare cu aplicare automată – toate pentru o operare la standarde maxime de siguranţă. Frânarea regenerativă a motorului de curent alternativ este dublată de o frână electromagnetică de siguranţă, care se aplică automat când se apasă pedala de frână sau când operatorul părăseşte echipamentul.

Sunt disponibile şi un indicator electronic al înălţimii de ridicare, un pre-selector înălţimi de ridicare şi un sistem hidraulic de amortizare a şocurilor – toate pentru a manipula mărfurile cu maxim de grijă şi precizie.

BT REFLEX are o construcţie modulară ce permite configurări pentru capacităţi nominale de 2.500 kg şi înălţimi de ridicare de peste 12 m.

Categoriile aflate în concurs

TRANSPALETA ELECTRICĂ

– capacitate – 2 t

– cu platformă rabatabilă

– furci de 1.150 mm

– 1 roată pe furci

STIVUITOR ELECTRIC PÂNĂ LA 2 T INCLUSIV

– 48 volți

– catarg triplex cu înclinare faţă/spate

– translaţie laterală

– furci de 1.200 mm

– roţi apropiate spate

– dimensiunea permite accesul în containere

REACH TRUCK

– capacitate 1,6 t

– înălţime de ridicare minim 8 m

– catarg triplex

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.