S-A DESCHIS PTF BORȘ II. Autostrada A3 (România), conectată la M4 (Ungaria)

La începutul lunii septembrie, a fost deschis Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Borș II-Nagykereki, nou construit, precum și primii 5,3 km de autostradă finalizați anul acesta: sectorul Biharia-Borș al Autostrăzii A3 Transilvania, ce face interconectarea cu Autostrada M4 din Ungaria.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, promite să dea, însă, în circulație, până la sfârșitul lui septembrie, și porțiunea de autostradă Iernut-Chețani.

„În această lună, vom da în trafic 25 de kilometri din Autostrada Transilvania. După cei 5,3 kilometri între Biharia și Borș, urmează cei 18 kilometri din secțiunea Iernut-Chețani. Vreau, cu această ocazie, să felicit antreprenorul pentru modul impecabil în care a derulat acest contract”, a declarat ministrul transporturilor.

Noua porțiune de autostradă pornește la nord de Oradea și a fost construită de românii de la Trameco (Selina)-Vahostav-SK-Drumuri Bihor-Drum Asfalt-East Watter Drillings. Contractul, în valoare de circa 145,7 milioane de lei, a fost semnat de CNAIR, în decembrie 2018, cu un termen de 19 luni pentru proiectare și execuție. Lucrările de construire au început în 13 aprilie 2019.

Al 12-lea PTF cu Ungaria

Cât privește PTF Borș II-Nagykereki, este cel de-al 12-lea punct de trecere a frontierei deschis pe relația cu Ungaria. Este construit de partea ungară, la circa 700 de metri pe teritoriul acestei țări, și are 10 benzi pe fiecare sens, intrare și ieșire, respectiv patru pentru autoturisme, două pentru autocare și patru pentru automarfare.

Pentru a deservi non-stop cele 20 de artere, Poliția de Frontieră a suplimentat personalul cu 150 de polițiști de frontieră, aducând acasă angajații bihoreni care au lucrat în alte inspectorate.

PTF Borș II-Nagykereki funcționează zilnic și beneficiază de dotări moderne. Înainte de a ieși din România, de-o parte și de alta a autostrăzii s-au construit două parcări. La ieșirea din țară, în parcare, se efectuează operațiunile de cântărire a automarfarelor și se pot achiziționa vignete.

Selina va construi și tronsonul Chiribiș-Biharia

Constructorul român Selina va realiza și tronsonul 3C2 Chiribiș-Biharia, în lungime de 28,55 kilometri. Contractul a fost semnat pentru 326,5 milioane de lei, iar lucrările vor debuta în primăvară, după proiectare.

Pentru cel de-al treilea tronson al Autostrăzii A3 Transilvania, ce se dezvoltă în județul Bihor, Suplacu de Barcău-Chiribiș, de 26,35 kilometri, urmează să fie lansată licitația.

Încă 30 de kilometri, atribuiți

O asociere de firme românești, Spedition UMB-Tehnostrade-Electromontaj, a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor Nădășelu-Mihăiești (17 km) și Mihăiești-Zimbor (13 km) din Autostrada Transilvania, cu o ofertă de 1,39 miliarde de lei, fără TVA, informează CNAIR.

Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 24 luni pentru execuție a lucrărilor, cu 60 de luni garanție.

Ministrul Bode: niciun tronson blocat

Lucian Bode a arătat că „niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat, în acest moment”. Cât despre situația proiectelor de infrastructură, ministrul a precizat: „În acest moment, sunt în execuție 25 de kilometri de autostradă, mă refer la Tg. Mureș-Ungheni, respectiv Chețani-Câmpia Turzii, avem 30 de kilometri atribuiți și curg cele 10 zile perioadă de contestație, 55 de kilometri au semnate contractele de proiectare și execuție, iar 67 de kilometri se află în procedură de achiziție publică.”

875,5 milioane de euro de la CE, pentru Autostrada Sibiu-Pitești

Comisia Europeană a aprobat alocarea a 875,5 milioane de euro, de la Fondul de Coeziune, pentru construirea primului lot (Sibiu-Boița), de 13,17 kilometri, al Autostrăzii Sibiu-Pitești. Lucrările au început în martie și sunt executate de PORR Construct. Contractul, cu o valoare de 613 milioane de lei, fără TVA, prevede proiectarea în 12 luni și construirea în 3 ani.

Autostrada Sibiu-Pitești va avea 122 de kilometri și va traversa Munții Carpați, asigurând o legătură neîntreruptă de-a lungul României, de la Portul Constanța, până la Vama Nădlac, astfel că va permite o mai bună conectivitate de-a lungul coridorului Rin-Dunăre.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.com

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.