SCANIA: De toate pentru toți

Pentru producătorul scandinav, toamna este una „plină”. Piatra de hotar este lansarea unei game de vehicule comerciale electrice, dar nu au fost neglijați nici iubitorii mirosului de motorină arsă, acestora Scania „dezvăluindu-le” un nou motor V8.

Prin gama nou lansată, de camioane electrice, Scania a bifat o etapă esențială pentru obiectivul său, acela de a fi lider în tranziția către un sistem de transport sustenabil.

Taking charge

Camioanele hibride plug-in de înaltă performanță și cele complet electrice se concentrează, în primă fază, pe aplicațiile urbane, inclusiv pe distribuția către comercianții cu amănuntul. În următorii ani, Scania va continua să-și dezvolte gama de vehicule electrificate pentru toate aplicațiile, inclusiv transportul pe distanțe lungi și construcții.

  • Camionul complet electric Scania, ce dispune de cabine din seria L și P, este echipat cu un pachet de baterii de 165-300 kWh pentru motorul electric de 230 kW, echivalent cu aproximativ 310 CP. Se poate opta pentru cinci sau nouă baterii, acestea din urmă pentru o autonomie de până la 250 km cu o singură încărcare.
Camionul complet electric

Bateriile pot fi încărcate facil cu 130 kW DC, folosind un conector Combined Charging System (CCS). Timpul de încărcare 0-80% este de aproximativ 40 de minute pentru opțiunea cu cinci baterii și de aproximativ 65 de minute pentru opțiunea cu nouă baterii. Între timp, bateriile sunt încărcate continuu, în mișcare, prin recuperarea energiei de frânare.

Scania complet electric (BEV) permite desfășurarea permanentă a activității fără emisii, ceea ce, în curând, ar putea să nu mai fie doar o restricție zonală în multe orașe, devenind, treptat, o cerință normală pentru obținerea contractelor noi, deoarece întreaga omenire depune eforturi pentru asigurarea unui viitor sustenabil. În interiorul orașelor, transporturile silențioase și fără emisii nu sunt necesare doar pentru livrarea mărfurilor la magazine, ci și pentru eliminarea deșeurilor, pentru construcțiile de noi clădiri și pentru lucrările de întreținere a infrastructurii.

Camionul hibrid plug-in
  • Camionul hibrid plug-in Scania (PHEV), pentru care, de asemenea, sunt disponibile cabine din seria L și P, oferă mai multe moduri de conducere. Se poate opta pentru folosirea motorului cu combustie internă pentru a parcurge distanțe mai mari și, apoi, se poate conduce până la 60 km în modul electric, atunci când este necesar. Introducând în această ecuație combustibilul regenerabil, companiile de transport își pot reduce semnificativ impactul asupra mediului.

Deoarece acest tip de camion are și un motor cu combustie, spațiul dedicat bateriilor este mai mic. Cele 3 baterii cu care este echipat oferă o putere instalată de 90 kWh pentru motorul electric de 115 kW. Timpul de încărcare 0-80% este de aproximativ 35 de minute și, pe lângă încărcarea prin recuperarea energiei de frânare, puterea bateriei poate fi completată în timpul încărcării și descărcării. Motorul electric este combinat cu un motor cu combustie de 280-360 CP. Autonomia exclusiv electrică este de 60 km. Ambele tehnologii se bazează pe sistemul modular Scania, cu componente testate în întreaga gamă de camioane Scania.

În plus față de transporturile de marfă generală și de temperatură controlată, e-camioanele pot fi echipate cu caroserii cum ar fi hooklifturi, basculante, betoniere și colectoare deșeuri, precum și pentru servicii de incendiu și salvare. Modul silențios al celor două camioane și accelerația remarcabilă a camionului complet electric (2.200 Nm cuplu) oferă o experiență de conducere diferită și incitantă.

V8 – Când emoțiile întâlnesc logica

Pasionații așteptau de mult această veste. Noul motor V8 de la Scania promite să ofere, încă de la început, o experiență unică pentru șofer. Aici, manevrabilitatea de nivel ridicat coabitează cu performanța, disponibilitatea crescută și eficiența consumului de combustibil. Combinând gama actualizată de motoare cu noua cutie de viteze Opticruise de la Scania, se pot obține economii de până la 6%. Iar sunetul legendar al motorului dezvăluie o putere și o robustețe mai mari ca niciodată.

„Acesta este punctul în care emoția întâlnește logica”, subliniază producătorul. Nu este un motor dedicat activităților banale. Se adresează cu precădere operațiunilor care necesită eficiență, putere și performanță ridicată.

Gama actualizată de motoare ce îndeplinesc normele Euro 6 de pe camioanele V8 este omologată să funcționeze pe combustibili regenerabili. Se poate opta pentru una dintre variantele de putere de 530 CP, 590 CP, 660 CP sau 770 CP. Motorul de 770 CP este cel mai puternic motor de camion produs în scopuri comerciale.

Henrik Henriksson, președinte și CEO Scania: „Anunțăm cu multă mândrie începutul angajamentului de electrificare pe termen lung al Scania. În următorii ani, vom lansa anual vehicule electrice pentru întreaga gamă de produse, iar, în prezent, ne reorganizăm producția în acest scop. O importanță deosebită o are faptul că, în câțiva ani, vom introduce și camioane electrice pentru distanțe lungi, adaptate pentru încărcare rapidă, în timpul perioadelor de odihnă obligatorii de 45 de minute ale șoferilor.”

Pe lângă puterea remarcabilă și impresionantul cuplu, de 3.700 Nm, noua familie de motoare V8 promite și o eficiență semnificativă a consumului. Economiile totale pot ajunge la 6 % sau chiar mai mult – în condițiile potrivite, atunci când noua cutie de viteze G33 este inclusă în grupul motopropulsor. Economiile de combustibil fac o diferență mare, desigur, atât pe termen lung pentru climă, cât și pe moment pentru transportator.

Economiile de combustibil sunt rezultatul unor vaste ajustări fine, a dezvoltării de către inginerii Scania, ce implică tehnologii de perfecționare în premieră pentru motoarele cu ardere internă. Printre acestea, prin intermediul a peste 70 de piese noi, se numără reducerea frecărilor interne, un raport mai mare de compresie, sisteme îmbunătățite de post-tratare și un nou sistem puternic de gestionare a motorului (EMS).

Alexander Vlaskamp, vicepreședinte executiv, director vânzări și marketing Scania: „Un camion tipic de distanțe lungi, din Europa, acoperă aproximativ 150.000 de kilometri pe an. O economie rezonabilă pe piețele în care sunt permise combinații mai lungi și mai grele poate fi de aproape 3.000-4.000 de litri anual, pentru un camion cu noul motor V8 – o realizare extraordinară, din toate punctele de vedere.”

În timp ce viitorul transportului electrificat se află în topul priorităților Scania, lumea depinde, în continuare, de transporturile efectuate cu camioane propulsate de motoare cu ardere internă, de aceea noile motoare puternice V8 joacă un rol atât de important.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.