SCANIA TOP TEAM 2015: Finaliştii din România şi Bulgaria

La jumătatea lunii ianuarie au avut loc finalele naţionale Scania Top Team România şi Bulgaria, la dealerul Scania din Bacău, în urma cărora au fost desemnaţi finaliştii pentru Finala regională Top Team de la Bratislava.

Scania România organizează concursul internaţional Top Team adresat personalului din reţeaua de service Scania, cu scopul de a încuraja şi stimula perfecţionarea profesională a angajaţilor. În cadrul competiţiei, s-au desfăşurat, în paralel, finalele naţionale Scania Top Team România şi Bulgaria, unde 9 echipe (6 din România şi 3 din Bulgaria), fiecare având între 3 şi 5 membri, şi-au demonstrat abilităţile profesionale.

Echipele câștigătoare

Echipa Bucureşti 2 a fost cea care şi-a adjudecat trofeul finalei naţionale din România, după ce şi-a măsurat forţele cu alte 5 echipe. Echipa câştigătoare este formată din Ştefan Isail (căpitan), Cristi Enea, Gabriel Isail, Marian Huţanu şi Daniel Zlate. Locul II au fost câştigat de Bucureşti 1, iar locul III de Sibiu 1.

Echipa din Bulgaria care s-a calificat la finala europeană Top Team este cea din Devnya. Locul II a fost câştigat de echipa din Burgas, iar locul III de cei din Tarnovo. De menţionat că echipele plasate pe primul loc în România şi Bulgaria au câştigat câte un premiu de 750 de euro.

Provocările nu se opresc însă aici pentru angajaţii Scania care au ocupat locul I. Performanţa obţinută în cadrul finalei naţionale le oferă posibilitatea să participe la Finala regională Top Team de la Bratislava, ce va avea loc în martie 2015. Astfel, echipele câştigătoare din finalele regionale, vor participa la Finala mondială, unde premiul este de 50.000 de euro.

Desfăşurarea finalei

Competiţia la nivel naţional s-a desfăşurat într-o singură zi. Echipele au fost formate din angajaţi ai service-urilor Scania şi au avut de înfruntat patru probe practice, care presupun identificarea şi rezolvarea unor defecte ce ţin de toate sistemele care echipează un camion şi o probă teoretică, fiecare probă aducând echipelor participante un maxim de 50 de puncte.

Echipa din Bucureşti care a câştigat finala românească de la Bacău a fost singura care a identificat, la Staţia 4, o problemă la sistemul de frânare pneumatic – un furtun de aer comprimat blocat.

„Eu am pornit în concurs cu gândul să câştigăm. Am făcut tot posibilul să-i motivez şi pe colegi în acest sens şi astfel am câştigat, deşi doi dintre ei au doar trei ani de experienţă în service de camioane. Cred că succesul nostru s-a datorat faptului că am reuşit să ne controlăm cel mai bine emoţiile, pentru că oameni valoroşi erau în toate echipele. Contează şi să te sincronizezi cu ceilalţi, de aceea e concurs pe echipe, şi nu individual. Până la finala de la Bratislava ne propunem să acumulăm cât mai multe cunoştinţe tehnice şi să lucrăm şi la pregătirea psihologică“, a afirmat liderul echipei, Ştefan Isail.

Respectul pentru oameni este una dintre valorile Scania, iar această competiţie pune accentul pe construirea unui climat de muncă sănătos şi sigur, lucru care nu poate să rămână exclusiv între graniţele celor 8 ore de lucru zilnic. Totodată, se doreşte dezvoltarea profesionalismului, orientării către client şi încurajează munca în echipă.

Ştefan Isail, căpitanul echipei câştigătoare:

„Concursul din acest an a fost organizat foarte bine, iar problemele tehnice ale camioanelor au fost din categoria celor pe care le întâlneşti în viaţa de zi cu zi.“

Probele concursului

Staţia 1: Motor

Staţia 2: Şasiu

Staţia 3: Retarder

Staţia 4: Sistem de frânare

Staţia 5: Teorie: 50 de întrebări tehnice.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.