SCANIA TOURING – misiune indeplinita

Noul autocar Scania Touring, carosat in China, a ajuns si in Romania, iar asteptarile au fost confirmate – cel mai mic pret de pe piata si un produs la standarde Scania.

Pastrand proportiile, este usor de comparat strategia Scania, pentru autocare, cu ceea ce a gandit Renault pentru Dacia, la autoturisme. Cel mai mic pret de pe piata si un autovehicul destul de modern pentru a fi acceptat in orice tara europeana. Desigur, succesul pe piata este influentat de numerosi factori, unii dintre ei independenti de constructor, cum ar fi, de exemplu, situatia economica a pietelor pe care incerci sa vinzi, dar Scania, cel putin pana in aceasta faza a proiectului, si-a indeplinit misiunea pe care si-a propus-o.

Calitate europeana

La sfarsitul lunii aprilie, Scania Romania a prezentat presei si clientilor noul autocar Scania Touring. Nu vom insista asupra datelor tehnice, avand in vedere ca am publicat deja, intr-un numar anterior al revistei, un articol de prezentare a noului autocar. Totusi, trebuie mentionat ca tot ceea ce precizam atunci s-a dovedit a fi real. Scania Touring este un autocar modern, cu un design atractiv si un interior menit sa asigure confortul necesar curselor pe distante medii, dar si lungi. Stiam deja ca noul autocar dispune de dotari importante precum motor Scania EURO 5, cutie automata de viteze, climatizare, sistem audio-video, cu monitoare LCD, toaleta, bucatarie etc. Insa, ceea ce atrage atentia, este executia precisa a carosierului si utilizarea componentelor de ultima generatie de catre constructorul suedez. Practic, in afara logo-ului de pe lateralul autocarului, care aminteste de Higer, nu exista nici un indiciu al provenientei chinezesti.

De altfel, trebuie sa recunoastem ca producatorii din China au inregistrat in ultimii ani progrese importante, chiar si fara ajutorul unui constructor european.

Dar sa revenim la Scania Touring. Finisajele sunt bune, dotarile sunt sus si, poate cel mai important, postul de conducere este unul obisnuit Scania – aceeasi ergonomie, aceleasi comenzi, acelasi bord elegant si util.

Sistemele de siguranta sunt, la randul lor, notabile: frane pe discuri, ABS, EBS, control al tractiunii, ESP, retarder… Aceste aspecte dau incredere in ceea ce priveste fiabilitatea autovehiculului si, in plus, beneficiaza de suportul retelei Scania.

„Este un autocar multifunctional, putand fi utilizat atat pe curse scurte, cat si pe cele internationale. Este un produs 100% Scania si, astfel, orice operatiune legata de service poate fi realizata in reteaua Scania si, de asemenea, sunt disponibile toate piesele de schimb, inclusiv cele legate de caroserie. Inainte, aceste piese trebuiau comandate la carosierii cu care colabora Scania. Faptul ca toate piesele se afla in sistemul Scania inseamna pentru client preturi mai bune, disponibilitate garantata si mai putin stres. Practic, discuta cu un furnizor care are peste 1.000 de service-uri in Europa si peste 1.500 in toata lumea“, a precizat Mihai Pasol, director marketing Scania Romania.

Livrare in maxim o luna

Autocarul poate fi deja comandat, iar livrarile vor incepe in luna octombrie a acestui an. Scania Touring este disponibil in doua specificatii standard, acest lucru asigurand un termen scurt de livrare. Sasiul este realizat in Suedia, cu motor si cutie de viteze, si este transportat cu vaporul in China, unde este carosat.

„Linia de asamblare de la Higer este controlata in totalitate de Scania, fiind dedicata modelului Touring – managementul este suedez, iar cei care lucreaza acolo au fost pregatiti de catre Scania. Produsul finalizat este trimis catre Europa pe vapor. Pentru a scadea timpul de livrare, s-a decis realizarea a doua specificatii standard – una de baza si una cu mai multe dotari (bucatarie, scaune cu piele ecologica etc). Ambele versiuni au un pret de sub 200.000 euro“, a explicat Mihai Pasol.

Incepand cu luna octombrie, cele doua specificatii vor putea fi livrate in maxim o luna de zile de la lansarea comenzii. Scania a proiectat un sistem logistic foarte bine pus la punct si, in plus, se produce in avans, estimandu-se un anumit volum al comenzilor. In aceste conditii, libertatea de configurare este mai redusa. Daca un client doreste sa isi configureze mai in detaliu autocarul, perioada de livrare creste la sase luni.

Pentru Scania Touring, sunt disponibile trei tipuri de motoare de 380, 400 si 440 CP. Toate indeplinesc normele de poluare EURO 5 si utilizeaza tehnologia EGR (fara AdBlue).

„Este un avantaj pentru clientii Scania, care scapa de costurile suplimentare legate de achizitionarea de AdBlue, si, totodata, autocarele nu mai au nevoie de rezervorul suplimentar. Pentru Romania, credem ca Scania Touring este un produs potrivit. Anul acesta, incepem livrarile in octombrie, dar speram ca primele comenzi sa le avem inainte“, a spus directorul de marketing Scania Romania.

Mihai Pasol, director marketing Scania Romania:

Scania Touring are numeroase atuuri care ii vor asigura succesul. In primul rand, este un produs Scania si, astfel, clientii beneficiaza de calitatea si serviciile oferite de constructorul suedez. Pot fi incheiate contracte de service, exista acces la finantare… De asemenea, pretul este unul extrem de atractiv, fiind practic cel mai mic pentru acest tip de autovehicul.“

Fisa tehnica

– Dimensiuni (lungime/latime/inaltime): 12.000/2.550/3.800 mm

– Numar locuri: 49+1+1

– Motor: Scania EURO 5

– Putere maxima: 400 CP

– Cutie automata de viteze: GR875R

– Sistem franare: discuri fata/spate, EBS, ABS, TC, ESP, retarder

– Capacitate rezervor: 530 l

– Cala bagaje: pana la 8,3 mc

– Alte dotari: clima, sistem audio-video, monitoare LCD, toaleta, bucatarie, geamuri laterale duble, camera pentru mers cu spatele.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.