SCHMITZ CARGOBULL ECOGENERATION. Economie, cu noile semiremorci aerodinamice

Producătorul german a prezentat noua sa gamă de semiremorci numită EcoGeneration, cu o aerodinamică îmbunătățită, tradusă printr-o economie de carburant de până la 5%.

Noua concepție a Schmitz Cargobull este disponibilă în trei variante: EcoFIX, EcoFLEX și EcoVARIOS. Semiremorcile, ce sunt echipate cu prelate S.CS, își aduc contribuția la filozofia de bază a producătorului, aducând atât economii de combustibil cât și reducerea emisiilor de CO2 atribuite transportului rutier de marfă.

Boris Billich, director de vânzări Schmitz Cargobull: „Conceptul EcoGeneration este atât bun pentru mediu, cât și pentru reducerea costurilor pentru industria transporturilor.”

Ideea de ridicare a secțiunii spate a noii EcoGeneration conferă remorcii o formă aerodinamică și reduce rezistența la frecarea cu aerul. Ridicarea secțiunii se poate face cu ușurință, dacă remorca trebuie încărcată până la limita de sus. Acest concept oferă potențiale economii, fără cheltuieli suplimentare, în special atunci când sunt transportate mărfuri grele. Toate acestea fără a modifica semnificativ funcțiile remorcii, performanța transportului și manevrabilitatea.

EcoFIX

Aceasta este soluția dedicată mărfurilor orizontale, plate și grele, cum ar fi role de oțel și hârtie. Cu greutatea redusă și spatele fix, EcoFIX oferă o înălțime față totală de 4 metri. Echipat cu designul adecvat al prelatei, vehiculul este optimizat pentru sarcină utilă și reprezintă o alternativă de economisire a combustibilului, datorită greutății reduse și designului aerodinamic.

EcoFLEX

Structura semiremorcii este un pic diferită față de EcoFIX, aici spatele fiind coborât și flexibil. În extensie maximă, se poate atinge înălțimea de 4 metri, atât în față, cât și în spate. Atunci când nu este nevoie de volum mare, partea din spate poate fi coborâtă, iar astfel, forma aerodinamică rezultată poate optimiza consumul de combustibil. EcoFLEX este o soluție adecvată pentru transportul general de mărfuri și băuturi.

EcoVARIOS

Concepută pentru transporturile de volum mare și industria automotive, EcoVARIOS poate transporta trei paleți de tip cușcă, unul peste celălalt. Atât secțiunea din față, cât și cea din spate sunt flexibile. Astfel, sunt oferiți 3 metri de înălțime interioară și o înălțime totală de 4 metri. Semiremorca aduce economii de combustibil, atunci când nu este necesară întreaga sa înălțime interioară, de 3 metri.

Prelata

În funcție de tipul de transport efectuat, se poate opta între prelată standard sau de tip POWER CURTAIN. Semiremorcile EcoGeneration sunt prezentate ca oferind cel mai bun randament în combinație cu modelul CURTA POWER de prelată, ce nu necesită șipci, scăzând greutatea totală și, implicit, consumul. La încărcare și descărcare, nu există manevre specifice, acestea efectuându-se la fel ca în cazul modelelor clasice. Toate variantele de semiremorci Eco sunt adecvate atât pentru a fi încărcate prin spate, cât și pentru încărcare laterală. De asemenea, arimarea încărcăturii se face fără condiții speciale.

Reglarea înălțimii

Înălțimea variantelor EcoFLEX și EcoVARIOS poate fi ajustată cu ușurință și rapid, în același mod ca la semiremorca VARIOS. Plafonul se ridică manual, cu ajutorul unei pompe hidro-pneumatice, în timp ce înălțimea se reglează cu ajutorul stâlpilor. O singură persoană poate face reglajele pe cont propriu, iar întregul proces durează aproximativ 10 minute, inclusiv mutarea prelatei și ajustarea la noua înălțime. Timpul suplimentar necesar este neglijabil, la efectuarea ajustărilor în timpul procesului de încărcare.

Caracteristici

Caroseria Eco respectă toate cerințele actuale, deoarece are aceeași tehnologie ca și remorcile standard. Baza rămâne renumitul șasiu MODULOS, care permite proiectarea flexibilă a caroseriei, datorită conceptului său modular. Caroseria Eco poate fi, de asemenea, combinată cu șasiul X-LIGHT, pentru o greutate mai mică. Vehiculele produse sub „eticheta” Eco continuă să ofere caracteristicile clasice ale șasiului, cum ar fi robustețea, protecție împotriva coroziunii, plus o garanție de 10 ani împotriva ruginirii. De asemenea, semiremorcile Eco au în echiparea standard sistemul telematic TrailerConnect CTU de la Schmitz Cargobull.

Primele semiremorci bazate pe noua caroserie aerodinamică au fost deja produse și testate în cooperare cu o companie de transport, a anunțat producătorul. Vânzările au început la sfârșitul lunii ianuarie, iar producția de serie este programată pentru al doilea trimestru al anului 2021.

Avantaje fiscale

Economia de carburant și emisiile scăzute reprezintă elemente extrem de importante, pentru că, pentru piața din Germania, spre exemplu, a fost introdusă o taxă pe CO2 pentru companii. Astfel, de la 1 ianuarie 2021, trebuie să se achite 25 euro/tonă de CO2 produs, atunci când se consumă motorină, benzină și gaz natural. Acest tarif va crește succesiv către 55-65 de euro, din 2026.

Economii palpabile

„Dacă 50% din curse sunt efectuate în modul «aerodinamic» și 50% în modul «volum», fără să fie coborât corpul, EcoFlex realizează economii calculate de 7.700 de euro pentru 1 milion de kilometri sau mai mult de 900 de euro pe an. Impactul asupra mediului este și el influențat, emisiile scăzând cu 2,3 tone de CO2 pe an”, a explicat Andreas Schmitz, CEO Schmitz Cargobull.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.