ȘCOALA DE VARĂ ARILOG 2024: Față în față cu viitorul în logistică

Asociația Română de Logistică a organizat, în perioada 26-30 august, cea de-a treia ediție a Școlii de Vară ARILOG. Proiectul emblematic a adus față în față specialiști cu multă experiență din industrie cu studenți entuziaști (viitorii profesioniști), care au putut explora teme esențiale din logistică.

Adriana Pălășan, director general Supply Chain Management Center, a fost cea care i-a introdus pe studenți în supply chain.

Grupa din acest an a fost formată din 20 de participanți, provenind de la Facultatea de Transporturi și Facultatea de Inginerie Industrială și Robotică (Politehnica București), Facultatea de Mecanică și Tehnologie (Universitatea din Pitești), Facultatea de Relații Economice Internaționale și Facultatea de Economie Agroalimentară și a Mediului (Academia de Studii Economice).

Scopul a fost acela de a conecta tinerii cu realitatea mediului de business din logistică, iar, în acest context, activitățile și tehnologiile care formează procesele zilnice au fost aduse în prim plan. În final, studenții s-au putut bucura de o serie de cunoștințe noi, de informații concrete, care pot face diferența.

Claudia Barbu, marketing communication manager Smart Diesel. În prim-plan, strategiile pentru atragerea clienților și construirea unor branduri puternice.

Ziua 1: începutul unei săptămâni promițătoare

Prima zi a Școlii de Vară a debutat cu un mesaj de bun venit din partea Eleonorei Amăriuței, chief financial officer CTP, unul dintre principalii susținători ai acestui proiect.

Responsabilă pentru introducerea studenților în supply chain a fost Adriana Pălășan, director general Supply Chain Management Center, care a ținut să sublinieze importanța lanțului de aprovizionare în economia globală. A urmat o prezentare captivantă despre marketing în transporturi, susținută de Claudia Barbu, marketing communication manager Smart Diesel, care a adus în prim-plan strategiile pentru atragerea clienților și construirea unor branduri puternice.

Ziua s-a încheiat cu o vizită la depozitul Profi, unde, ghidați de Cristian Prescură, warehouse manager, studenții au putut observa complexitatea operațiunilor de retail.

Studenții au înțeles cum funcționează lanțul de aprovizionare, de la producător, până la raftul magazinului, de la Alexandru Chircu, supply chain operational coordinator Leroy Merlin.

Ziua 2: explorarea modurilor de transport și logistica de retail

A doua zi a fost dedicată diverselor moduri de transport și logisticii de retail. Fănel Ioniță, area head of ocean DB Schenker și Vlad-Mihai Feneșan, area head of air freight, au susținut sesiuni despre tipurile de transport aerian și maritim, prezentând avantajele și provocările acestora, în timp ce Cristina Radu, international road freight director KLG Europe, a oferit o perspectivă asupra optimizării rutelor în transportul rutier.

Un depozit bine organizat este fundamentul succesului logistic! Marian Vinogruschi, site manager Gebruder Weiss, alături de studenți.

Sesiunea finală a zilei, susținută de Alexandru Chircu, supply chain operational coordinator Leroy Merlin, a abordat logistica de retail, punând accent pe gestionarea stocurilor și organizarea eficientă a rafturilor. O vizită la depozitul Leroy Merlin a completat ziua, oferind studenților o privire asupra practicilor moderne de depozitare.

Daniel Babii, director marketing și business development DSV Road, și Cristian Cazan, operations manager, au pus pe tapet transportul „verde” și grupajul inteligent.

Ziua 3: inovație și tehnologie

În cea de-a treia zi, atenția s-a concentrat pe instrumentele digitale și inovațiile tehnologice din logistică. Bogdan Dumitrășconiu, project manager Prova Nov, a prezentat soluțiile digitale pentru eficientizarea operațiunilor logistice, urmat de Cristian Ciorbă, presales specialist Total Technologies, care a explorat transformarea logisticii moderne prin soluții inovatoare precum „Pick by Voice”.

În port… la înălțime.

Marian Vinogruschi, site manager Gebruder Weiss, a încheiat ziua cu o sesiune dedicată managementului depozitării, subliniind importanța organizării eficiente a spațiului de depozitare și a eficientizării operațiunilor. Și, pentru ca totul să fie cât mai bine înțeles, a urmat o vizită chiar în inima acțiunii, în depozitul Gebruder Weiss.

Raluca Iancu, environmental officer DP World, de vorbă cu studenții, despre sustenabilitate.

Ziua 4: green transport, grupaj inteligent și digitalizarea lanțului de aprovizionare

Penultima zi a fost petrecută la DSV Road, unde Daniel Babii, director marketing și business development, și Cristian Cazan, operations manager, au discutat despre importanța transportului „verde” și a grupajului inteligent. Ziua a continuat cu o prezentare despre digitalizarea lanțului de aprovizionare, oferită de Cosmin Băroiu, general manager Mantis România.

Studenții care, mâine, vor scrie un capitol nou în logistică.

Ziua 5: vizită la terminalul DP World – Constanța

Ultima zi s-a desfășurat în Portul Constanța, mai exact în Terminalul DP World. Raluca Iancu, environmental officer, a susținut o prezentare captivantă despre sustenabilitate, o zonă pe care DP World o abordează cu foarte mare responsabilitate. Ionuț Bosneanu, operations optimization manager DP World, a prezentat, de asemenea, activitatea companiei, oferind studenților o perspectivă detaliată asupra operațiunilor desfășurate.

Momentul culminant al zilei a fost vizita în terminal, studenții având oportunitatea de a afla cum se desfășoară activitatea în port și care sunt cele mai importante operațiuni, parte integrantă dintr-un supply chain de succes.

Educația continuă și colaborarea între industrie și mediul academic reprezintă cheia dezvoltării viitoare a logisticii în România, iar cea de-a treia ediție a Școlii de Vară ARILOG a demonstrat, o dată în plus, că succesul se construiește încă de pe băncile școlii. Catalizatori în această formulă de succes au fost, pe lângă speakerii cu experiență și studenții interesați, partenerii (CTP, DSV Road și DP World) care au creat cadrul în care discuțiile purtate s-au transformat în informații care pot face diferența.

Laura Ionescu
marketing specialist ARILOG
laura@arilog.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.