Se pregatesc coduri de bare pentru paleti

Gestiunea paletilor nu reprezinta o problema numai in Romania. In acest context, Europa pregateste din 2008 un proiect de aplicare pe paleti de etichete inteligente si coduri de bare, pe care Adriana Palasan, vicepresedinte ARILOG si managing partner Supply Chain Management Center (SCMC), l-a prezentat cu ocazia conferintei organizate de Ziua Cargo.

„Organizatia europeana EPAL (European Pallet Association) propune o noua viziune, potrivit careia fiecare palet EPAL va detine un numar unic de identificare, iar utilizatorii ariei de aplicare a proiectului vor beneficia de un instrument pentru controlul fluxurilor si pentru proprietatea asupra paletilor“, a aratat Adriana Palasan, precizand ca se obtine astfel imbunatatirea monitorizarii proceselor de control si reparatii alaturi de o autentificare clara si sigura, precum si reducerea „schimburilor“ si a furturilor de paleti. Proiectul acopera SUA, Europa si state din Asia, zona deschisa proiectului reprezentand o capacitate de 400 milioane de paleti, reunind 400 de parteneri de productie in peste 30 de tari cu o productie de 70 de milioane de paleti pe an si 1.000 de centre de reparatii cu peste 28 de milioane de paleti pe an.

Tehnologie RFID

EPAL a demarat la inceputul anului 2007 proiectul „Sistemul RFID EPAL“. Obiectivul acestui proiect a constat in integrarea completa a tehnologiei RFID in paletii EPAL. In prima faza a proiectului, in anul 2008, s-a realizat un pilot prin care s-au aratat rezultatele tehnice si practice ale unei astfel de integrari. Pana in august 2010 se aprobase Ghidul de marcare a paletilor GS1. In cea de-a doua faza a proceselor finale se vor defini componentele hardware si software. Obiectivul consta in dezvoltarea unui plan de integrare pentru lansarea proiectului. „La Ghidul de etichetare a paletilor au lucrat 50 de companii din toate industriile utilizatoare, stabilindu-se un minim de 2 tag-uri ca fiind suficiente – un tag RFID pe latura lunga si unul pe latura scurta. Stocarea codului SSCC in memoria utilizatorului este optionala – dar extrem de utila in operatiunile logistice. Este recomandata reprezentarea in format atat de cod de bare cat si o forma lizibila de catre om“, a mai aratat Adriana Palasan, subliniind ca, in ciuda faptului ca nu suntem pregatiti astazi, trebuie sa ne pregatim de acum. „Trebuie sa lucram la calitate, sa lucram la procese, sa urmarim respectarea regulilor, sa ne pese de paleti“, a concluzionat vicepresedintele ARILOG. Si cum inovatia exista si in acest domeniu…

Beneficii posibile pentru utilizatori

– identificarea automatizata

– verificarea calitatii posibila pentru fiecare palet

– managementul RFID pentru completarea supply chain-ului ca si eticheta de palet pe care se poate incarca si continutul.

Ce spun americanii despre piata neagra a paletilor – o afacere infloritoare

In negura noptii sau in lumina zilei, in pick-up-uri sau in hatchback-uri, sute de hoti ordinari curajosi „colecteaza“ din depozitele companiilor paleti de lemn in valoare de mii de dolari. Week-end-ul trecut fermele de pasari Den Dulk din Ripon si producatorul de articole de papetarie Zellerbach din Stockton au pierdut din cauza hotilor paleti in valoare de 10.000 $. „Anul trecut ni s-au sustras 1.500 de paleti iar anul acesta intre 400 si 500, pana in prezent“, declara managerul Den Dulk, care a facut atat de multe eforturi pentru a scapa de acesti hoti incat se teme de razbunarea lor. Paletii noi pot costa pana la 15 $ bucata. Paletii uzati se vand cu preturi intre 5 si 7 $. In parcarile de langa depozite sau sosele, paletii se pot vinde direct din camion cu preturi intre 2 si 4 $ bucata. „Daca un individ fura 20 de paleti, aceasta inseamna circa 300 $ in 5 minute“, declara Bill Orr, coproprietar al Pallet Recyclere din Livermore. Sursa: Ann Schuyler – News Sentinel USA

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.