Soluția Ungariei pentru criza șoferilor

Lipsa şoferilor profesionişti începe să se simtă tot mai acut, în condiţiile în care cei mai experimentaţi acceptă oferte de muncă în străinătate şi tot mai puţini tineri aleg această meserie.

Dacă, la nivelul României, informaţiile privind criza şoferilor reies mai mult din declaraţiile marilor transportatori, în Ungaria această situaţie este confirmată prin datele oficiale, se arată într-un comunicat transmis la redacţie de WebEye.

Formare profesională prin fonduri europene

Astfel, deficitul de forţă de muncă în acest domeniu este de 6.500 de conducători auto, iar transporturile sunt pe poziţia a doua într-un top al celor mai afectate sectoare ale economiei, din punctul de vedere al lipsei forţei de muncă.

Potrivit Ministerului ungar al Economiei, cele 11.700 de firme de transport îşi desfăşoară activitatea cu un parc auto de 62.720 de maşini. În total, transportatorii generează 3,5% din forţa de muncă a Ungariei, iar impozitele plătite de şoferi se ridică la aproximativ 16 miliarde de euro pe an.

Levente Gall

În aceste condiţii, Guvernul de la Budapesta a anunţat că va angaja fonduri europene pentru a acoperi costurile aferente şcolarizării şi obţinerii permiselor de conducere pentru categoriile C şi D pentru 6.000 de persoane. Polonia face şi ea eforturi să găsească soluţii pentru a diminua impactul crizei şoferilor asupra economiei, acest lucru devenind o prioritate naţională, iar statele din Vestul Europei complică şi mai mult situaţia, angajând personal calificat din Sud-Estul Europei.

WebEye propune DrivingStyle

Prin soluţia telematică DrivingStyle, şoferii sunt evaluaţi constant, iar companiile au informaţii detaliate, la zi, despre cât de bine este exploatat parcul auto. În acest fel, managerii au la îndemână un instrument care le permite să minimizeze pierderile provocate de un stil de şofat defectuos, care pot ţine atât de uzura maşinii, cât şi de consumul de carburant.

Utilizarea acestui sistem pot aduce o scădere a costurilor cu întreţinerea maşinilor de 15 – 20%, iar cheltuielile pentru combustibil, cu 5-8%. DrivingStyle permite evaluarea complexă a şoferilor, urmărind fiecare mişcare a acestora: cât de corect folosesc pedala de frână, cât de bine aleg turaţia, cât accelerează, dacă utilizează corespunzător tempomatul şi retarderul etc.

Analiza datelor obţinute se traduce într-un veritabil sistem de notare a şoferilor iar managerii ştiu cum să distribuie în mod optim sarcinile de lucru. De asemenea, aceştia pot decide, acolo unde este cazul, să ofere cursuri de pregătire şoferilor cu rezultate mai slabe. Soluţia DrivingStyle are avantajul că este integrată în sistemul de servicii al WebEye, aşadar clienţii nu trebuie să utilizeze soluţiile mai multor sisteme diferite.

Levente Gall, director de vânzări WebEye România:

„Putem vorbi de o criză a şoferilor profesionişti, nu doar în România, ci la nivelul întregii Europe. Companiile de transport găsesc greu personal calificat aşa că sunt nevoite să angajeze şoferi cu mai puţină experienţă. Este însă o soluţie care implică alte costuri cu trainingul acestora. În tot acest context, WebEye a dezvoltat o soluţie telematică, aceasta oferind angajatorilor posibilitatea să verifice cât de bine şofează angajaţii.”

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.