Solutii inteligente pentru costuri reduse

Exista solutii simple, dar ingenioase, care nu numai ca iti reduc substantial costurile, dar ofera, in plus, chiar si confort.

Atunci cand construiesti un depozit, pe care nu stii cu exactitate in ce fel il vei dezvolta in perioada urmatoare, spatiul de birouri poate insemna o cheltuiala care sa atarne greu. De aceea o solutie flexibila, care sa se poata plia cu usurinta oricaror nevoi ulterioare pare a fi ideala. Gebrüder Weiss a adoptat la constructia terminalului din Sibiu o astfel de varianta, construind birourile in containere. Interesant este ca in perioada in care esti in cladire nu ai nici un moment senzatie de disconfort. „Ideea proiectului a fost furnizata de catre colegii nostri din Austria, de la depar tamen tul responsabil cu dezvoltarea constructiilor pentru grupul Gebrüder Weiss. Decizia a fost luata dupa ce am analizat plusurile si mi nusurile unei astfel de solutii, in comparatie cu varianta clasica de constructie“, ne-a explicat Viorel Leca, director general Gebrüder Weiss Romania, mentionand ca, in cazul unei astfel de solutii, costurile sunt sensibil reduse fata de o constructie obisnuita din zidarie portanta.

in plus, constructia dureaza in general cateva zile. „Aceeasi perioada a fost valabila si in cazul nostru, insa pentru finalizarea proiectului din toate punctele de vedere (fundatie, utilitati, utilare etc), totul a durat cateva luni, incluzand aici si timpul alocat cu standardizarea la cerintele de calitate GW. Proiectul de la Sibiu a inceput in iunie 2010 iar in luna noiembrie era deja operational“, a adaugat Viorel Leca. El a precizat ca acesta a fost si unul dintre motivele pen tru care s-a apelat la o astfel de solutie. „Ne-am dorit sa raspun dem rapid feedbackurilor venite din piata si nivelului cererii din acel moment, sa avem posibilitatea de a ne extinde cu usurinta, insa, in ace lasi timp, am urmarit sa minimizam riscurile unei piete fluctuante“.

Cateva etape pentru un proiect de succes

Care sunt, insa, etapele efective de realizare a unei astfel de cladiri din containere? In prima faza, pe baza analizelor realizate la fata locului, dar si a cerintelor la care trebuie sa raspunda din punct de vedere functional noua costructie, se determina nivelul de customizare pe care trebuie sa il sufere modelul standard de container. Ulterior, pe baza acestui pro iect, sunt modificate containerele direct de catre furnizor si inainte ca acestea sa fie livrate in vederea montajului pe amplasament. In urmatoarea etapa, fiind prevazute cu pereti demontabili, containerele sunt dezasamblate si ambalate astfel incat sa fie transportate in mod optim. Livrarea lor este asadar facila, tinand cont de faptul ca totul ajunge la locul viitoarei constructii in forma demontata. Desigur, acest lucru are implicatii si asupra costului final, prin faptul ca si costul de transport este unul scazut, nefiind necesare echipamente sau flota speciala. Odata livrate, o echipa specializata in astfel de operatiuni desface coletele si, pe baza schitelor, incepe montajul propriu-zis al containerelor. In ultima faza, dupa finalizarea montajului, urmeaza etapa bransarii la utilitati (apa, canalizare, electricitate etc).

„Acestea sunt etapele pe care le-am urmat si noi in construirea terminalului de cross docking de la Sibiu. Lucrurile sunt clare si deloc complicate. Este, insa, important ca in faza de analiza sa determini exact care sunt facilitatile pe care doresti sa ti le ofere cladirea si sa exploatezi la maximum flexibilitatea cu care aceste containere pot fi individualizate conform cerintelor clientului“, a subliniat directorul general Gebrüder Weiss Romania. El a adaugat ca, in masura in care cladirea respectiva nu mai este necesara pe vechiul am plasament, aceasta se poate reloca cu usurinta dupa demontarea ei, iar costurile nu sunt mari. Concret, vorbim intr-o astfel de situatie despre costurile de demontare, am balare si de transport pana la noua destinatie. Este astfel scutita partea majora a costului, cea de pro ductie a containerelor. „Gebrüder Weiss are in vedere o dezvoltare in etape a terminalelor sale, in functie de stadiul de dezvoltare a pietei si a portofoliului de clienti. Pentru ca este greu de estimat nivelul cererii in viitor in ceea ce priveste terminalul Sibiu precum si cerintele referitoare la extinderea lui, corpul administrativ din containere a constituit, in momentul constructiei, solutia cea mai flexibila si cea mai eficienta“, a concluzionat directorul general Gebrüder Weiss Romania.

Cladiri personalizate

„Gradul mare de personalizare a cladirii reprezinta unul dintre avantajele principale ale unei astfel de constructii: pot fi facute modificari de la dimensiunea incaperilor si pana la echiparea acestora in functie de destinatia lor si cerintele operationale carora vor trebui sa raspunda. Terminalul de la Sibiu are 1.000 de metri patrati pentru operatiuni de cross docking si inca 270 mp pentru birouri, care sunt prevazute pe doua nivele. Atat in ceea ce priveste organizarea spatiului de cross docking cat si a celui de birouri, am urmarit cu strictete respectarea standardelor GW. Nu se simt diferente de confort intre o cladire clasica si una din containere. Ele sunt izolate termic si fonic si ai posibilitatea de a-ti decora si echipa noua locatie asa cum ai face-o cu una construita clasic. Facilitatile pe care ti le ofera sunt aceleasi, iar din punct de vedere calitativ containerele sunt produse conform standardelor ISO, asadar nu exista minusuri nici la capitolul siguranta“, a afirmat Viorel Leca.

Cristina TOBESCU

cristina.tobescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.