Special China – Hangzhou Bay Bridge

Una dintre minunile arhitectonice moderne este Hangzhou Bay Bridge, cel mai lung pod peste mare din lume, deschis publicului in mai 2008. Este vorba despre un pod pe cabluri cu sase benzi de circulatie in ambele sensuri, care face legatura intre districtul Ningbo Cixi la Sud, cu regiunea Jiaxing la Nord. Hangzou Bay Bridge are o lungime de 36 km si scurteaza distanta dintre cele doua regiuni cu 120 km. Cu o durata de viata estimata la 100 de ani, podul a reprezentat o investitie de 11,8 miliarde yuan (1,7 miliarde USD). Taxa de pod pe vehicul este de 80 yuan, iar viteza maxima admisa este de 100 km/h.

Construit intr-una dintre cele mai prospere regiuni din China, podul este de natura sa contribuie la dezvoltarea Deltei Raului Yangtze, care poarta denumirea de Triunghiul de Aur. Triunghiul este alcatuit din Shanghai, Hangzhou si Ningbo, zona cu cea mai mare dezvoltare economica din China. Delta mai sus mentionata contribuie cu 21% la PIB-ul Chinei si inregistreaza 8% din populatia tarii. Hangzhou Bay Bridge creeaza noi posibilitati si aduce economia regionala mai aproape, favorizand schimburile intre provincia Zhejiang si Shanghai. In special Portul Ningbo, al doilea port ca marime din China, va beneficia de mai multe oportunitati de dezvoltare.

600 de experti si 9 ani

Pregatirile pentru constructia podului au inceput in urma cu un deceniu si 600 de experti au avut nevoie de 9 ani pentru a proiecta Hangzhou Bay Bridge. Planurile finale au fost aprobate in 2003. Chiar si dupa aceasta perioada indelungata de cercetari, au aparut tot felul de provocari si probleme care au trebuit rezolvate, printre care s-a numarat si constructia efectiva in mijlocul golfului. Ca solutie, parti ale podului au trebuit finisate pe uscat si transportate in zona in care trebuiau montate. Printre componentele construite astfel se numara docurile, panourile podului si chiar parte din fundatia podului.

O alta provocare a constituit-o vremea din regiune, constructorii considerand zona una dintre cele mai complicate, cu unul dintre primele cele mai mari trei fluxuri din lume, efectul fiind taifunuri frecvente si un continut dificil al solului de pe fundul marii. Eroziunea materialelor si craparea componentelor din ciment au devenit o problema majora. Pentru a combate aparitia bulelor, inginerii au folosit o copertina din panza pentru acoperirea cimentului, care imbunatateste culoarea si densitatea pieselor, facandu-le nu numai mult mai rezistente, ci si mai estetice. Pentru a preveni craparea cimentului, inginerii au adoptat tehnica turnarii panourilor in sabloane, stationarea pentru intarire pentru nu mai mult de trei zile, apoi presarea cimentului pana la obtinerea densitatii dorite. Aceasta tehnica ofera panourilor mai mult „loc“ pentru a se dilata dupa constructia podului, prevenind craparea cimentului in timp.

O a treia provocare majora a constituit-o o zona cu emanatii toxice de metan la numai 50 m sub pamant, sub locatia podului. N-a fost posibila nici un fel de excavatie sau sapatura pana cand punga de gaz nu a fost complet depresurizata. Pentru a obtine acest lucru, au fost introduse in fundul marii conducte de otel cu un diametru de 60 cm, pentru eliberarea lenta a gazului, timp de sase luni inainte de inceperea sapaturilor.

Servicii pentru turisti si nu numai

Este planificata constructia unui centru de servicii cu o suprafata de 10.000 mp in mijlocul podului. Aceasta va contine spatii pentru odihna pentru soferi, un restaurant, o benzinarie, un hotel, o sala de conferinte si un turn de observatie, care va servi ca atractie turistica pentru oamenii care doresc sa urmareasca fluxul si refluxul. Centrul va fi construit pe o insula artificiala, o platforma pe piloni care nu va obstructiona curentii din Golf. De asemenea, autoritatile chineze planuiesc doua parcuri publice de cele doua parti ale podului.

Hangzhou Bay Bridge

Sosea: 6 benzi

Traverseaza: Golful Hangzhou

Lungime totala: 35,673 km

Anvergura maxima: 448 m

Inceperea constructiei: 8 iunie 2003

Finalizarea constructiei: 14 iunie 2007

Deschis publicului: 1 mai 2008

Taxa: 80 yuan (aproximativ 11 USD)

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.