STB va construi o autobază electrică

Societatea de Transport București (STB) va construi o autobază electrică și va moderniza 70 de tramvaie, după ce Consiliul General al Municipiului București (CGMB) i-a majorat cu 301 milioane de lei capitalul social, la 477 de milioane de lei, sumă din care 99,89% sunt deținute de Primăria Capitalei, iar 0,11%, de județul Ilfov.

Adrian Criț

Autobaza electrică, ce va fi construită pe un teren din Giulești aflat în proprietatea STB, va costa 42 de milioane de lei. Totodată, modernizarea a 50 de tramvaie V3A va costa 176,3 milioane de lei, a 20 de tramvaie Tatra, suma de 65,45 milioane de lei, iar finalizarea unui tramvai Bucur LF, 6,8 milioane de lei. Restul banilor vor fi utilizați pentru reparații capitale pentru patru caroserii de tramvaie V3A (3,22 milioane de lei), reparații generale pentru patru caroserii de tramvaie (7,54 milioane de lei).

„Practic, prin modernizare, se va schimba și echipamentul de tracțiune. Toate tramvaiele vor fi transformate în tramvaie cu accesibilitate sporită, cu podeaua la nivelul peronului, pentru o porțiune de cel puțin 35% din întreaga suprafață a tramvaiului, și dotarea cu sisteme de climatizare pentru salonul pasagerilor și cabina manipulantului”, a precizat directorul general al STB, Adrian Criț.

El dorește să modernizeze flota companiei prin achiziționarea de vehicule noi și mai performante: „Trebuie să mergem și în zona vehiculelor hibrid. Ne dorim niște vehicule care să fie plug-in electrice, să poată fi încărcate pe perioada nopții, astfel încât, în zona centrală, să poată fi utilizat motorul electric. Avem trasee care străbat Bucureștiul, iar zona centrală, fiind una mai poluată, are nevoie de aer mai curat și de un transport mai verde”.

Panouri digitale, în stațiile de transport în comun

Un număr de 968 de stații de autobuze tramvaie și troleibuze vor avea panouri digitale, pe care vor fi afișate informații în timp real, referitoare la organizarea și programul de circulație al autobuzelor, troleibuzelor și tramvaielor . Datele vor fi furnizate călătorilor atât vizual, cât și audio.

„Am depus o cerere de finanțare prin PNRR, aflată în etapa de evaluare, iar în ședința CGMB din 31 ianuarie s-au aprobat modificările necesare solicitate de finanțator pentru aprobarea proiectului”, a declarat primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. Valoarea finanțării prin PNRR este de 5,68 milioane de euro, fără TVA. Investițiile vor consta în echipamente (panouri digitale) cu sisteme de susținere, respectiv software de management al panourilor digitale și componente de software pentru conectarea sistemului finanțat la bazele de date existente.

Tramvaiul Astra Imperio cu numărul 20, în trafic

La începutul lui februarie, a fost introdus în circulație tramvaiul Astra Imperio cu numărul 20, ultimul din lotul alocat traseului liniei 41. Astfel, la ora de vârf, circulă 30 de tramvaie, diferența de 10 fiind asigurată de tramvaie modernizate, cu podea parțial coborâtă. Odată cu introducerea noilor tramvaie pe linia 41 se obține creșterea capacității de transport, a vitezei și a economiei de energie prin utilizarea sistemelor de tracțiune moderne, care recuperează energia în timpul frânării.

Noile tramvaie sunt echipate cu aer condiționat, au podea total coborâtă și sunt complet accesibilizate pentru persoanele cu dizabilități. Următoarele 12 tramvaie Astra Imperio vor circula, după recepția acestora, pe linia 25, care leagă cartierul Militari de zona inelului principal și de sudul orașului, fiind una din cele mai importante linii de tramvai din Capitală.

Stații noi pentru liniile 422, 423 și 425

Autobuzele liniilor metropolitane 422, 423 și 425 efectuează opriri suplimentare pe DJ602 (șos. Tudor Vladimirescu), în noile stații „Centura Domnești”, amplasate pe ambele sensuri de mers și „Stația Electrica”, amplasată pe sensul spre terminalul „Ghencea”.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.