STILL RX 20–20P Li-Ion: „Un echipament de care ne-am îndrăgostit!”

A fost primul lucru pe care directorul general Vio Transgrup, Viorel Angelescu, ni l-a comunicat după ce, timp de mai bine de o lună, a testat stivuitorul STILL RX 20-20P Li-Ion, în depozitul pe care compania și l-a construit, recent.

Conducerea Vio Transgrup a decis relativ recent să intre pe piața serviciilor logistice, ca o dezvoltare normală a unei activități de transport de succes.

„În accepțiunea noastră, industria de transport din România a parcurs, în ultimii 4-5 ani, o perioadă de mutații, reașezări și ajustări, generate de procesul de reformă, care urmărește crearea și fundamentarea unei piețe similare celor din țările membre UE. Am considerat că logistica de distribuție reprezintă unul dintre cele mai importante aspecte ale lanțului de aprovizionare, pentru orice afacere. Iar atunci când vine vorba de procesarea comenzilor, de depozitare și de transport, există opțiunea de a le gestiona personal, prin dezvoltarea unui depozit propriu, sau de a externaliza aceste responsabilități către o companie terță de logistică. Puși în fața acestei decizii, am concluzionat că beneficiile generale ale gestionării întregului lanț logistic în favoarea clienților pot fi considerabil mai mari și pot constitui, totodată, o provocare căreia suntem pregătiți să îi facem față”, ne-a explicat Viorel Angelescu, menționând că, privind retrospectiv, pentru a face acest pas, nu a fost nevoie de o motivație, decizia de a construi un depozit reprezentând, mai degrabă, o necesitate apărută o dată cu diversificarea serviciilor oferite clienților.

2.000 mp pentru cross – docking

Depozitul Vio Transgrup este destinat în special activităților de cross – docking, consolidare și grupaje de marfă, având o amprentă la sol de 2.000 mp și o înălțime utilă pentru rafturi de 6 m. Facilitatea este prevăzută ca, la gradul maxim de încărcare, să poată găzdui, pe rafturi, 4.000 de europaleți.

„Această activitate ne-a permis accesarea unor noi nișe (depozitare, consolidare, colectare și distribuție), care au adus valoare adăugată serviciilor de transport pe care le ofeream deja. Am avut în vedere atât clienții existenți, cât și clienți noi, din zonă”, a arătat Viorel Angelescu.

Depozitul a atins, deja, un grad de ocupare de 40%, rulajul de mărfuri, în continuă creștere, depășind anticipările managementului Vio Transgrup din urmă cu 6 luni. Acesta este contextul în care echipamentul STILL RX20-20P Li-Ion a intrat în depozitul companiei.

În toată perioada de testare, au fost urmărite eficiența energetică, viteza și caracteristicile privind accelerația, caracteristicile de frânare, de siguranță, ergonomia, intrarea și ieșirea din echipament, ușurința, vizibilitatea și versatilitatea, modul în care sunt absorbite șocurile în conducere, precum și sustenabilitatea. Care au fost concluziile, unei companii obișnuite să lucreze cu alte mărci de echipamente?

Eficient din toate punctele de vedere, în timpul testelor

„• Eficiența energetică și protecția mediului constituie, împreună, unul dintre obiectivele strategice ale societății Vio Transgrup. Perioada de folosință a produsului ne-a acordat posibilitatea să verificăm eficiența echipamentului RX 20-20P Li-Ion din punctul de vedere al eficienței energetice, care s-a dovedit a fi incomparabil mai bună față de varianta diesel, fapt care se reflectă în productivitate și performanță.

Perioada de încărcare a bateriei este foarte mică, undeva la 30 de minute, pentru o perioadă de utilizare de câteva ore, la parametrii normali.

• Accelerația s-a dovedit a fi dinamică, având o viteză suficientă pentru activitatea desfășurată, timpul de reacție fiind scurt, iar manevrabilitatea precisă.

• Forța de frânare s-a dovedit eficientă, iar manevrabilitatea a fost precisă atât prin folosirea dispozitivului de frânare, cât și de accelerație.

• Echipamentul RX 20-20P Li-Ion oferă siguranță, prin vizibilitate completă, utilizatorului și, totodată, stabilitate în manevre.

• Din punct de vedere al confortului utilizatorului, putem spune că echipamentul dispune de o cabină spațioasă și construită ergonomic, fapt care conferă posibilitatea intrării, cât și ieșirii din echipament, foarte facil. Din punctul de vedere al spațiului, putem adăuga la aspectul ergonomic faptul că funcțiile echipamentului sunt așezate ergonomic, oferind acces și utilizare optimă.

• Elementele hidraulice sunt foarte silențioase, fără să transmită utilizatorului șocul. Am putut remarca ridicarea și coborârea excepțional de silențioase a furcilor.

Pe toata perioada de folosință, echipamentul a avut o manevrabilitate precisă a sarcinilor, cu un control sensibil asupra vitezei de ridicare. Totodată, viteza ușor adaptabilă și puterea constantă oferită de baterie sunt factori ce recomandă echipamentul ca fiind foarte ușor de condus.

• Vizibilitatea este completă, oferind utilizatorului un control asupra manevrelor foarte eficient.

• Echipamentul este foarte versatil, putând fi ușor adaptat oricărui utilizator, cât și diverselor utilizări de încărcare / descărcare.

Stivuitoristul a fost impresionat, în special, de silențiozitatea echipamentului, care i-a oferit posibilitatea concentrării asupra tuturor comenzilor transmise de către responsabilul de depozit.

• Echipamentul are o calitate superioară, atât din punct de vedere tehnic, cât și al materialelor utilizate. Prezentarea estetică reprezintă, de asemenea, un plus.

• Orientarea către calitate, prin materialele și tehnologia folosite în construirea echipamentului RX 20- 20P Li-Ion, confirmă faptul că este un produs ce conferă sustenabilitate”.

Viorel Angelescu, director general Vio Transgrup: „În urma intrării în domeniul logisticii, activitatea de grupaje oferită de compania noastră și-a dublat cifrele. Toate aceste date ne conferă certitudinea că alegerea a fost una corectă, iar serviciul de depozitare și cross – docking se va dezvolta continuu, cel puțin pentru următorii 10 ani. Prin construcție, care este una de tip modular, depozitul permite extinderea până la triplarea capacității de depozitare”.

Fișă tehnică: STILL RX 20-20P / Li-Ion

Capacitate de încărcare nominală / sarcină – 2.000 kg

Distanța dintre axe – 1.429 mm

Greutate gol (inclusiv bateria) – 3.474 kg

Anvelope – Super-elastice

Ecartament – 942/807 mm

Înălțime de ridicare – 3.180 mm

Raza de întoarcere – 1.663 mm

118 milioane lei – cifră de afaceri

Activitatea Vio Transgrup și-a menținut, în ultimul an, trendul ascendent din ultima perioadă, înregistrându-se, în 2017, o cifră de afaceri în valoare de 118 milioane lei (+27%). Aceeași creștere a consemnat-o și forța de muncă angrenată în cadrul organizației, numărul angajaților, la finele anului trecut, ajungând la 141, comparativ cu numai 98, în luna ianuarie 2017.

„În prezent, ne bucurăm de o eficiență înaltă, în toate departamentele companiei. Ca plan de viitor, nu ne putem dori decât să ne continuam activitatea în aceste condiții”, a apreciat Viorel Angelescu, menționând că managementul companiei are în vedere o creștere naturală și armonioasă.

„Suntem perfect conștienți că investiția continuă în tot ceea ce înseamnă sisteme informatice și de gestiune ne poate menține în atenția clienților. Fără a păstra pasul cu noile cerințe impuse într-o piață de transport din ce în ce mai matură, nu considerăm că putem să ieșim cu un serviciu care să concureze, de la egal la egal, cu cel oferit de către firme din Vestul Europei, care au tradiție și beneficiază de legislații total predictibile și favorabile. Suntem într-o continuă căutare și inovație, în ceea ce privește identificarea de nișe noi in transport, care să aducă valoare adăugată activității noastre”, a concluzionat directorul general Vio Transgrup.

…iar noi am concluziona că abordarea serviciilor logistice s-a dovedit, deja, a fi o carte câștigătoare pentru transportatorul dâmbovițean, căruia, în 2015, i-a fost decernat trofeul „Romanian Transport Company of the Year”.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.