Studiu. Strategia financiară – esențială pentru o afacere sănătoasă

Strategia financiară reprezintă transpunerea în cifre a strategiei de afaceri. O strategie de afaceri, fără o strategie financiară solidă, este sortită eșecului. Ne propunem să realizăm un studiu referitor la rolul strategiei financiare, la care participă un eșantion de companii, cu date individuale păstrate confidențiale, dar care, agregate, să releve bunele practici și practicile mai puțin bune din industria transporturilor.

Am marfă, caut transport

Ziua Cargo realizează, împreună cu strategul financiar Ioana Arsenie, un studiu privind luarea deciziilor în cadrul companiilor de transport, având la bază datele financiare de la nivelul firmei. Cei care doresc să facă parte din acest studiu pot transmite un e-mail pe adresa ioana@ioanaarsenie.ro sau pot suna la numărul de telefon 0727 765 520. Datele transmise vor fi confidențiale, iar participanții vor putea beneficia de rezultatele pe larg ale analizei, precum și de o serie de recomandări personalizate, din partea Ioanei Arsenie.

Ce presupune un proiect de strategie financiară?

Înainte de implementarea unei strategii financiare, companiile sunt conduse intuitiv, nu pe o bază fundamentată.

În procesul de implementare a strategiei financiare:

– Sunt setate principalele axe de strategie financiară: strategia de preț, rapoarte de profitabilitate, urmărire costuri, strategie / optimizare fiscală, cash-flow (trezorerie) și buget.

– În funcție de strategia companiei, se setează un Tablou de Bord și un Simulator de Business, pe baza căruia este asigurat controlul asupra operaționalului și se poate trece la delegare.

După 6 luni / 1 an:

– companiile sunt conduse pe bază de cifre; orice decizie este bazată pe cifre;

– raportarea se face „just in time”, cu sisteme eficiente, integrate;

– există control și delegare în organizație.

Primele concluzii

  1. Afacerea transparentă, fiscalizată este o alternativă sănătoasă, profitabilă.
  2. Strategia financiară este esențială pentru o afacere sănătoasă, în creștere.
  3. Antreprenorul / managerii se pot ocupa de strategie, fără a fi înghițiți de operațional.

Vă invităm să participați, în continuare, la acest studiu. Nu ezitați să ne contactați în acest sens.

Ioana ARSENIE

ioana@ioanaarsenie.ro

Despre Ioana

Ioana Arsenie este consultant de business și strateg financiar.

Cu o experiență de peste 16 ani în consultanță și multinaționale, în diverse roluri de management strategic și operațional, Ioana lucrează cu antreprenori pentru realizarea strategiei de afaceri și financiare. Intervine în proiecte de optimizare a proceselor și sistemelor, în parteneriat cu antreprenorul și echipa de management, asigurând training și asistență la implementare.

web: www.ioanaarsenie.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.