T440 Optifuel: Drumul Renault Trucks

Confortabil la condus, cu un consum de top și o cabină modernă, Renault Trucks T oferă tot ce și-ar putea dori un transportator și șoferii acestuia. Îi mai lipsește, oare, ceva?

Pentru lumea camioanelor, ca și la mașinile mici, este acceptată, în general, o clasificare a brandurilor din punct de vedere al calității. Sigur, nimic nu este oficial, însă oamenii așa s-au obișnuit… să facă clasamente. Bineînțeles, fiecare camion are fanii și cârcotașii săi. Însă, lăsând la o parte extremele, te aștepți la un anumit grad de coeziune între opiniile utilizatorilor. Dar acest lucru nu se întâmplă și în cazul Renault Trucks.

Sunt transportatori care vor să cumpere Renault Trucks pentru „cel mai bun raport preț/calitate”, iar alţii afirmă cu tărie că „în mod cert, vehiculele Renault Trucks asigură cel mai bun consum de carburant”. Pe de altă parte, am întâlnit transportatori care, fiind axați pe un alt brand, au avut ocazia să testeze și un Renault Trucks.

Nu zăbovesc prea mult asupra subiectului, însă, dacă tot i-ai întrebat, îți arată consumurile care sunt, într-adevăr, bune, dar nu se grăbesc să renunțe la marca cu care s-au obişnuit. Și mai avem și un număr mare de persoane din breaslă, care, pur și simplu, nu au nicio opinie despre camioanele Renault Trucks. De ce oare?

Sistem de blocare a portierei – siguranța în parcări devine tot mai importantă

Pentru transportul pe distanțe lungi sunt doar 7-8 branduri pe care le poți lua în calcul – este firesc ca despre unul dintre acestea să nu îți creezi nici o părere? Un alt drive-test reușit Tocmai parcam camionul, cu o senzație plăcută, la finalul sesiunii de drive-test – stânga de volan… apoi dreapta… apoi din nou stânga… mă uit în oglindă și da! Camionul este aliniat drept la bordură. Și atunci mi-a revenit în minte întrebarea „existențială” – ce se întâmplă cu camioanele Renault Trucks?

Am condus aproximativ trei ore, fără întrerupere, și mă simt excelent. Consumul mediu este puțin peste 25 l/100 km (camionul a fost încărcat la capacitate maximă). Mai arunc o privire prin cabină… Spațiu este suficient, patul am văzut că este comod, comenzile la îndemână, spații de depozitare mai mult decât generoase…

Covorașul suplimentar va ajuta la menținerea mai facilă a curățeniei

Nici măcar nu mai pot fi prea entuziasmat – nu este primul drive-test cu Gama T și, întotdeauna, am obținut rezultate spectaculoase, din punctul de vedere al consumului, și am admirat ținuta de drum a camionului.

Poate îi lipsește altceva? Nu îmi vine nimic în minte – soluția telematică funcționează, există program pentrupregătirea șoferilor, contracte de service și rețea nu mai zic (fiind parte a grupului Volvo), nici măcar sistemul care ia în calcul topografia drumului pentru a asigura cea mai bună strategie de schimbare a vitezelor nu lipsește…

Salteaua suplimentară și posibilitatea de a crește lățimea patului sunt elemente importante pentru creșterea calității somnului, în cabina Renault Trucks

Chiar înainte să cobor din cabină, șoferul francez care m-a însoțit în test a vrut să îmi arate ceva inedit la camioanele Renault – butoanele se pot scoate și reamplasa în poziția pe care șoferul o consideră cea mai potrivită. În prima clipă m-am întrebat: de ce ar vrea cineva să facă așa ceva? Și apoi am avut revelația unui potențial răspuns la întrebarea mea „existențială”.

Renault Trucks nu este la fel ca ceilalți și nici măcar nu se străduiește să fie! Apartenența la familia Volvo i-a făcut pe mulți să creadă că, de fapt, camionul Renault este un Volvo care poate fi achiziționat cu mai puțini bani. Sigur că există o preluare de tehnologie de la „fratele” suedez, firească, de altfel, însă Renault Trucks și-a urmat propria filosofie, de la generație la generație.

Spații de depozitare pentru toate nevoile

Orice șofer de camion poate conduce Renault Trucks, însă celor care s-au obișnuit cu brand-ul francez le va fi foarte greu să se simtă „ca acasă” în oricare alt camion. Practic, cabina, comenzile, postul de conducere în întregime nu ascund niciun fel de compromis asumat – este cel mai bun camion posibil pentru cei din „familie”. Pentru ceilalți șoferi… Probabil vor căuta punctele slabe, nu le vor găsi și, posibil, vor trage concluzia „emoțională” că „celălalt” camion le place mai mult.

De la meniul computerului de bord, comenzile de pe volan, butoanele care își pot schimba poziția… Renault Trucks și-a creat propria regie, aparent, fără să se inspire de la ceilalți constructori de camioane. Până și selectarea tipului de pilot automat se realizează cu un comutator (rotiță) amplasat în dreapta, pe bord – cine mai are o asemenea abordare?

Butoanele pot fi amplasate în funcție de preferințele șoferului

Nu poți spune dacă e bine sau rău – este, pur și simplu, incomparabil. Denumirile diferitelor sisteme sau programe reflectă, la rândul lor, aceeași filosofie (de a fi altfel): Optifleet – soluția telematică de gestionare a flotei de la Renault Trucks; Optifuel – program pentru optimizarea consumului de carburant; Optivision – optimizarea strategiei de schimbare a treptelor de viteze în funcție de topografia drumului. Prioritatea zero – reducerea consumul

În relația cu proprietarii firmelor de transport, Renault Trucks este cât se poate de tranșant – în cazul în care consumul de carburant este cel mai important, atunci trebuie utilizate toate posibilitățile de optimizare. Apariția Optivision, pe care l-am testat în premieră cu ocazia acestui drive-test, completează multitudinea de elemente menite să scadă consumul. Optivision se bazează pe înregistrarea traseului, în timpul fiecărei călătorii, nu numai pentru camionul respectiv, ci și pentru toate celelalte camioane echipate cu Optivision.

Posibilitatea de a vizualiza, de la volan, încărcarea pe fiecare punte, precum și presiunea în anvelope reprezintă un element important de confort pentru șofer

Astfel, sistemul își poate produce efectele chiar de prima dată când camionul parcurge o anumită rută, dacă un altul echipat cu acest sistem a parcurs-o anterior. Optivision poate duce la o reducere a consumului de carburant cu până la 5%.

Spoilerul de sub bara de protecție îmbunătățește aerodinamicitatea

Amintim, de asemenea, apariția spoilerelor de sub bara de protecție, care cresc aerodinamicitatea. Ar mai fi multe spus, însă spațiul ne obligă la o concluzie rapidă: cu un consum mediu de 25,6 l/100 km, încărcat la maxim, Renault Trucks T nu poate trece neobservat.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.