T5 dedicat carausilor

Volkswagen Transporter

La finele lui noiembrie, la o luna de la premiera internationala, Porsche Romania a organizat lansarea pe piata romaneasca a noului T5. Modelul este pus deja in vanzare iar clientii sunt asteptati sa se convinga, daca mai era nevoie, ca noul T5 pastreaza traditia.

 

Dupa ce v-am prezentat in detaliu Multivan T5, extrem de dotat si de puternic, am zis sa revenim exact la masina care se adreseaza transportatorului, adica un T5 Furgon. Am ales sa va oferim detalii despre noul T5 Furgon si am pornit la o plimbare cu el. Modelul pe care ni l-au pus la dispozitie cei la Porsche Bucuresti Nord, un Furgon cu 3 locuri cu ampatament scurt, de 3.000 mm.

Noile linii

Despre detalii ce tin de designul noului T5 am tot vorbit, noua fata a sa incadrandu-se foarte bine in filozofia germana de design. Grila frontala, farurile cu fundal negru si stopurile sunt doar cateva din elementele care atrag atentia. Si la interior masina a primit „o fata noua“, iluminarea bordului a fost schimbata, renuntandu-se la clasicul albastru-rosu si optand pentru alb-rosu, volanul a fost preluat de la noile modele de turisme produse de Volkswagen, precum si plansa de bord, care are un aer luxos, fiind mai bine finisata si, bineinteles, ergonomica. Ca si dotari, masina nu abunda de hi-tech, geamurile electrice sau radio-mp3-ul lipsind, la fel si comenzile pentru reglarea oglinzilor laterale din interior, dar aceasta masina este gandita „pentru carat“. Soferul nu a fost complet ignorat din punct de vedere al confortului, deoarece, in ciuda elementelor lipsa enumerate mai sus, aerul conditionat de tip Climatic era prezent. Si scaunul soferului ii confera acestuia o buna pozitie in timpul mersului, iar bancheta pentru pasageri se inscrie si ea in aceeasi linie. Cu spatiul la picioare pot aparea mici probleme pentru pasageri, daca ambele locuri sunt ocupate, dar, dupa cum spuneam, masina este destinata transportului de marfa, nu plimbarilor cu familia sau prietenii. Despre spatiul destinat marfii, putem spune ca este delimitat de habitaclu printr-un perete despartitor complet, fara geam, iar capacitatea de incarcare este de 4,2 mp ca suprafata, iar ca volum ajunge la 5,8 mc si o sarcina utila de 838 kg. Optional, pentru modelul testat, a fost redusa sarcina maxima autorizata la 2.600 kg.

Abilitati tehnice

Furgonul testat era dotat cu un motor de 2.0 TDI, cu o putere de 84 CP la 3.500 rpm si cu un cuplu de 220 Nm prezent pe o plaja destul de mare, intre 1.250 si 2.500 rpm. Aceasta motorizare, conforma cu normele de poluare EURO 5, are rezultate foarte bune din punct de vedere al emisiilor (190 g/km). Daca ne gandim la consumul de carburant, rezultatele sunt de-a dreptul interesante: cu 7,2 l/100 km in regim mixt, nici nu puteau fi altfel. Viteza maxima a vehiculului este de 146 km/h, care este o valoare foarte buna daca tinem cont de specificul masinii. La capitolul siguranta, cei de la Volkswagen au fost foarte atenti, introducand in dotarea standard ABS, ESP si ASR.

În cursa

Dupa scurta analiza a exteriorului si a interiorului, am pornit la drum. Motorizarea de 84 CP cuplata la o transmisie in 5 trepte isi face treaba cum trebuie. Desi puterea nu este la discretie, lantul cinematic creat de constructorul german scoate tot ce se poate din aceasta combinatie. Astfel, demarajul este multumitor, peste ceea ce te-ai putea astepta de la 84 CP, iar in regim extraurban, masina se descurca onorabil. Din punct de vedere al stabilitatii, al suspensiei si al franarii, nu putem spune decat de bine despre masina, ea fiind „in parametri“. La testul efectuat de noi nu am avut incarcatura, ceea ce probabil ar mai fi ajutat la comportamentul masinii, fiind bine stiut faptul ca ea a fost conceputa pentru a merge incarcata. Dar, chiar si in conditiile de mers „pe gol“, comportamentul a fost unul bun. Desi am „chinuit“ masina cum am stiut noi mai bine, indicatorul electronic al nivelului de combustibil s-a incapatanat sa nu coboare, ceea ce nu a putut decat sa ne incante. Este de necontestat faptul ca acest model este dedicat strict transportului de marfa, de aici si dotarile optionale ceva mai reduse. Dar, daca tinem cont de vremurile in care traim, cred ca acesta este „trend“-ul. Daca vrei sa cari, alegi T5 Furgon, daca ai alte ganduri… paleta este vasta.

Fisa tehnica

Volkswagen Transporter T5 Furgon KR

Motorizare: 2.0 TDI

Putere maxima: 84 CP/3.500 rpm

Cuplu maxim: 220 Nm/1.250 – 2.500 rpm

Transmisie: manuala, 5+1 trepte

Sarcina utila: 838 kg

Volum util: 5,8 mc

Suprafata utila: 4,2 mp

Consum: 7,2 l/100 km (regim mixt)

Optionale: AC Climatic

Pret: 19.757 euro (fara TVA)

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.