RPTCY 2015. TABITA TOUR: Principiile FAST

Flotă, parteneriate strategice, organizare internă și pregătirea angajaților sunt cele patru direcții principale pe care se bazează Tabita Tour, o companie în continuă expansiune și obiective extrem de ambițioase.

Ioan Sigartău, director general Tabita Tour

„Credem că în reţeta succesului sunt 4 lucruri de urmărit, pe care le-am denumit FAST: F – flotă modernă, fără de care nu poţi viza excelenţa; A – asocieri cu branduri puternice, care pun accent pe calitate; S – sistem care asigură funcționalitatea, dar și optimizarea rezultatelor; T – training, pregătirea continuă a factorului uman, aspect foarte important, care face diferenţa. Trebuie să ai oameni buni, pregătiți, pentru care depunem un efort consistent. Acesta este și motivul pentru care am iniţiat, în cadrul companiei, un proiect de dezvoltare personală, în care credem foarte mult“, a arătat Ioan Sighiartău, director general Tabita Tour.

Misiunea asumată a companiei este aceea de a oferi un serviciu de transport în care accentul cade pe client, în care întreaga organizație este orientată spre nevoile pasagerului.

„Conceptul pe care l-am introdus este acela de a fi excelenţi, începând de la șoferi, de la modul în care aceștia abordează relația cu clientul şi se ocupă de acesta. În plus, pentru fiecare autovehicul, avem un responsabil de autocar, iar peste 50% din atribuţiile sale sunt legate de client. Călătoriile sunt lungi, de aceea ne străduim să le facem cât mai plăcute“, a explicat Ioan Sighiartău.

La acest capitol, un rol important îl au și dotările autocarelor. De exemplu, compania a decis să achiziționeze autocare cu scaune ce oferă confort sporit. În plus, clienții se bucură de mici atenţii la bord: cafea, apă… incluse gratuit în tariful biletului.

Clientul – ambasador al companiei

„Scopul nostru este să dezvoltăm o afacere pe termen lung, care înseamnă clienţi mulţumiţi, ce se transformă în ambasadori ai noştri, ne recomandă către alți potențiali călători și repetă acest act al cumpărării unui bilet. Pentru aceasta, punem accent major pe surprinderea, în mod plăcut, a clientului. Inclusiv eu am călătorit cu autocarul şi am discutat cu pasagerii. Într-adevăr, sunt oameni cu pretenții diferite, dar încercăm să-i mulţumim pe toţi“, a precizat Ioan Sighiartău.

Una dintre principalele surse de inspirație pentru Tabita Tour o reprezintă chiar pasagerii, prin sugestiile pe care aceștia le fac.

Reprezentanți ai departamentului de Marketing călătoresc cu autocarele și preiau opiniile călătorilor.

„Ne uităm, de asemenea, la firmele consacrate din Europa şi încercăm să ne inspirăm şi de acolo. Lucrăm cu pasiune, cu determinare şi cu sentimentul împlinirii în business, pus înaintea părţii financiare. În 2002 am început să cumpărăm autocare şi, de atunci, achiziționăm câte 2-3 autocare în fiecare an“, a completat directorul general Tabita Tour.

Pe viitor, compania a decis implementarea unui concept prin care călătorii pot opta pentru clase diferite de confort. Astfel, primele 10 locuri vor fi diferenţiate în autocar și vor avea un confort mai mare pentru o clasă superioară: scaune mai comode, tablete în tetiera scaunului din față, băuturi răcoritoare la bord, prize pentru încărcarea dispozitivelor electronice etc.

Investiții și inovație

Compania bistrițeană impresionează puternic prin capacitatea ridicată de a menține ritmul alert al investițiilor și, totodată, de a implementa inovații.

La acest capitol, amintim realizarea unui service propriu, după model german, menit să acopere nevoile flotei: pe lângă flota destinată transportului internaţional – aproximativ 40 de autocare, există şi transport intern – 25 autobuze, la care se adaugă microbuzele, plus 40 de camioane, în grup existând și o firmă de transport marfă.

Mai mult decât atât, în nodurile rutiere, cum ar fi Arad, compania va dezvolta ateliere pentru mici intervenţii, cum ar fi schimbul de ulei.

„Începem lucrul la un nou terminal la Arad – autogară cu 8 peroane – şi tot în aceeaşi incintă vom avea şi o zonă pentru gestionarea mărfurilor şi intervenţiile minore în ceea ce priveşte autocarul“, a arătat directorul general Tabita Tour.

Nici tehnologia IT nu a fost neglijată de companie, care a realizat un soft pentru vânzarea biletelor.

„Ne-am dorit o evidenţă foarte bună în ceea ce priveşte vânzarea biletelor, pe de-o parte, iar pe de altă parte, ne-am dorit o bază de date reală a călătorilor noştri, care apoi să fie şi un mijloc de fidelizare a clienților prin tehnicile de marketing“, a spus Ioan Sighiartău.

Astfel, anul trecut, compania a lansat campania „Autocardul de 10“. Călătorii au primit carduri personalizate, la fiecare bilet achiziţionat obținând un anumit număr de puncte, ce ulterior puteau fi valorificate, prin acordarea unor discounturi la următoarele achiziţii de bilete sau alte promoţii.

De asemenea, softul oferă o imagine exactă și în timp real asupra pasagerilor din autocar.

La intrarea în autocar, şoferul are un cititor cu care scanează toate biletele, acesta fiind conectat la serverul companiei. Coletele sunt gestinate în același mod.

Sistemul ajută la efectuarea optimă a transferurilor, dar şi la control.

Echipajele de control pot descărca prin Internet lista pasagerilor, introducând doar numărul autocarului. Astfel, atât pe intern cât şi pe internaţional, controlul este sigur și rapid.

Atenție la detalii

Anul acesta, Tabita Tour a demarat, cu ajutorul unei firme de HR, un proiect prin care se țintește îmbunătățirea calității comunicării șoferilor cu pasagerii.

„Avem situații în care şoferii ţin mai mult la mașină decât la pasageri. Uneori sunt atât de atenţi cu maşina, încât dacă pasagerul face ceva din neatenţie, şoferul îl mustră. Scopul programului este ca șoferul să înţeleagă care este mentalitatea pasagerului, să îl ajutăm să comunice eficient“, a explicat Ioan Sighiartău.

Costurile legate de operarea flotei și întreținerea acesteia sunt de asemenea bine monitorizate, compania utilizând un soft dedicat în acest sens. Rezultatele sunt notabile.

„Am reuşit să reducem pe flotă consumul de carburant cu aproximativ 25%. Sunt mulţi factori care influenţează consumul, dar încercăm să-i urmărim pe toţi cu atenție“, a arătat directorul general Tabita Tour.

Conducerea companiei consideră că afacerile trebuie să se dezvolte respectând inclusiv principii de etică. Astfel, Tabita Tour s-a implicat în organizarea de evenimente menite să atragă atenția asupra importanței integrității în dezvoltarea unei afaceri.

„Am urmărit, prin acest lucru, transmiterea unui mesaj: dacă vrei să ai o viaţă sănătoasă şi fericită, trebuie să fii un om cu valori şi principii, pe care să le poţi aplica în toate domeniile vieţii tale. Un lider nu rezistă dacă nu are la bază integritatea, deoarece nu îl mai urmează nimeni“, a concluzionat directorul general Tabita Tour.

Ioan Sighiartău, director general Tabita Tour:

„Viziunea noastră este de a oferi un altfel de transport, de a deveni prima opţiune în domeniul transportului de persoane. Ne dorim ca în următorii 10 ani, Tabita Tour să aibă curse regulate internaţionale, în principalele capitale europene, la o distanţă de maxim 3.000 km faţă de România.“

„O strângere de mână la finalul călătoriei te poate face să uiţi greutăţile călătoriei, iar personalul autocarului îți poate transmite o stare pozitivă.“

„Ne-am obişnuit cu practicile neloiale din piață, iar noi ne vedem de drumul nostru. Ne place să educăm piața, să îi determinăm pe pasageri să aleagă calitatea, chiar dacă biletul costă cu 5 euro mai mult.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.