TIMOCOM: Schimbarea mentalității în comerțul cu servicii de transport

De ce firmele care au mărfuri de transportat ar trebui să includă din nou logistica în activitatea de bază

Industria se află, în acest moment, într-una dintre cele mai mari tranziții tehnologice din ultimele decade: imprimarea 3-D, comunicarea între mașini, Internet Of Things și Big Data influențează conexiunile dintre clienți și furnizori – iar, prin aceasta, lanțul de aprovizionare individual. Ca parte a acestui lanț, și achiziția de servicii de transporturi s-a schimbat semnificativ.

Între om, mașină și date

Influența din ce în ce mai mare a digitalizării și a automatizării ne schimbă nu numai modul de comunicare, ci determină și trendurile în comportamentul consumatorilor. Posibilitatea de a comanda online oricând are efecte atât asupra producției, cât și a livrărilor.

Dacă, de exemplu, în seara aceasta, un „influencer” mediatic (sau în română un creator de opinii influent) publică într-un serviciu social online, cum este Instagram, o imagine cu noi adidași, cei care îl urmează vor dori să facă același lucru: configurarea adidașilor după bunul plac, introducere în coșul de cumpărături virtual, plată și, de preferat, să fie primiți, deja, mâine.

În special în industriile textilă și electronică, ritmul de comandă devine, astfel, neregulat, iar dimensiunea loturilor de producție mai mică.

Soluții agile vs. planificare pe termen lung

Pentru producția, comerțul și transportul acestor mărfuri planificarea pe termen lung devine tot mai dificilă. Beneficiarii din producție și comerț trebuie să-și reconsidere modalitățile de achiziție a serviciilor de transport. Aici, platformele de transporturi digitale oferă posibilitatea de a găsi rapid capacități de transport libere și prestatori de servicii de transport adecvați.

Gunnar Gburek, Head of Business Affairs la cea mai mare platformă de transport din Europa, TimoCom, explică: „Achiziția de servicii de transport prin intermediul platformelor digitale nu pune în niciun caz sub semnul întrebării contractele-cadru. Dimpotrivă: este important să stabilizăm procesele existente. Atunci eu, ca achizitor, mă pot concentra asupra comenzilor care nu pot fi planificate și care, din cauza lipsei timpului, de cele mai multe ori sunt rezolvate sub optim. Platforma de transport TimoCom este o soluție adițională, pentru a răspunde la oscilațiile pieței și a veni în întâmpinarea necesităților clienților.”

Motive pentru achiziția digitală a serviciilor de transport

Posibilitatea de a găsi prestatorul de servicii de transport adecvat la orice oră și de a nu renunța la capacitatea de negociere. Conform lui Gburek, acestea sunt argumente decisive pentru a lua din nou sub control logistica transporturilor: „În viitor, provocarea va fi să se livreze clientului ceea ce dorește să aibă deja mâine – și, pe cât posibil, numai mâine, și nu poimâine. De aici, nu trebuie să rezulte neapărat un trend, care să ducă direct, din nou, la o relație de afaceri de durată.”

Gunnar Gburek estimează că firmele care au marfă de transportat se bazează, în acest moment, pe contracte pe termen lung, în proporție de până la 80%. Cei care consideră că un contract-cadru înseamnă o garanție a prețului, se înșală. „Într-un contract-cadru, care se întinde pe un interval de timp mai lung, se poate decide numai un preț mediu estimat. Prestatorul de servicii trebuie să includă o marjă de preț, deoarece nu se știe cum va evolua piața. Aceasta înseamnă că prețul real al pieței poate fi determinat numai în timp real, direct de pe piața contractelor pe termen scurt”, spune Gburek.

Prețul singur nu este și nu va fi nici în viitor, pentru multe dintre firmele de producție și comerț, factorul decisiv pentru alegerea unui prestator de servicii. În primul rând, este important să nu renunțe la flexibilitate, explică Lars Laskowski, director de logistică la Grupul MC-Bauchemie: „Calitatea extraordinară, ofertele de servicii stabile și realiste, soluțiile orientate spre clienți, în plus față de standarde, reprezintă cheia unei relații de succes cu clienții”.

Optimizarea lanțului de aprovizionare

În timp ce comportamentul consumatorilor și al clienților poate fi influențat numai într-un mod limitat, lanțul de aprovizionare poate fi optimizat țintit, ca urmare a creșterii controlului pe care îl deține. Platformele de transporturi digitale oferă exact această oportunitate, de a căuta transporturi rapid, simplu și sigur, într-un cerc de utilizatori bine definit.

Cine dorește să înceapă să utilizeze atribuirea digitală a comenzilor de transport, trebuie să aibă în vedere, în afară de numărul mare de oferte, și interfața intuitivă, neutralitatea și standardele de securitate ridicate. Cele din urmă susțin și liniile directoare de conformare ale firmei proprii.

Mai multe informații despre TimoCom le găsiți pe www.timocom.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.